Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Nej det finns jättemånga. Så du har fler du kan bestämma dig för att gilla för att verka alternativ, ett tips är Dylan, då kanske du får respekt av Crice! =)

Mjae, det skulle krävas mer än så i herr rabarbens fall; även om det kanske vore ett steg på vägen... kanske.

För övrigt: The Velvet Underground - Sunday Morning, live på the Beat Club '67 [gärna med tillhörande videoinspelning]... Lou Reed är så jävla cool att mitt skrev smälter.

Men det är det värt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Decemberists! :D

Nyligen upptäckta av mig, lite speciella men jag gillar dem, mycket. Särskilt senaste albumet, Picaresque.

Låtarna 16 military Wives och We both go down together är riktigt sköna, men vafan, skaffa hela albumet :D

Fast Dirty Pretty Things är i en klass för sig själva just nu! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Killers - Glamorous Indie Rock&Roll.

Denna låt är helt underbar. :D

"Glamorous indie rock'n'roll is what I need. It's in my soul, it's what I need."

Dom ska tydligen komma med nytt i år. Visserligen mer amerikanskt än brittiskt men det blir nog bra ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det för en gångs skull inte indie jag tipsar om utom snarare något som jag fick hem taggat som electronic/ambient.

Archive - Lights.

Låten är över 18 minuter lång. Lite seg. Börjar med endast piano och brus. Är helt underbar. Har sång från 9 minuter och framåt. Fin ljudbild. Rekommenderas starkt.

*äditt*

Tweak: Decemberists var grymma ju! Lyssnar igenom skivan, gillar starkt. Sångaren har en röst ganska lik han i Placebo. Me likes.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor