Tweak Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 (redigerad) Artist: Mew Låt: 156 Album: Live In Copenhagen Spår: 13 Nostalgi Lyssnade på den hela tiden under klassresan i femman, vi var i Storlien och åkte skidor. Fan vad jag älskar den. Här är skivan jag bränner till några kompisar, mycket bra musik där 1. The Strokes – Last nite 2. The Libertines – What became of the likely lads 3. The Libertines – Can´t stand med now 4. Hard-Fi – Move on now 5. The Fratellis – For the girl 6. Babyshambles – Fuck forever 7. Razorlight – Golden touch 8. Dirty Pretty things – Bang bang you´re dead 9. Stereophonics - Dakota 10. Death cab for cutie – I will follow you into the dark 11. Dirty pretty things – If you love a woman 12. Oasis – Stop crying your heart out 13. Bloc Party – She is hearing voices 14. Rooney – I´m shakin 15. The White Stripes – We´re going to be friends 16. Yeti – Merry go round 17. The Decemberists – We both go down together Har visat innan men tror det finns några ändringar nu iaf Redigerad 21 december, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Deathstars - Cyanide Deathstars - Blitzkrieg Boom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Mew - No Shadow Kick Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Det är helt klart fina fisken där Tweak. Spår nummer 15 kommer dom älska så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Funkadelic - Red Hot Mama Känner mig "funkig" idag, har köpt skivor med både Ohio Players och Sly & Family Stone idag, old raw funk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Heed - The Other Side En av de bästa låtarna någonsin.. Den är så jävla bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Artist: Elle Milano Låt: Katsuk & The Stilettoed (Stranger Remix) Album: VA-Artrocker_Summer_Of_Six-2006 Spår: 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 (redigerad) Funkadelic - Red Hot Mama Känner mig "funkig" idag, har köpt skivor med både Ohio Players och Sly & Family Stone idag, old raw funk. Hoppas du köpte Ohio Players "Honey". Har den själv någonstans i samlingen, en bättre Funk eller Soul skiva får man nästan leta länge efter, den är så fruktansvärt bra. Omslaget är en av den ballaste i skivhistorien. Band: Black Grape Låt: Yeah Yeah Brother Platta: It's Great When You're Straight... Yeah Genre: Rock med en fin alternativ dans Kommentar: Oj vad Shaun Ryder verkligen kan om han vet att han verkligen måste. Denna platta är bättre än allt Happy Mondays tillsammans, och Happy Mondays var fan i mig inte dåliga. Den här skivan har samma klass som Primal Screams "Screamadelica". Grejen är bara att Ryders och Kermits humor gör skivan t.o.m. bättre. Redigerad 22 december, 2006 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 (redigerad) Det är helt klart fina fisken där Tweak. Spår nummer 15 kommer dom älska så... Mjo, dom gillar Napoleon Dynamite också så den lär dom gå hem Redigerad 22 december, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 (redigerad) Machinae Supremacy - Through The Broken Glass I can feel the sands of time passing through the hourglass and it shimmers in my eyes as I linger in the wake as eternity escapes I begin to realize We'll walk a thousand miles just to see for ourselves Look behind our eyes find our hell And in the light of the sun we go Through rain and raging snow to find the things we do not know I will go never laying low just tell me how to breathe and I will make it so You must know that this is not for show and if you are not wise (it will) be your demise Once I walked along a field another nightmare in my mind and beheld the fearful symmetry Everything was beautiful even things that were dead and I surged with violent imagery I walked a thousand miles just to see for myself looked behind my eyes and found my hell We come to honor; to stand or die to pass the hours of our lives We burn the silence and all the lies To fuel the fire inside our eyes We all go! Come to honor stand or die Fuel that fire in your eyes. Redigerad 22 december, 2006 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Mjo, dom gillar Napoleon Dynamite också så den lär dom gå hem Så det är p.g.a. filmens intro som dom gillar låten? Åhhvars. Jag tvekar på om det finns en film med bättre humor än just den. Fy satan vad roligt det är när han cyklar och får en biff i huvet, på det sättet han säger aj och på det sättet biffen träffar är nog det roligaste jag har sätt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Soilwork - Follow the hollow Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Band: U2. Låt: Sunday Bloody Sunday (Rattle and Hum). Länk: http://www.youtube.com/watch?v=c9c4lLnY0rA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Millencolin - Stalemate. Ruggigt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Hoppas du köpte Ohio Players "Honey". Har den själv någonstans i samlingen, en bättre Funk eller Soul skiva får man nästan leta länge efter, den är så fruktansvärt bra. Omslaget är en av den ballaste i skivhistorien. Nej, men den hade jag sen tidigare...köpte en "Best of", håller med, det är en av dom bästa funkplattor som gjorts. Kan ju rekommendera Fopp, hur skön som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Så det är p.g.a. filmens intro som dom gillar låten? Åhhvars. Jag tvekar på om det finns en film med bättre humor än just den. Fy satan vad roligt det är när han cyklar och får en biff i huvet, på det sättet han säger aj och på det sättet biffen träffar är nog det roligaste jag har sätt... Hahaha jo, älskar den filmen otroligt mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Muse - Muscle Museum Har ännu inte hört en dålig låt från bandets fyra skivor, så jag rekommenderar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Stone Sour - Through Glass Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 The White Stripes - Ball and Biscuit. Ett mästererk. 7 minuter lång "musikorgasm" (som någon från Playahead skulle säga). Har lyssnat på MP3-versionen i alla år men idag rippade jag från skivan (som jag faktiskt äger) till FLAC-format, åh vilken skillnad. I alla fall sjukt bra låt från en av världens bästa skivor. Någonsin. Ganska intetsägande text men musiken är desto bättre. Värd att lyssna på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 (redigerad) Soilwork - Follow the hollow Älskar slutet! 355 sidor med musiktips! Redigerad 22 december, 2006 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts