Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Nu åker jag bort en vecka så jag passar på att tipsa om 7 låtar.

• Deftones - Be Quiet And Drive (Far Away).
    Deftones är inte rikigt min stil men bra är dom. Först hans sköna lugna röst i verserna och sen bara ös och kaos i refrängen. Åh. Underbart.
  • Radiodept - I Wanted You To Feel The Same Way.
    Fin lugn elektronisk pop från Lund. Lite atmosfärisk röst och bakgrundsmusik som finns där men inte är ivägen.
  • Robert Cray Band - Poor Johnny.
    Ytterligare lite musik som jag egentligen inte borde gilla. Som man kanske ser på namnet så är det blues, bra sådan. Skönt sound, hans röst är super och lite Sultans Of Swing över gitarrspelet. Såg honom i Globen som förband till otroligt överskattade Clapton. Bättre än Clapton, det är han.
  • Midlake - Van Occupanther.
    Lite annorlunda indiepoprock. Fin instrumentering och otroligt skön sångare. Kanske lite dystert men sånt funkar också.
  • Mew - Comforting Sounds.
    9 minuter lång superlåt. Grym sångare och fint instrumentalt slut.
  • 50 Hertz - Välkommen på Kafé.
    50 Hertz är helt sjuka men ändå så bra. Denna låten är bara bra för att början är så skum. "Idag har vi ett fantastiskt specialerbjudande: Kaffe OCH tigerkaka, idag för 15 kronor, endast". Har ingen mening överhuvudtaget men bra är det.
    The Decemberists - Summersong.
    Catchig melodi, samma underbara röst och fint gitarrspel, som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den låten är skön. Ja, alla låtar är riktigt bra. :unsure:

--------------------------------------------------------

From Autumn to Ashes - The After Dinner Payback. Riktigt bra Hardcore/screamo band.

Haha riktigt läskigt intro bara :)

Saetia, Raein, The fall of troy och Circle takes the square är också jävligt bra band :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu åker jag bort en vecka så jag passar på att tipsa om 7 låtar.
  • 50 Hertz - Välkommen på Kafé.
    50 Hertz är helt sjuka men ändå så bra. Denna låten är bara bra för att början är så skum. "Idag har vi ett fantastiskt specialerbjudande: Kaffe OCH tigerkaka, idag för 15 kronor, endast". Har ingen mening överhuvudtaget men bra är det.

Haha, den är underbar. :lol:

Fast det är nog faktiskt den enda 50 Hertz-låten jag gillar faktiskt. De är.. lite för lustiga annars. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste tipsa om lite ditt och datt.

• Europe - Always The Pretenders
    Fjantigt band egentligen, men från det nya albumet så rockade den hära låten så underbart. Lugnt intro och en underbar refräng.

• Papa Roach - ...To Be Loved
  • Papa Roach - I Devise My Own Demise
    Båda dom hära låtarna fastnar bara på minnet, wonderbar.

• Machinae Supremacy - Trough The Looking Glass
    Bara älskas... Ganska lugn låt som snabbar upp och fastnar i minnet när man hör refrängen.

• The Fray - How To Save A Life
  • Foo Fighters - Miracle
    Båda låtarna är lite "scrubs allvarliga tillfällen låtar". Sköna om man bara vill slappna av och luta sig tillbaka.

Respekt, ny sida.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor