Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Det var det säkert, såg listan på alla låtar för ett tag sen men kommer inte ihåg alla, men det var en bra blandning av Audioslave, Temple of the Dog, Soundgarden och en massa covers.

Det jag inte förstår, vad gjorde han här? han kom alltså BARA till Stockholm för den spelningen, ingen PR för Revelations eller något sånt, måste vart någon fetting special inbjudan som han fastna för.

Har har förövrigt Redemption Song från Stockholm på hans My Space sida.

Okej. Men jag hörde den på radio förut i alla fall, grymt bra. Dom sa att det var en "hemlig spelning i Stockholm" så det måste varit samma. Tycker också det är lite märkligt, för mig är han inte en sådan som har en speciell kärlek för Sverige heller. Kollade på en konsert med Audioslave förra sommaren och han tyckte mest om att klaga på publikens ålder och annat. Så jag förstår verkligen inte anledningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Men jag hörde den på radio förut i alla fall, grymt bra. Dom sa att det var en "hemlig spelning i Stockholm" så det måste varit samma. Tycker också det är lite märkligt, för mig är han inte en sådan som har en speciell kärlek för Sverige heller. Kollade på en konsert med Audioslave förra sommaren och han tyckte mest om att klaga på publikens ålder och annat. Så jag förstår verkligen inte anledningen.

Ja jag var också på den konserten, så mycket sa han inte om åldern på folk, även om jag också tyckte åldern var lite under än vad gammla RATM och Soundgarden fans är, men det kanske är något han kör lite då och då, har en konsert från Paris (tror jag det är) då sa han när han skulle spela Black Hole Sun typ.."This in an old song from a band called Soundgarden...I don`t know if so many of you motherfuckers know who Soundgarden is, because you so fuckin young".

Men han har ju vart här ett par gånger, han sa ju också på konserten "It`s nice to be back in Stockholm", han har ju kört solo här typ 3-4 gånger, Soundgarden och Pearl Jam hade en återkommande turne i Globen varje år i 4-5 år, Audioslave har vart här 2 gånger plus PR turne, och nu på O-Baren. Sen har han jobbat med Svenskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag var också på den konserten, så mycket sa han inte om åldern på folk, även om jag också tyckte åldern var lite under än vad gammla RATM och Soundgarden fans är, men det kanske är något han kör lite då och då, har en konsert från Paris (tror jag det är) då sa han när han skulle spela Black Hole Sun typ.."This in an old song from a band called Soundgarden...I don`t know if so many of you motherfuckers know who Soundgarden is, because you so fuckin young".

Men han har ju vart här ett par gånger, han sa ju också på konserten "It`s nice to be back in Stockholm", han har ju kört solo här typ 3-4 gånger, Soundgarden och Pearl Jam hade en återkommande turne i Globen varje år i 4-5 år, Audioslave har vart här 2 gånger plus PR turne, och nu på O-Baren. Sen har han jobbat med Svenskar.

Samma sak han ju innan de spelade Spoonman här i Stockholm. Fick en del folk i publiken att reagera (i skratt alltså). Men så du var på den konserten alltså, kommer ihåg att de vred på med volym mer och mer och avslutningsnummret Killing in the Name eller Cochise (kommer inte ihåg vilken det var) var så mycket högre än introlåten Your Time Has Come.

Men han kasnke gillar Stockholm då, fick bara den uppfattingen att han inte gjorde det efter Nunstedts kommentar i Expressen dagen efter den konserten. Men hur pålitliga är svenska journalister.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp, nu har det hänt. Jag blev helt plötsligt väldigt sugen på julmusik (!). Så ikväll har jag lyssnat på:

:D

Blev sugen på jul helt plötsligt. JAG av alla människor!

Vilken vacker upplösning på julgranen :ermm:

Jag har också varit sugen på julmusik, fast mest under julhandlandet i helgen. Nu har det svalnat.

Jag tipsar än en gång om Mad world.

Gary Jules - Mad World

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

In Flames - Trigger.

Album: Reroute To Remain.

"Have we lost the spark or a guide?

What’s the latest on the screen?

Can’t be too late to turn around

I need all the help from you

I need to find something to blame for a long lost time

I am running from something, I don’t know

I am searching for something, which way to go?

I am trying to separate what’s real

I’m running in a wheel

Is it dark or is it bright?

What’s the latest on the screen?

Please tell me my name,

I haven’t checked it today

I am running from something, I don’t know

I am searching for something, which way to go?

I am trying to separate what’s real

I’m running in a wheel

From green to red our days pass by

Waiting for a sign to tell us why

Are we dancing all alone?

Collect some stars to shine for you

And start today, there are only a few

The sign of times my friend

Avoid infinity?

Are you for real?

Just scratch the surface, and you will find

Something to blame for a long lost time