Tweak Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 FREDRIK Wikingsson. Kasabians nya är galanticus. Visst hade det var bättre med Karloff men ack så bra arbete dom har gjort. The Doberman är en juvel som man inte får tappa i marken. Fast skivan svalnar in litegrann mellan Apnoea och Stuntman. Men sen drar den igång igen. Fantastiskt. Hoppas dom tar sig till Sverige nu också. Gärna till Annexet i så fall så vi lite mindre kisar kan se gudarna. Fyfan vad hemskt gjort av mig. När jag har suttit och skrockat för mig själv om hur korkad killen i 100 höjdare tpden var som skrev fel på namnen, så gör jag det själv. Filip Hammar, och Fredrik Wikingsson. näe, i jämförelse med förra är Empire en riktig besvikelse.. Så som jag såg fram emot det =/ Men Mando Dias nya, det ni! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Fyfan vad hemskt gjort av mig. När jag har suttit och skrockat för mig själv om hur korkad killen i 100 höjdare tpden var som skrev fel på namnen, så gör jag det själv. Filip Hammar, och Fredrik Wikingsson. näe, i jämförelse med förra är Empire en riktig besvikelse.. Så som jag såg fram emot det =/ Men Mando Dias nya, det ni! Ja men det är vanligt. Dom är ju nästan som tvillingar. Fast det skiljer två år mellan dem. Det första albumet är snäppet bättre än Empire om man ska jämföra dem emellan. Men albumet är absolut ingen besvikelse. Jag trodde snarare så att dessa arroganta typer skulle gå för långt i elektronisk väg så att det skulle låta som Sccoter remixade en Oasislåt. Men detta är svängit albumet igenom. Är väl bara British Legion som får en att hamna i en dvala. Men sen vaknar man igen när Dobermans trumpet tjuter igång. Mando Diaos platta ska jag lyssan igenom. Fisken Nunstedt på Expressen var kritisk, men bara för att han runkar åt Justin Timberlake. Jag tror det är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Grateful Dead - Touch of Grey It must be getting early Clocks are running late Paint by numbers morning sky Looks so phony Dawn is breaking everywhere Light a candle, curse the glare Draw the curtains, I don't care 'Cause it's alright I will get by (x3) I will survive I see you got your list out Say your piece and get out Yes I got the gist of it But it's alright Sorry that you feel that way The only thing there is to say Every silver lining's got a Touch of grey It's a lesson to me The Ables and the Bakers and the C's The A B C's We all must face And try to keep a little grace I know the rent is in arrears The dog has not been fed in years It's even worse than it appears But it's alright Cows are giving kerosene The kid can't read at seventeen The words he knows are all obscene But it's alright I will get by (x3) I will survive It's a lesson to me The Deltas and the East and the Freeze The A B C's We all think of And try to keep a little love The shoe is on the hand it fits There's really nothing much to it Whistle through your teeth and split 'Cause it's alright I will get by (x3) I will survive We will get by (x3) We will survive Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Manowar - Warriors of the world. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 (redigerad) Men Mando Dias nya, det ni! Men Here it goes again med Ok Go, det ni! (Japp, jag älskar den så mycket så jag tipsar om den idag igen) Redigerad 13 september, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Death Cab For Cutie - I Will Follow You Into The Dark. Otroligt sjukt jävla bra låt. "If heaven and hell decide That they both are satisfied Illuminate the no's on their vacancy signs If there's no one beside you When your soul embarks Then I'll follow you into the dark..." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Death Cab For Cutie - I Will Follow You Into The Dark. Otroligt sjukt jävla bra låt. "If heaven and hell decide That they both are satisfied Illuminate the no's on their vacancy signs If there's no one beside you When your soul embarks Then I'll follow you into the dark..." Fyfan va bra den är. Sugarplum fairy - she Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Death Cab For Cutie - I Will Follow You Into The Dark. Otroligt sjukt jävla bra låt. "If heaven and hell decide That they both are satisfied Illuminate the no's on their vacancy signs If there's no one beside you When your soul embarks Then I'll follow you into the dark..." Favoriten med death cab, helt klart. **** ALBUM = Ode To Ochrasy-BONUS DISC ARTIST = Mando Diao TITLE = Moonshine Fever DATE = 2006 GENRE = Rock Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Ok Go - Here it goes again. Provade att lyssna på den, eftersom Kebab skrivit så mycket gott om den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Ok Go - Here it goes again. Provade att lyssna på den, eftersom Kebab skrivit så mycket gott om den. Uttjatad låt, som alla andra OK GO's Men lyssna på denna: TITLE = Get Over It ARTIST = OK GO ALBUM = OK GO DATE = 2002 GENRE = AlternRock Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 The Go-Betweens - Was There Anything I Could Do ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Wednesday 13 - Too Much Blood I've got... too much blood in my alcohol system Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Long Before Rock'N Roll - Mando Diao Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 The Rolling Stones - Jumping Jack Flash I was born in a cross-fire hurricane And I howled at my ma in the driving rain, But it's all right now, in fact, it's a gas! But it's all right. I'm Jumpin' Jack Flash, It's a Gas! Gas! Gas! I was raised by a toothless, bearded hag, I was schooled with a strap right across my back, But it's all right now, in fact, it's a gas! But it's all right, I'm Jumpin' Jack Flash, It's a Gas! Gas! Gas! I was drowned, I was washed up and left for dead. I fell down to my feet and I saw they bled. I frowned at the crumbs of a crust of bread. Yeah, yeah, yeah I was crowned with a spike right thru my head. But it's all right now, in fact, it's a gas! But it's all right, I'm Jumpin' Jack Flash, It's a Gas! Gas! Gas! Jumping Jack Flash, its a gas Jumping Jack Flash, its a gas Jumping Jack Flash, its a gas Jumping Jack Flash, its a gas Jumping Jack Flash Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Men lyssna på denna: TITLE = Get Over It ARTIST = OK GO ALBUM = OK GO DATE = 2002 GENRE = AlternRock Skall försöka hitta den då någon tag. Men just nu; Skid Row - I remember you. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Roadrunner United - I Don't Wanna Be A Superhero Denna skiva är faktiskt ganska bra. Massor av roadrunnerband (misslyckade band som aldrig fått respekt av dom riktiga metalheadsen) har gått ihop och gjort en samlingsskiva. Just denna låt ger mig lite Ramonesvibbar. Bara 2 minuter kort (ingen onödig utfyllnad) och lite trallig refräng. Mums. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Blur - Beetlebum Detta meddelande e PSP-forfattat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 (redigerad) Oj nu blir jag lite osäker här... har jag tipsat om Fear of the dark? Iron Maiden - Fear of the dark Jag tipsar om en till... en underbar rockballad. Scorpions - Send me an angel Redigerad 15 september, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Oj nu blir jag lite osäker här... har jag tipsat om Fear of the dark? Iron Maiden - Fear of the dark Japp, det har du, jag kommer ihåg det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Wednesday 13 - Till Death Do Us Party (Ja, party, inte part) Fan vad han har härliga låttitlar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts