The Dude Skrivet 10 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2006 Och förhelvete, dör ni av att han skriver så många posts i "Musiktips?", dom bidrar ju till topicen. Lägg av nu för fan, fjantigt. http://www.gtasajten.com/forum/index.php?a...=posts&hl=&st=0 Tre sidor pKz, tre sidor. Du stör dig inte på det men jag gör det, annars skulle jag inte påpekat det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 10 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2006 Cradle Of Filth - Hallowed Be Thy Name Grymt skön cover (Iron Maiden) trummorna är så jävla härliga, fan bättre än Maidens version Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 10 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2006 Black Gospel - Let it shine Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 10 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2006 http://www.gtasajten.com/forum/index.php?a...=posts&hl=&st=0 Tre sidor pKz, tre sidor. Du stör dig inte på det men jag gör det, annars skulle jag inte påpekat det. Haha, trodde aldrig han skrev så mycket. Ber om ursäkt The Dude. *Bugar* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 (redigerad) Rage Against The Machine - Freedom Hela skivan är fantastiskt bra och denna låten är inget undantag. Solo, I'm a soloist on a solo list All live, never on a floppy disk Inka, inka, bottle of ink Paintings of rebellion Drawn up by the thoughts I think Yeah! Come on! The militant poet in once again, check it It's set up like a deck of cards They're sending us to early graves For all the diamonds They'll use a pair of clubs to beat the spades With poetry I paint the pictures that hit More like the murals that fit Don't turn away Get in front of it Brotha, did ya forget ya name? Did ya lose it on the wall Playin' tic-tac-toe? Yo, check the diagonal Three brothers gone Come on Doesn't that make it three in a row? [Your anger is a gift] Come on! Uggh! Drop back! Uggh! Come on Yeah Uggh Brotha, did ya forget ya name? Did ya lose it on the wall Playin' tic-tac-toe? Yo, check the diagonal Three million gone Come on 'Cause ya know they're counting backwards to zero Environment The environment exceeding on the level Of our unconciousness For example What does the billboard say Come and play, come and play Forget about the movement [Your anger is a gift] Yeeeaaahhhh! Uggh! Awww, bring that shit in! Uggh! Hey! Redigerad 11 juli, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Mercury Rev Lyrics - Goddess on a Hiway. Underbar låt. "Well i got us on a hiway an' i got us in a car Got us goin' faster than we've ever gone before." Det är ungefär en fjärdedel av texten. Den repeterar sig hela tiden, men bra är den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Artist: The Raconteurs Låt: Together Album: Broken Boy Soldiers Kommentar: The Raconteurs är härmed ett av världens bästa band, och detta är en av deras bästa låtar. Så underbart vacker, och igenkänning i alla högsta grad. Brendans röst är fin. (Inte bättre än Jacks, men i alla fall...) Text: You and me forever We belong together And we'll always endeavor Throughout any type of weather You want everything to be just like The stories that you read but never write You gotta learn to live and live and learn You gotta learn to give and wait your turn Or you'll get burned You wrote our names down on the sidewalk The rain came and washed 'em off So we should write 'em again on wet cement So maybe people a long time from now will know what we meant You want every morning to be just like The stories that you read but never write You gotta learn to live and live and learn You gotta learn to give and wait your turn My only concern I'm adding something new to the mixture So there's a different hue to your picture A different ending to this fairytale When the sunset into which we sail You want everything to be just like The stories that you read but you can't write You gotta learn to live and live and learn You gotta learn to give and wait your turn Or you'll get burned Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Jag gillar den här: "Vem e du? Vem e jag? Leevande scharadeeer" Hur stavar man till scharader förresten? Jag ser också att Tijas musikintresse är en ljusglimt för tiden. Tips: White Stripes - Froggy Went a Courtin' Ooh yeah! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Jag gillar den här: "Vem e du? Vem e jag? Leevande scharadeeer" Hur stavar man till scharader förresten? Jag ser också att Tijas musikintresse är en ljusglimt för tiden. Tips: White Stripes - Froggy Went a Courtin' Ooh yeah! Charader. Babyshambles - Fuck Forever. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Babyshambles - Fuck Forever. Hela den skivan är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Hela den skivan är bra. Det kan jag tyvärr inte hålla med om i nuläget. FF, Pipedown och Merry Go Round var de enda jag gillade efter första och enda gången jag lyssnade på skivan för någon månad sedan innan den fall i glömska till förmån för Prince, ska dock ge den en ny chans. O, La Belle Et La Bête har en skön melodi också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Det kan jag tyvärr inte hålla med om i nuläget. FF, Pipedown och Merry Go Round var de enda jag gillade efter första och enda gången jag lyssnade på skivan för någon månad sedan innan den fall i glömska till förmån för Prince, ska dock ge den en ny chans. O, La Belle Et La Bête har en skön melodi också. Ääh. Nej, det är inte som Mews underbara Frenger-skiva där alla detaljer stämmer och det är en jämn och fin kvalitet på hela men jag tycker inte att den är riktigt dålig någon gång. Har visserligen inte lyssnat noga och gett betyg på varenda låt, men som helhet är det en väldigt bra skiva. Du glömde Albion också. Bland dom bästa låtarna på skivan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Jag gillar den här: "Vem e du? Vem e jag? Leevande scharadeeer" Hur stavar man till scharader förresten? Jag ser också att Tijas musikintresse är en ljusglimt för tiden. Tips: White Stripes - Froggy Went a Courtin' Ooh yeah! Glöm inte att det är min förtjänst att du upptäckte White Stripes överhuvudtaget! Har precis beställt Broken Boy Soldier från CDON. Orka ha buskversionen, liksom... Ska ju ändå sommarjobba och få en massa pengar, så då kan man unna sig en så bra skiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Håkan - En vän med en bil Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 (redigerad) Mercury Rev Lyrics - Goddess on a Hiway. Underbar låt. "Well i got us on a hiway an' i got us in a car Got us goin' faster than we've ever gone before." Det är ungefär en fjärdedel av texten. Den repeterar sig hela tiden, men bra är den. Laddade hem låten, vilken underbar låt! Redigerad 11 juli, 2006 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrFilth Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Johnny Mendel - Suicide Is Painless(MASH-theme om man så vill) Coverversionen med Manic St. Preachers är inte heller helt fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Glöm inte att det är min förtjänst att du upptäckte White Stripes överhuvudtaget! Har precis beställt Broken Boy Soldier från CDON. Orka ha buskversionen, liksom... Ska ju ändå sommarjobba och få en massa pengar, så då kan man unna sig en så bra skiva. Oh, jag glömmer det aldrig. BBS ska köpas på vinyl för då får man en jättefin poster och massa annat krims krams som kan vara kul att få, men så kul är det kanske om man inte har en vinylspelare. Så jag köpte också CD-versionen. Bra skiva förresten, det finns ingen dålig låt. Intimate Secretary är fantastisk, i slutet blir man nästan gråtfärdig när man hör Jack, Brendan och Little Jack sjunga samtidigt, så fruktansvärt ballt, hoppas det kommer en till skiva här... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Built to Spill - Conventional Wisdom. Allt är bra i den här låten. Alla små riff, sångarens sköna röst, det lite burkiga soundet och fint skivomslag. Hela skivan kan rekommenderas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 (redigerad) Mange Schmidt - Glassigt Video Redigerad 12 juli, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Oh, jag glömmer det aldrig. BBS ska köpas på vinyl för då får man en jättefin poster och massa annat krims krams som kan vara kul att få, men så kul är det kanske om man inte har en vinylspelare. Så jag köpte också CD-versionen. Bra skiva förresten, det finns ingen dålig låt. Intimate Secretary är fantastisk, i slutet blir man nästan gråtfärdig när man hör Jack, Brendan och Little Jack sjunga samtidigt, så fruktansvärt ballt, hoppas det kommer en till skiva här... Man kan inte säga att det kom som en överraskning att alla låtarna var bra. Liksom, vi snackar Jack White! Den enda dåliga låt han någonsin medverkat i att göra är Aliminium från White Blood Cells. Och den är inte så dum som skräckkabinett-musik... Personligen blev jag gråtfärdig av "Can we call it a day?" och "Together". Är kanske för att jag är tjej... Men, som sagt, en av de bästa skivor jag någonsin har hört. Gör de inte en till inom rimlig tid kommer jag att gå bärsärkagång. Sådetså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts