Curly Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 (redigerad) @epix: Nej, men varför skulle man inte kunna göra det? Dom kanske vill bli kallad MetallicA, men folk kallar dom Metallica, och dom döpte sig så? Ingen vet? Om du nu inte märkt det så är alla bokstäver versaler bara att den första och sista är av större storlek, enbart för snyggt, inte för att man ska skriva med versaler på första och sista bokstaven. --- Kan väl också tipsa om en låt också, inte bara tjafsa. Meshuggah - Sickening, mycket bra svensk metal. Redigerad 10 mars, 2006 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 (redigerad) Det, och att om man skulle följa pKzs regel till punkt och pricka skulle det vara ManOwaR, för att vara exakt. Men nu är det så här att namn alltid börjar med en versal. En logo kan däremot se ut hur den vill. Edit: Ajaj, glömd en sak. Ja, jag är petig. Rätt ska vara - just det - rätt. Redigerad 10 mars, 2006 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Pantera - Hollow. What’s left inside him? Don’t he remember us? Can’t he believe me? We seemed like bothers Talked for hours last month About what we wanna be I sit now with his hand in mine But I know he can’t feel... No one knows What’s done is done It’s as if he were dead I’m close with his mother And she cries endlessly Lord how we miss him At least what’s remembered It’s so important to make best friends in life But it’s hard when my friend sits with blank expressions No one knows What’s done is done It’s as if he were dead He as hollow as I alone now He as hollow as I alone A shell of my friend Just flesh and bone There’s no soul He sees no love I shake my fists at skies above Mad at god He as hollow as I converse I wish he’d waken from this curse Hear my words before it’s through I want to come in after you My best friend He as hollow as I alone Den går ut till min musiklärare som gick bort i veckan. R.I.P Povel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 (redigerad) Ohhh jag kan bara säga att de där tipset glöder. Men den är tvärr den minst bra låten på första plattan. Efter "Starry Eyes" såklart. Merry-go-'round är sämst tycker jag...eller efter "starry" där med...Äh, hela plattan är full med grymt headbangmaterial...extra känsla om man tupperat upp hårt till en fet kalufs!!! edit: mitt ex var feta glammern...kunde lärt mig mycket...men då gillade jag inte glammare(utom henne då) Redigerad 10 mars, 2006 av chiligr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 (redigerad) Merry-go-'round är sämst tycker jag...eller efter "starry" där med...Äh, hela plattan är full med grymt headbangmaterial...extra känsla om man tupperat upp hårt till en fet kalufs!!! Merry-Go-Round är ju plattans klimp. Gitarren är ju så vacker i den. Men dom bästa låtarna på plattan är i alla fall Live Wire och Piece of Your Action. Den sistnämda med sin 1 minuts långa sköna solo. Fantastiskt är det rätta ordet. Redigerad 10 mars, 2006 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Merry-Go-Round är ju plattans klimp. Gitarren är ju så vacker i den. Men dom bästa låtarna på plattan är i alla fall Live Wire och Piece of Your Action. Den sistnämda med sin 1 minuts långa sköna solo. Fantastiskt är det rätta ordet. "live wire" är med på 1:a plats...sen kommer faktiskt "too fast"! det är vad ajg tycker... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 "live wire" är med på 1:a plats...sen kommer faktiskt "too fast"! det är vad ajg tycker... Ooohh Too Fast for Loves riff är så jäkla bra. Och sen när basen kommer in där någonstans i låten, fantastiskt. Men refrängen kunde dom slipat på lite mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Du kan kalla dom MeTalLIcA^ också om du vill, men hur snyggt är det? Fast jag har inga problem med att du skriver ManowaR, men du kan ju inte påstå att det är det mest korrekta. Inte så snyggt. Nej, har inte påstått det heller. Jag skrev ManowaR för att det ser finare? ut. ^^ @Curly: Jag trodde vi satt på ett forum över internet, inte en lektion i MVGsvenska. @Skribb: Jo, men som sagt, skrev bara ManowaR för snygghetens skull. ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 @Skribb: Jo, men som sagt, skrev bara ManowaR för snygghetens skull. ... Right, i så fall har jag inga invändningar, men många "tror" eller kanske envisas, med att det ska stavas ManowaR, SliKnoT och allt vad fan man nu skriver Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Right, i så fall har jag inga invändningar, men många "tror" eller kanske envisas, med att det ska stavas ManowaR, SliKnoT och allt vad fan man nu skriver OCH KIZZ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Right, i så fall har jag inga invändningar, men många "tror" eller kanske envisas, med att det ska stavas ManowaR, SliKnoT och allt vad fan man nu skriver Det spelar ju fortfarande ingen roll så länge man fattar vad folk menar, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 (redigerad) Låt: Acquiesce Artist: Oasis Skiva: Some Might Say (singel), The Masterplan, Familiar To Millions (live) Genre: Britpop/rock Kommentar: Enligt många den bästa Oasis-låten. Jag håller inte fullständigt med men jävligt bra är den. Bli inte lurade av texten som kan uppfattas som mesig; det är drag i det här. Text: I don't know what it is That makes me feel alive I don't know how to wake The things that sleep inside I only wanna see the light That shines behind your eyes I hope that I can say The things I wish I'd said To sing my soul to sleep And take me back to bed You want to be alone When we could be alive instead Because we need each other We believe in one another And I know we're going to be uncover What's sleepin' in our soul Because we need each other We believe in one another (And) I know we're going to uncover What's sleepin' in our soul What's sleepin' in our soul There are many things That I would like to know And there are many places That I wish to go But everything's depending On the way the wind may blow What's sleepin' in our soul What's sleepin' in our soul 'Cause we believe 'Cause we believe Yeah, we believe 'Cause we believe 'Cause we believe 'Cause we believe Because we need Because we need Edit: Eh, ni där uppe. Sluta whina om hur man skriver. Redigerad 10 mars, 2006 av Pico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Shakira Hips Don't Lie f/ Wyclef Jean Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Asylum - 1000 ways to die. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Pantera - Hollow. What’s left inside him? Don’t he remember us? Can’t he believe me? We seemed like bothers Talked for hours last month About what we wanna be I sit now with his hand in mine But I know he can’t feel... No one knows What’s done is done It’s as if he were dead I’m close with his mother And she cries endlessly Lord how we miss him At least what’s remembered It’s so important to make best friends in life But it’s hard when my friend sits with blank expressions No one knows What’s done is done It’s as if he were dead He as hollow as I alone now He as hollow as I alone A shell of my friend Just flesh and bone There’s no soul He sees no love I shake my fists at skies above Mad at god He as hollow as I converse I wish he’d waken from this curse Hear my words before it’s through I want to come in after you My best friend He as hollow as I alone Den går ut till min musiklärare som gick bort i veckan. R.I.P Povel. Så jävla underbar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Turbonegro - All My Friends Are Dead. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Turbonegro - All My Friends Are Dead. Weei Turbonegro Turbonegro - dont say motherfucker, motherfucker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 10 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 HANSON - MMM BOP! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Murderdolls - People Hate Me Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 11 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2006 Band: The White Stripes Låt: Jimmy the Exploder Platta: The White Stripes Kommentar: Dung Dung Dung. Meg bankar igång denna låt med ett riff hårdare än ett nötskal som inte går att knäcka. När gitarren kommer in börjar man senare fatta, vafan det här är något. Texten handlar om en Apa som heter Jimmy och spränger allting han ser, men som inte är rött. Och när Jack då med sitt hoande ska immitera denna Apa blir låten ännu ballare. Att immitera en Apa är hårdrock! Text: Now, Jimmy Well, do you want an explosion now? Yeah, Jimmy Do you want to explode now? Yeah, monkey Now you seeing red now? Yeah monkey Jumping on the bed now Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo! Green apples On the tree and growing now Green apples Are gonna be exploding now Yeah monkey Are you seeing red now? Yeah monkey Jumping on the bed now Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo Hoo! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts