Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

...och just därför kallar folk In Flames för melodic death metal (om man nu behöver vara så noggrann).

@din nya post:

Det är från band till band. Jaha, så alla band kan vara lite som dom vill men inte In Flames?

Jo det är klart, men då ska dem få tåla kritik, Cradle of filth kallar sig black metal, o får skit av alla black metal band bara för dem inte är det, deras första album var black metal, men tillbaka till ämnet, du får lyssna på in flames om du vill, jag kan inte bestämma vad du lyssnar på.

edit: tycker även death metal ska ha growl i sig, inte småskrik, enda låten jag hört med in flames där dem growlar är Episode 666

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är klart, men då ska dem få tåla kritik, Cradle of filth kallar sig black metal, o får skit av alla black metal band bara för dem inte är det, deras första album var black metal, men tillbaka till ämnet, du får lyssna på in flames om du vill, jag kan inte bestämma vad du lyssnar på.

edit: tycker även death metal ska ha growl i sig, inte småskrik, enda låten jag hört med in flames där dem growlar är Episode 666

Okej. Så om min uppfattning av metal är korrekt så är det ungefär såhär:

• Man kan i princip kalla sig för vilken genre man vill men då måste man tåla kritik och gärna vara så extrem som möjligt (d.v.s. ett death metal-band måste sjunga om så brutal död som möjligt) för att kunna passa in.
  • Genrena bygger egentligen helt på subjektiva åsikter om vad man själv tycker att en viss genre ska innehålla, det är därför som man aldrig kan komma överens om vilken genre ett visst band spelar.

Och hur bra eller dåligt In Flames var har aldrig riktigt varit frågan, precis som du säger lyssnar man på vad man vill. Jag har bara inte riktigt förstått metals ytterst avancerade genre- och undergenre-indelningssystem och varför det är så viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Så om min uppfattning av metal är korrekt så är det ungefär såhär:
  • Man kan i princip kalla sig för vilken genre man vill men då måste man tåla kritik och gärna vara så extrem som möjligt (d.v.s. ett death metal-band måste sjunga om så brutal död som möjligt) för att kunna passa in.
  • Genrena bygger egentligen helt på subjektiva åsikter om vad man själv tycker att en viss genre ska innehålla, det är därför som man aldrig kan komma överens om vilken genre ett visst band spelar.

Och hur bra eller dåligt In Flames var har aldrig riktigt varit frågan, precis som du säger lyssnar man på vad man vill. Jag har bara inte riktigt förstått metals ytterst avancerade genre- och undergenre-indelningssystem och varför det är så viktigt.

Om det är så din uppfattning är så, visst, tycker vi har gått lite väl offtopic nu.. vill du kafsa mera med mig får vi ta det över msn eller pm :)

edit: och jag vet att det var jag som starta diskutionen så ni får gärna klaga på mig

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BBQ - Don't Hold Out on Me

Den här låten skulle fungera i vilken jävla Grease film som helst. Hur många filmer eller felstivaler det än har gjorts, ja, det vettefan. Men skitsamma. Man tar lite rostig Motown blandar det med lite svängig 50-tals rockabilly och lägger in den här nya elektriska bluesen som The Black Keys på något vis starta, så visst. Där har vi den här låten. Lyssna på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste rekomendera en väldigt bra låt med Bathory :)

Band: Bathory

Låt: Woman of dark desires

Genre: Black Metal

Text:

All dressed in gold and purple the beauty awaits the night

Knowing what will satisfy

Aware of Her delight

The thought of young fresh blood makes the hours go so slow

But the yearn for eternal life and beauty makes her hazelbrown eyes glow

Woman of Dark Desires

Woman of Eternal Beauty

Woman of Dark Desires

Elizabeth Bathory......

Now the hour is comed, the time is right for the feast to take its roll

And by the sunrise 60 bodies will be found raped from their blood and souls

The beauty patiently selects the victims for the night

Innocent blood will give eternal beauty eternal life

Woman of Dark Desires

Woman of Eternal Beauty

Woman of Dark Desires

Elizabeth Bathory......

Now the life you have lived have comed to light and unfold is your perversity.

Now the end is near still death is real

No more beauty or life for eternity

Cold walls entombs your secrets but there's nothing you regret

Embrace death with a smile as the highlands face sunset

Woman of Dark Desires

Woman of Eternal Beauty

Woman of Dark Desires

Elizabeth Bathory......

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Penknifelovelife - Cry this blood for me