GTApimpfoolife Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Men snälla Tija och GTApimpfoolife, MSN/PM. Toots & The Maytals - Redemption Song. Vi håller oss faktiskt till tråden. Jag tipsade precis och Seven Nation Army och innan dess så tipsade Tija om Stairway to Heaven. Sen kan det faktiskt vara bra för folk att läsa för det handlar ju faktiskt om musik, jag tycker det kan vara lite trevligt med lite diskussioner i den här tråden också, inte bara Bla bla bla - bla bla bla det blir faktiskt lite torrt efter att man har läst cirka 57 sidor av denna tråd. Men jag kan starta en Jack White tråd om ingen har nåt emot det? Eller så ursäktar jag mig bara, vilket jag gör nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Vi håller oss faktiskt till tråden. Jag tipsade precis och Seven Nation Army och innan dess så tipsade Tija om Stairway to Heaven. Sen kan det faktiskt vara bra för folk att läsa för det handlar ju faktiskt om musik, jag tycker det kan vara lite trevligt med lite diskussioner i den här tråden också, inte bara Bla bla bla - bla bla bla det blir faktiskt lite torrt efter att man har läst cirka 57 sidor av denna tråd. Men jag kan starta en Jack White tråd om ingen har nåt emot det? Eller så ursäktar jag mig bara, vilket jag gör nu. Håller med. Det är inte en tråd som man bara ska spamma med Artist - Titel (och ta en ny låt med samma artist dagen efter) utan berätta lite och diskutera musiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Mobb Deep - Angels (feat. 50 cent) Helt ny... första versen ifrån 50 är bland det bästa jag hört från honom någonsin om man ska titta på texten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Låten är In the dust och bandet är Atomic Swing. Plattan kallas "In their finest hour". Vad ska jag säga, mer än att jag fullkomligen äääälskar när jag hör ett band göra allting rätt! Jag trodde inte att jag någonsin skulle få höra i det närmaste perfekt pop efter att Popsicle splittrades men så tog jag mig äntligen tid att lyssna på Atomic Swing...det är så jävla smart, allt de gör! Dessutom behövde jag bara slänga en blick på mittuppslaget i bookleten för att förstå allt jag missat. Yes, vilken underbar resa de andra plattorna kommer erbjuda mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Svenska Akademin - Falsk matematik Woohooo hallå hallå ä det är bara en massa folk som snackar frågar vem jag va VADÅ? Passa dig grabben, för jag är fetare än Babben på micken den akademiska kicken slår ner dig en click som alltid ser dig lika bra du ger dig jag ber dig så stick och brinn försvinn pallar inte med dig pallar inte se dig har inga props att ge dig luktar illa mannen en vämjelig odör du luktar Se och hör publikflört och smör och snart toalukter av produkter från industrin Svenska Akademien serverar besk medicin för verbal uppgradering, arkebusering när hiphopbönder tillsätter ny regering och ledning bombar din brevlåda puffar kåda håller låda bättre flyt har aldrig skådats det kan jag lova Allén har ordets gåva plus en jävligt stor passion för min sak som Jehovas när ja sparkar in din dörr utan att knacka däckar hela dig som en horsmacka och när skåningar snackar är det bäst att du håller dig borta Skånska mördarrutiner och stubiner som är korta siktar mot aorta ringar in akilleshälar jag trollbinder vilsna själar Versen du kör kommer alltid låta bull om du gör den för pengarnas skull Ref: samma resonemang samma brist på talang samma skit samma etablissemang samma falska klang falsk matematik unik lyrik gör ingen MC särskilt rik samma resonemang samma brist på talang samma skit samma etablissemang samma falska klang falsk matematik unik lyrik gör ingen MC särskilt rik 30 år i gamet men va e de med det? En tröttsam kliché lär bli hopplöst passé 30 år i gamet men har inget att ge nej, nej, nej, nej så låt bli, låt bli! De vill bränna min penna, riva mitt block Dagslända vill skända min ökända flock få vindar att vända och blända publiken kommer aldrig hända du saknar lyriken, tekniken lika bra du stänger butiken (Vadå?) för du kommer bara bli besviken när branschen är sniken (jaha!) musiken når sällan publiken kritiken e bull din saga berättad affären är full och marknaden mättad, rejält överhettad när nu hiphop kultur går från högkonjunktur, fett med nice, mad props eller hur? Va va va va va va va va? Versen du kör kommer alltid låta bull om du gör den för pengarnas skull Filosofi i era magasin samla pärlor för svin Svenska Akademien Det är Don, Ess och Knas En hårdare typ av språkvårdare var man till sin dunk bensindunk klunk klunk i tingssal och riksdag drar opp en solsticka sen får du nog sticka kvicka dig mannen och upp med kapuschongen för jag ser dem värdelösa hundarna komma med batongen hör sången om den fullständiga undergången den där kom den undergången när dem leder dig från häkte till cell. När de släckte för kväll, vi bräckte med en smäll oss upp från underjord satte stopp för frihetsord övergång från undergång till genomgång av celler (vilka celler?) (hjärnceller!) Se dom, dom häller, sväljer bestseller, en väljer rebeller eller säljer sig själv eller täljer sig själv nä du väljer juh själv man Självrannsakan är den raka gatan fram försakar satans namn orsakar sprakande brand, försvarar satans namn med en skakande hand och en mick sicken kick filosofi i era magasin samla pärlor för svin Svenska Akademien Ja det var Don, Ess och Knas En hårdare typ av språkvårdare Ref x 5 Hallå hallå hallå hallå Så kom ihåg, vad du en gör, Allén den yngre kommer alltid till att va tyngre eller hur? va' e där me' di? äh pluggis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Cradle of Filth - Cruelty Brought Thee Orchids Fan vad jag älskar Cradles gitarrspel varje låt har så sköna saker som man vill ha barn tillsammans med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Coach Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 The Ramones - The KKK Took My Baby Away En av deras bästa låtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Tiger Lou - Sell out Ray Charles - Swanee River Rock Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Styx - Come Sail Away Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Archemra Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Alphaville - Dance With Me [Paul Van Dyk Mix] Alphaville - Big In Japan Alphaville - Jerusalem [George Kavele Mix] Alphaville - Fallen Angel Alphaville - A Victory Of Love Alphaville - To Germany With Love Korn - Y'All Want a Single Elton John - Candle In The Wind Marilyn Manson - (S)Aint Marilyn Manson - The Dope Show Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 (redigerad) Svenska Akademin - Falsk matematik Woohooo hallå hallå ä det är bara en massa folk som snackar frågar vem jag va VADÅ? Håller med! älskar general knas och akademien.hej. Redigerad 15 juli, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Happy Gigolos - Berlin Berlin I WENT TO BERLIN FOR DECADENCE! I WENT TO BERLIN FOR FUN! BECAUSE I LOOOVEEE JOOOUUU!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 (redigerad) Derek and the Dominos - Layla EDIT: Journey - Don't Stop Believin' Redigerad 15 juli, 2006 av Spam Snuten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 KISS - I was made for lovin' you. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Pantera - Cowboys from Hell Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 (redigerad) Alice In Videoland - Red. Inte alls sådan musik som jag normalt lyssnar på men sånt här gillar jag. Redigerad 15 juli, 2006 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Boten Anna med Basshunter om Oskarshamn får välja...tydligen. Men jag själv får erkänna att jag inte lyssnat på musik alls idag. Dock funderar jag på att slänga in Elliott Smith's Either/Or i stereon vid ett senare tillfälle...jag mår inte bra idag. Bästa låten från den skivan är antagligen Between the bars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 TIPS! Artist: Raconteurs Låt: Level Album: Broken Boy Soldiers Kommentar: Kort text, inte lika kort låt, men Jacks röst är sååå... obeskrivbart. För att citera Salad Fingers "The feeling, it's almost orgasssssmic..." Text: My baby's on the level I try to read her mind She's on the straight and narrow I'm guessin' all the time How can I see the road If I'm lookin' at the signs I'm carryin' a load And steppin' outta line Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 (redigerad) Thin Lizzy - The Boys Are Back In Town. Guess who just got back today? Them wild-eyed boys that had been away Haven't changed, haven't much to say But man, I still think them cats are crazy They were asking if you were around How you was, where you could be found Told them you were living downtown Driving all the old men crazy The boys are back in town The boys are back in town I said The boys are back in town The boys are back in town The boys are back in town The boys are back in town The boys are back in town The boys are back in town You know that chick that used to dance a lot Every night she'd be on the floor shaking what she'd got Man when I tell you she was cool, she was red hot I mean she was steaming And that time over at Johnny's place Well this chick got up and she slapped Johnny's face Man we just fell about the place If that chick don't want to know, forget her The boys are back in town The boys are back in town I said The boys are back in town The boys are back in town The boys are back in town The boys are back in town The boys are back in town oh yeah iwana hear you sing the boys are back in town Spread the Håller med till 100%! around Guess who's back in town You spread the Håller med till 100%! around Friday night they'll be dressed to kill Down at Dino's bar and grill The drink will flow and blood will spill And if the boys want to fight, you'd better let them That jukebox in the corner blasting out my favorite song The nights are getting warmer, it won't be long Won't be long till summer comes Now that the boys are here again The boys are back in town The boys are back in town The boys are back in town The boys are back in town The boys are back in town The boys are back in town Spread the Håller med till 100%! around The boys are back in town The boys are back in town The boy's are back, the boys are back The boy's are back in town again Been hangin' down at Dino's The boy's are back in town again Visst gillar gamle Frenzan sånt också. EDIT: Fint med w.o.r.d-filtret. Redigerad 15 juli, 2006 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Razorlight - Don't go back to Dalston. Vissa säger att det är likt Ramones. Vissa säger att det är indie. Vissa säger att det är typiskt svenskt. Vissa tycker att dom inte går att jämföra. Vissa hatar dom. Men det är i alla fall en jävligt bra låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts