Xemtoth Skrivet 13 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2007 (redigerad) ...och just därför kallar folk In Flames för melodic death metal (om man nu behöver vara så noggrann). @din nya post: Det är från band till band. Jaha, så alla band kan vara lite som dom vill men inte In Flames? Jo det är klart, men då ska dem få tåla kritik, Cradle of filth kallar sig black metal, o får skit av alla black metal band bara för dem inte är det, deras första album var black metal, men tillbaka till ämnet, du får lyssna på in flames om du vill, jag kan inte bestämma vad du lyssnar på. edit: tycker även death metal ska ha growl i sig, inte småskrik, enda låten jag hört med in flames där dem growlar är Episode 666 Redigerad 13 januari, 2007 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2007 Jo det är klart, men då ska dem få tåla kritik, Cradle of filth kallar sig black metal, o får skit av alla black metal band bara för dem inte är det, deras första album var black metal, men tillbaka till ämnet, du får lyssna på in flames om du vill, jag kan inte bestämma vad du lyssnar på. edit: tycker även death metal ska ha growl i sig, inte småskrik, enda låten jag hört med in flames där dem growlar är Episode 666 Okej. Så om min uppfattning av metal är korrekt så är det ungefär såhär:Man kan i princip kalla sig för vilken genre man vill men då måste man tåla kritik och gärna vara så extrem som möjligt (d.v.s. ett death metal-band måste sjunga om så brutal död som möjligt) för att kunna passa in.Genrena bygger egentligen helt på subjektiva åsikter om vad man själv tycker att en viss genre ska innehålla, det är därför som man aldrig kan komma överens om vilken genre ett visst band spelar.Och hur bra eller dåligt In Flames var har aldrig riktigt varit frågan, precis som du säger lyssnar man på vad man vill. Jag har bara inte riktigt förstått metals ytterst avancerade genre- och undergenre-indelningssystem och varför det är så viktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 13 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2007 (redigerad) Okej. Så om min uppfattning av metal är korrekt så är det ungefär såhär: Man kan i princip kalla sig för vilken genre man vill men då måste man tåla kritik och gärna vara så extrem som möjligt (d.v.s. ett death metal-band måste sjunga om så brutal död som möjligt) för att kunna passa in. Genrena bygger egentligen helt på subjektiva åsikter om vad man själv tycker att en viss genre ska innehålla, det är därför som man aldrig kan komma överens om vilken genre ett visst band spelar. Och hur bra eller dåligt In Flames var har aldrig riktigt varit frågan, precis som du säger lyssnar man på vad man vill. Jag har bara inte riktigt förstått metals ytterst avancerade genre- och undergenre-indelningssystem och varför det är så viktigt. Om det är så din uppfattning är så, visst, tycker vi har gått lite väl offtopic nu.. vill du kafsa mera med mig får vi ta det över msn eller pm edit: och jag vet att det var jag som starta diskutionen så ni får gärna klaga på mig Redigerad 13 januari, 2007 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 13 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2007 Alabama 3 - Woke Up This Morning (Chosen One Mix) Sopranos-temat, men kom ihåg att det ska vara Chosen One-mixen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 13 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2007 BBQ - Don't Hold Out on Me Den här låten skulle fungera i vilken jävla Grease film som helst. Hur många filmer eller felstivaler det än har gjorts, ja, det vettefan. Men skitsamma. Man tar lite rostig Motown blandar det med lite svängig 50-tals rockabilly och lägger in den här nya elektriska bluesen som The Black Keys på något vis starta, så visst. Där har vi den här låten. Lyssna på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 13 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2007 Red Hot Chili Peppers - Bicycle Song En av dom skönaste B-sidor dom gjort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 13 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2007 Måste rekomendera en väldigt bra låt med Bathory Band: Bathory Låt: Woman of dark desires Genre: Black Metal Text: All dressed in gold and purple the beauty awaits the night Knowing what will satisfy Aware of Her delight The thought of young fresh blood makes the hours go so slow But the yearn for eternal life and beauty makes her hazelbrown eyes glow Woman of Dark Desires Woman of Eternal Beauty Woman of Dark Desires Elizabeth Bathory...... Now the hour is comed, the time is right for the feast to take its roll And by the sunrise 60 bodies will be found raped from their blood and souls The beauty patiently selects the victims for the night Innocent blood will give eternal beauty eternal life Woman of Dark Desires Woman of Eternal Beauty Woman of Dark Desires Elizabeth Bathory...... Now the life you have lived have comed to light and unfold is your perversity. Now the end is near still death is real No more beauty or life for eternity Cold walls entombs your secrets but there's nothing you regret Embrace death with a smile as the highlands face sunset Woman of Dark Desires Woman of Eternal Beauty Woman of Dark Desires Elizabeth Bathory...... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 13 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2007 Måste rekomendera en väldigt bra låt med Bathory Band: Bathory Låt: Woman of dark desires Genre: Black Metal Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 13 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2007 Var ute igår, hörde en riktigt fin remix på Rednex gamla - old pop in an oak... Fan vilka minnen istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 13 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2007 Death Metal eller inte.. In Flames - Jotun Ryser vissa delar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 13 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2007 Babyshambles - Pipedown Det bara är så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 13 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2007 My Chemical Romance - Famous Last Words Döda mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Penknifelovelife - Cry this blood for me Penknifelovelife - Touch me again and I will stab a screwdriver into your face In flames - Watch them feed In flames - dead end In flames - superhero of the computer age Converge - You fail me Chiodos - No hardcore dancing in the living room Chiodos - Were gonna have us a champagne jame Chiodos - Theres no penguins in alaska The number twelve looks like you - Don't get blood on my prada shoes Bra musik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Cypress Hill - 3 'lil Putos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Gorillaz - November Has Come, F-MF Doom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 (redigerad) Babyshambles - Pipedown Det bara är så Tipsade om den för bara några dagar sen Älska introt. Babyshambles - Albion So come away, wont you come away? Redigerad 14 januari, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 The Postal Service - Such Great Heights Väldigt bra, söt, catchig indie/pop/rock, från den braiga skivan Give Up (2003). http://img149.imageshack.us/img149/5581/tpsto0.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 In flames - Watch them feed Bra musik Trodde jag hade alla låtar med In Flames, men vilken skiva ligger den här på? Är det en bonustrack eller liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Trodde jag hade alla låtar med In Flames, men vilken skiva ligger den här på? Är det en bonustrack eller liknande? Den här skivan ligger den på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 The Postal Service - Such Great Heights Väldigt bra, söt, catchig indie/pop/rock, från den braiga skivan Give Up (2003). http://img149.imageshack.us/img149/5581/tpsto0.png Alldeles för seg för min smak. Postal Service - We Will Become Sillouettes är bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts