Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Ska utöka mitt britpop-arkiv lite, så varför inte med Blur? (w00t)

Blur - Song 2

Song 2 är väl inte direkt renodlad britpop eftersom Blur började sätta av mot ett mer indieinriktat sound 1997, men det är en bra början. Skaffa albumen Modern Life Is Rubbish (Min personliga favorit), Parklife och The Great Escape så kan du dunka britpop tills du svimmar.

Elastica - Car Song

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Song 2 är väl inte direkt renodlad britpop eftersom Blur började sätta av mot ett mer indieinriktat sound 1997, men det är en bra början. Skaffa albumen Modern Life Is Rubbish (Min personliga favorit), Parklife och The Great Escape så kan du dunka britpop tills du svimmar.

Elastica - Car Song

Du talar så sant så. Själv föredrar jag The Great Escape bland det där albumen, "Contry House", "Universal" och "Globe Alone" får en att må dåligt av perfekthet, aah, britpop, ååh. Vilket omslag skivan har då, får en att tänka på en varm, härlig sommardag. Fantastiskt.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Will do.

Prince & The Revoloution - Purple Rain

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett sidoprojekt han har, borde väl du veta.

Fan vad alternativt att kunna såna saker! :ermm:

Ehm, här borde jag egentligen tipsa om en låt, men eftersom jag är inne i någon slags småpinsam negerdunk-fas så skippar jag det.

Eller vad fan: Lil Jon and the Eastside boyz - Put yo hood up (w00t)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor