CurunirOfValinor Skrivet 20 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2006 Totta Näslund - Ni som tjänar på krig (Masters of War) Kommentar: En försvenskning av Bob Dylans Masters of War. Givetvis inte ens en bråkdel så bra, men den här är väldigt bra också. Ni som tjänar på krig och på att människor dör Ni som tillverkar vapnen som slår ihjäl och förstör Ni som säljer gevären och kanonerna med Jag vet var ni finns och jag vet vem ni är Ni sitter bakom skrivbord i eleganta kvarter Och ni leker med världen som om världen var er Sen är det alltid nån annan nån annan än ni som ska marschera och dö i era smutsiga krig Ja, det är alltid dom unga som ni skickar till slakt medan ni sitter hemma i era slott och palats Och ni talar om ära och ni talar om mod Men det enda dom får är ångest och gyttja och blod Ja, ni hycklar och ljuger och ni kör era spel Men jag ser rakt igenom era lögner och svek Ni talar om frihet och om demokrati Och så handlar det bara om simpel profit Och ni skickar missiler mot kvinnor och barn mot gamla och sjuka som inte har nåt försvar Ni är liksom gamar som lever på lik Fast ni slipper ju höra dom sårades skrik Och ni hotar vår framtid och våra ofödda barn med bakterier och gifter med plutonium och uran Och ni kanske har pengar och ni kanske har makt men det enda jag känner för er är förakt Jag måste ställa en fråga Tror ni silver och guld kan köpa er fria från ansvar och skuld Tror ni era mäktiga vänner kommer att va er till hjälp den dan när ni brinner i helvetets eld Ja, jag hoppas ni dör och att det inte går fort Att ni får pinas och plågas för det ni har gjort Och den dagen ni dör blir en underbar dag Och jag ska gå dit där ni ligger och jag ska pissa på er grav Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 20 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2006 (redigerad) Sjöng inte Wiehe den där, dock? Mitt minne sviker: de kanske körde den tillsammans. För övrigt är Tottas "Längesen" ett mästerverk. "Försvenskad" version av "Things Have Changed". Redigerad 20 juli, 2006 av Crice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 20 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2006 Jag gillar tiderna då jag faktiskt trodde att jag var en av få som lyssnade på GN'R i Sverige. Guns N' Roses - Chinese Democracy [Live At The Hammerstein Ballrom 15/5 -06] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 20 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2006 (redigerad) Sjöng inte Wiehe den där, dock? Mitt minne sviker: de kanske körde den tillsammans. För övrigt är Tottas "Längesen" ett mästerverk. "Försvenskad" version av "Things Have Changed". Wiehe översatte den. I alla fall om jag förstått det rätt, för det är inte mer än en röst i låten, och då är det störst chans att det är Tottas. Redigerad 20 juli, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 20 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2006 Kiss - Psycho Circus And I say welcome to the show Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 20 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2006 Kiss - Psycho Circus And I say welcome to the show With make-up running down my face. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 20 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2006 I do. ---------------------- Tipsar om Silverstein - Your swords vs My Dagger. Grymt bra låt. Äntligen någon med lite musik smak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 20 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2006 Dr Feelgood - Milk And Alcohol En typisk klassisk låt som man alltid diggar till när den spelas på radion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 20 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2006 Dr Feelgood - Milk And Alcohol En typisk klassisk låt som man alltid diggar till när den spelas på radion. Llaalaallaal, alcohol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 20 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2006 Wednesday 13 - Happily Ever Cadaver En låt från Murderdolls sångare andra solo album, Fang Bang, som kommer ut snart... Riktigt skön och go låt Well I broke my nail on your coffin lid Trying to get to the beauty within Oh yeah, you're gonna be mine Digging a grave while wearin a skirt Asking for trouble gonna get myself hurt It's fine, you're gonna be mine Lemme wipe those maggots from your eyes You make me feel all warm and fuzzy inside Now my wig's all frizzy and I got a run in my hose Rigor mortis has been kind to you and put you in that sexy pose Happily, I'm so Happily Ever Cadaver You're gonna be mine Happily, I'm so Happily Ever Cadaver You're gonna be mine This transvestite moves by the light With 6 inch heels and a big flashlight Oh yeah, you're gonna be mine I put you in the back of my Cadillac Next to my lingerie and the tire jack Oh yeah, you're gonna be mine Lemme wipe those maggots from your eyes You make me feel all warm and fuzzy inside Now my wig's all frizzy and I got a run in my hose Rigor mortis has been kind to you and put you in that sexy pose Happily, I'm so Happily Ever Cadaver You're gonna be mine Happily, I'm so Happily Ever Cadaver You're gonna be mine Alright, stick 'em up! Alright! Lemme wipe those maggots from your eyes You make me feel all warm and fuzzy inside Now my wig's all frizzy and I got a run in my hose Rigor mortis has been kind to you and put you in that sexy pose Happily, I'm so Happily Ever Cadaver You're gonna be mine Happily, I'm so Happily Ever Cadaver And now you're mine Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nonsens Skrivet 20 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2006 Rainbow - Rainbow Eyes Långsam och enformig, men ändå är det något speciellt med den som gör den till 70-talets bästa (rock)ballad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 20 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2006 Faith No More - A Small Victory Otroligt skön låt. Rekommenderas att lyssnas på! A hierarchy Spread out on the nightstand The spirit of team Salvation is another chance A sore loser Yelling with my mouth shut A cracking portrait The fondling of trophies The null of losing Can you afford that luxury? A sore winner But I'll just keep my mouth shut It shouldn't bother me But it does The small victories The cankers and medallions <<<The little nothings>>> They keep me thinking That someday I might beat you But I'll just keep my mouth shut It shouldn't bother me But it does IF I SPEAK AT ONE CONSTANT VOLUME AT ONE CONSTANT PITCH AT ONE CONSTANT RHYTHM RIGHT INTO YOUR EAR, YOU STILL WONT HEAR You still won't hear You still won't hear You still won't hear You still won't hear You still won't hear You still won't hear Lyssna (och se musikvideon) här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 20 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2006 Iggy Pop - The Passenger Me diggar! Me wub! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 20 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2006 Accept - Balls to the walls Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 20 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2006 Byz - Hej Där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 21 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2006 Svenska Akademin - Snapphaneklanen Skånska huen vilar aldrig på hanen, vik hädan för snapphaneklanen, å du uppländska knekt, vet hut lär respekt 261 tvingar dig till reträtt, Bryt upp fly din kos, verbal överdos, förvandlar din hjärna till mos, som boozestarka droger, mina mördarförmågor, skördar liv, ahh!, när din stad står i lågor, dö i smärtsamma plågor, när frågor besvaras, kvalitet bevaras, ditt klick ska begravas, hör till en bättre skara, tänker inte va blyg, hellre fet och dryg, än fin och pryd, aldrig krig i smyg, men jag håller distansen, mellan stenhårda rim och gullig allsång på skansen. Vi bröder ifrån söder är som bestar, förlora ditt liv om du testar, rekommenderar skaffa skottsäkra västar, lemlästar. Det kommer rök ur våra munnar, när vi förkunnar vårt broderskap, det är Don S och Knas, Skånska huen vilar aldrig på hanen, vik hädan för snapphaneklanen, å du uppländska knekt, vet hut lär respekt 261 tvingar dig till reträtt, Höjer nivån nerifrån mikrofonatleter, kalla oss för profeter sexhundra kilometer, rätt upp i Norrland med skorrland i själen, är kontinental när mitt uttal tinar tjälen, i marken nästan uppe vid norra kvarken, går in som patriarken och skapar minnesmärken, historia falska fakta revideras, när monument raseras platinan inkasseras, Stockholm invaderas kartor omarbetas, Sveriges hetaste fetaste akt bombarderar Det kommer rök ur våra munnar, när vi förkunnar vårt broderskap, det är Don S och Knas, Det kommer rök ur våra munnar, när vi förkunnar vårt broderskap, så nå så nå. Upphovsmännen till den skånska raggan, ja, kärleken är sann till den gul- och röda flaggan, och som vi alla vet så är skåneland vaggan, för snapphanerebeller som går framåt när det gäller, inte bakåt när det smäller, historiska källor, till att höja vår upprorsfana så jag fortsätter uppmana, till revolt, stå upp stolt, för ditt folk, skåneman, öppna upp ditt hjärta och låt kärleken vara sann, sök djupt i dig själv, säg mig vad du fann, MAN! vi kan, hjälpa dig litegrann, men du får göra vad du kan, själv så stanna upp och välj, om du vill ha munnen öppen eller stängd när Göran Persson säger välj mig, nej nej, så hör nu mig det är bara å säga nej, för dom sköter inte sig, hajar du min grej, när jag berättar för dig, galleskalle.. galle.. galle.. boooing... galleskalle.. galle.. galle.. mjweooo... dada! oiih! Det kommer rök ur våra munnar, när vi förkunnar vårt broderskap, det är Don S och Knas, Det kommer rök ur våra munnar, när vi förkunnar vårt broderskap, så nå så nå. Skånska huen vilar aldrig på hanen, vik hädan för snapphaneklanen, å du uppländska knekt, vet hut lär respekt 261 tvingar dig till reträtt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 21 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2006 Trabule Gones - Anonyme Fransk punk blandat med folkmusik, redigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Toto - Hold the line Hold the line! (Dududu) Love isn't always on time! (Ohohoh) Hold the line! (Dududu) Love isn't always on time! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Band: Bathory. Låt: One Rode To Asa Bay. Skiva: Hammerheart. Genre: Viking Metal. Kommentar: Älskar denna låten! Sången är så jävla skön också. One man rode the way through the woods Down to Asa bay Where dragon ships had sailed to sea More times than one could say To see with own eyes the wonder People told of from man to man The God of all almightyness Had arrived from a foreign land The rumours told of a man Who had come from the other side the seas Carrying gold cross around neck in chain And spoke in strange tongue of peace He had come with strange men in armour Dressed in purple shirts and lace Smelling not of beer but flowers And with no hair in face And the bold man carrying cross Had told all one of Asa bay The God of all man woman child had come To them all save And to thank Lord of Heaven One should build to God a house And to save one's soul from Hell One should be baptised and say vows A man of pride with the Hammer told new God To build his house on own And spoke loud of the Gods of their fathers Not too long time gone The rumours said the man with a beard like fire And the Hammer in chain By men in armour silenced was and by Their swords was slain Those who did not pay the one coin Of four to man of new God Whipped was twenty and put in chains then locked By their neck to the log [To the log...] And so all of Asa bay did build A house of the cross Every hour of daylight they did sweat Limbs ached because faith does cost And on the day two hundred There it stood white to the sky The house of the God of the cross Big enough to take two dragon ships inside And all of Asa bay did watch The wonder raise to the sky Now must the God of the cross be pleased And satisfied Just outside the circle of the crowd One old man did stand He looked across the waters And blotted the sun out of his eyes with one hand And his old eyes could almost see The dragon ships set sail And his old ears could almost hear Men of great numbers call out Oden's hail And though he did know already Though he turned face towards sky And whispered silent words forgotten Spoken only way up high Now this house of a foreign God does stand Now must they leave us alone Still he heard from somewhere in the woods Old crow of wisdom say ...people of Asa land, it's only just begun... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Kiss - Heaven's On Fire Feel my heat taking you higher Burn with me, heaven's on fire Paint the sky with desire Angel fly, heaven's on fire Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts