Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Mjo, grym är den. Hela skivan är egentligen bra, men inget slår Zookeepers boy.

Har lyssnat på Dirty Pretty Things. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig, men det lät lite väl mycket som Libertines. Gillar inte riktigt Libertines som har väldigt jobbig musik (massa grejer händer hela tiden och allt blir bara rörigt) och sången som är lite väl pretentiös eller vad man ska säga.

Ska ge det en chans sen i lugn och ro, men det är inget stort wow direkt.

Dirty Pretty Things var förvånansvärt bra när jag lyssna på plattan. "Deadwood" och "Bang Bang You're Dead" är två riktga dundrare! Detta är bättre än både Libertines och Babyshambles.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dirty Pretty Things var förvånansvärt bra när jag lyssna på plattan. "Deadwood" och "Bang Bang You're Dead" är två riktga dundrare! Detta är bättre än både Libertines och Babyshambles.

Absolut bättre än The Libertines, jag håller med R2D2 i lite av det han säger..

Men Babyshambles vetifan, det är jämt mellan dom och DPT. DPT har många skitbra låtar, men ändå ingen i klass med Fuck Forever <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut bättre än The Libertines, jag håller med R2D2 i lite av det han säger..

Men Babyshambles vetifan, det är jämt mellan dom och DPT. DPT har många skitbra låtar, men ändå ingen i klass med Fuck Forever <_<

Klart bättre än Libertines, fast det säger inte så mycket för mig.

Nåja, gav Blood Thirsty Bastards en chans nu när jag gick igenom forumet. Det är helt okej i alla fall. Ingenting som jag kan sitta stilla och bara lyssna på som jag kan med annan indie, men jag sparar det i alla fall så får jag se. Så länge Doherty är borta med sin mesröst så klarar jag mig.

*ädit*

Råkade komma åt enter. Fixat.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dr.Dre - Still D.R.E

Album: 2001

En av de bästa hip-hop låten som någonsin gjorts.

Då har du inte hört på mycket hiphop, visst, låten är riktigt bra.

Men bästa som har gjorts? Knappast..

-----------------

Danger Doom ft. Talib Kweli - Old School.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssnar på en massa My Bloody Valentine-remixer. Allvarligt. Alla deras remixer är underbara.

Mogwai's Fear Satan. The Pastal's Magic Night. Placebo's Pure Morning.

Och så gör dem Belle and Sebastian - Is It Wicked Not To Care? till något så oerhört kakofoniskt och outhärdligt, så att man inte känner igen en enda ton. Eller, vänta nu, det finns ju inga toner ALLS i den remixen.

Hrm...

Nåväl.

Fear Satan är det mest underbara någonsin skapat. Japp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor