eliizar Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 Smk - Wellington Sears Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 NOFX - Franco Un-American I never thought about the universe, it made me feel small Never thought about the problems of this planet at all Global warming, radio-active sites Imperialistic wrongs and animal rights! No! Why think of all the bad things when life is so good? Why help with an 'am' when there's always a 'could'? Let the whales worry about the poisons in the sea Outside of California, it's foreign policy I don't want changes, I have no reactions Your dilemmas are my distractions That's no way to go, Franco Un-American No way to go, Franco Un-American No way to go, Franco Un-American No way to go, Franco, Franco Un-American I never looked around, never second-guessed Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed And now I can't sleep from years of apathy All because I read a little Noam Chomsky I'm eating vegetation, 'cause of Fast Food Nation I'm wearing uncomfortable shoes 'cause of globalization I'm watching Michael Moore expose the awful truth I'm listening to Public Enemy and Reagan Youth I see no world peace 'cause of zealous armed forces I eat no breath-mints 'cause they're from de-hoofed horses Now I can't believe; what an absolute failure The president's laughing 'cause we voted for Nader That's no way to go, Franco Un-American No way to go, Franco Un-American No way to go, Franco Un-American Where can we go, Franco Un-American I want to move north and be a Canadian Or hang down low with the nice Australians I don't want to be another "I-don't-care"-ican What are we gonna do Franco, Franco Un-American Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 DAF - wer schoen sein will muss Leiden. Ett av dom bästa trummkomp jag har hört, helt omöjligt att försöka spela till låten... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DoeX Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 The Clash - White Riot Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 (redigerad) Caramba - Fido, antagligen har ingen hört denna komiska godbit, kontakt på mail eller nåt om du nu skulle bli intresserad Redigerad 1 augusti, 2006 av Valle-Ball Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 Jag hade tänkt sammanfatta lite kort vad jag lyssnar på. 1. Pet Shop Boys - Behaviour, Actually, Introspective och början av a-sidan av Please. För Pet Shop Boys är bäst. Verkligen. 2. Eric Dolphy's liveframträdanden av God Bless The Child, och den osannolikt härliga Lo-Fi. Även en hel del annat från denne man och hans flöjt. 3. The Slits - Cut. Kvinnlig reggaepunk som är så oerhört underbart catchy att man blir sugen på att skutta runt och tänja på rösten. 4. Prefab Sprout - From Langley Park to Memphis, Protest Songs, Steve McQueen, Swoon och Jordan: The Comeback, eftersom att vit musik aldrig har varit så perfekt i sin kritvithet. Helt sanslösa melodier. 5. Astrud Gilberto's liveframträdande med Stan Getz. Getz Au Go Go. Obskyr skiva. Hon har den mest underbara rösten. Och jag kommer alltid att älska henne. Härligt! tummen upp för The Slits, älskar låten Typical Girls från "Cut" plattan. Kan rekommendera band som Adolescents och Blonde Redhead om man gillar Slits Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 (redigerad) In Flames - Come Clarity Jag tycker denna låt är bland de bästa låtarna som finns, låten är ju så underbar. Jag får tom gåshud när jag hör refrängen för den är så jädrans bra. Det här är en power ballad när den är som bäst. Här är en länk till deras relativt nya musikvideo. Redigerad 2 augusti, 2006 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Smk - Wellington Sears Riktigt bra Smk - Smart drag mr. Christer Smk - Övningsköra (#1 ) Älskar ioförsej alla deras låtar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Riktigt bra Smk - Smart drag mr. Christer Smk - Övningsköra (#1 ) Älskar ioförsej alla deras låtar Goodie! Övningsköra är deras Essé! Utan tvekan deras absolut bästa låt genom tiderna. Tipsar om SMK - Kåldolmar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 In Flames - Come Clarity Jag tycker denna låt är bland de bästa låtarna som finns, låten är ju så underbar. Jag får tom gåshud när jag hör refrängen för den är så jädrans bra. Det här är en power ballad när den är som bäst. Här är en länk till deras relativt nya musikvideo. Synd att skivbolaget har förstört bandet dock. Lyssna på musikvideon bara, gitarrerna är så gott som borta bara för det ska kunna locka mainstreamers, och bandet har gått till en mer accepterad stil. Synd då dom var mycket bättre förr. Jespers band är förstört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Synd att skivbolaget har förstört bandet dock. Lyssna på musikvideon bara, gitarrerna är så gott som borta bara för det ska kunna locka mainstreamers, och bandet har gått till en mer accepterad stil. Synd då dom var mycket bättre förr. Jespers band är förstört. Förstört och förstört. Visst har dom anpassat soundet lite för att fler ska gilla det men det är ju fortfarande inte något som Svensson köper eller fjortisar sjunger till. Även om det var lite fegt att släppa Come Clarity som singel. Ljudet i videon tror jag iofs bara är den dåliga kvaliten som YouTube brukar ha. Skulle leta efter en 500k-version om mitt wmv-plugin hade funkat. Babyshambles - Down in Albion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Förstört och förstört. Visst har dom anpassat soundet lite för att fler ska gilla det men det är ju fortfarande inte något som Svensson köper eller fjortisar sjunger till. Även om det var lite fegt att släppa Come Clarity som singel. Ljudet i videon tror jag iofs bara är den dåliga kvaliten som YouTube brukar ha. Skulle leta efter en 500k-version om mitt wmv-plugin hade funkat. Babyshambles - Down in Albion. Sant det du säger. Har hört att videon är så och att det inte bara är på Youtube, jävligt synd om det är så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 (redigerad) Dream Evil - The Book of Heavy Metal \m/ \m/ "I give up all my life to beee, IN THE BOOK OF HEAVY METAL!" Redigerad 2 augusti, 2006 av Matteus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Goodie! Övningsköra är deras Essé! Utan tvekan deras absolut bästa låt genom tiderna. Tipsar om SMK - Kåldolmar Kan inte instämma mer! -- Jo för fan, min mammas kåldolmar smakar alltid bra. -- Jag har börjat lyssna på min gamla Fattaru-skiva (Fatta eld) från -01. (Ni vet den med Mina hundar och Första femman) Men det är en annan, lite mindre känd låt på den skivan som jag fullkomligt älskar: Festen är Här Lyrics (om någon bryr sig ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Tip of the day: José Gonzalez - Heartbeats Grymt skön cover på The Knife's låt Heartbeats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 NOFX - The Idiot Son Of An Asshole En sång om George Bush Skön sång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 NOFX - Franco Un-American Jävligt bra låt! Alla SMK låtar folk har tipsat om äger också. Jag får väll passa på att tipsa om : Beck - Everybody's Got To Learn sometimes. Soundtrack från Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Method Man feat Fat Joe & Styles P - Ya Meen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Soldiers of jah army - Reality You tell that we gonna remember what we saw on TV... you tell me that we gonna recollect what we read in a magazine... and you tell me we gonna remember what we saw on TV. But wisdom come from nature yo that is reality Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 2 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Pet Shop Boys - Left To My Own Devices. I probably would. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts