Peskele Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Grupp: The Doors Låt: Love Me Two Times Album: Strange Days --- Grupp: The Doors Låt: When The Music's over Album: Strange Days Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Tija: Jag kör min bokstavsordning. Det är utmärkt! Däremot måste jag säga att Little Room är ett riktigt fint tips. Lalandet och texten är nästan vackert på nåt vis. Mitt tips då: Band: The White Stripes Låt: In The Cold, Cold Night Platta: Elephant Kommentar: Mitt i snacket om Meg så var jag bara tvungen att tipsa om denna. Detta är Megs såkärriäriga genombrott. Hennes röst är riktigt underskattad, den kanske inte är den starkaste men vacker är den. Och otroligt snäll typ. Men låten är bara ball. Min Fredrika gillar inte Little Room... Fattar inte det, hon gillar nästan alla andra WS-låtar... Och In the cold, cold night är MYS!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Frankenstein Drag Queens From Planet 13 - Mr Motherfucker (nej det är inte murderdolls om det är nån som tror det, murderdolls har bara gjort 21 låtar, dom andra som folk tror är murderdolls är FDQ, jag vill misshandla alla som tror att FDQ låtar e Murderdolls Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 The muppets - Manamana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Min Fredrika gillar inte Little Room... Fattar inte det, hon gillar nästan alla andra WS-låtar... Och In the cold, cold night är MYS!!! Men alltså du får ju hälsa henne att hon måste få in lallandet hjärnan och att det inte går att inte gilla den!! Band: The White Stripes Låt: Instinct Blues Platta: Get Behind Me Satan Kommentar: Plattans definitivt tyngsta och ballaste låt. Att V2 fått det att låta mera studio är hätigt och att Jack vickar på strängarna som en björn gör med nånting är makalöst. Megs tunga bankande väcker mig från drömmarna om björnar när Jack spelar. Och veckarklockan är vacker att höra på. Text: Well, the crickets get it And the ants get it I bet you the pigs get it Yeah, even the plants get it But come on now and get with it Yeah, I want you to get with it Oh! Yeah, I just want you to get with it! 'Cause every worm that's under your shoe And every bird and bug in the jungle too And everything in the ocean blue They just happen to know exactly what to do So why don't you? Yeah, why don't you? The flies get it And the frogs get it And all them big jungle cats get it And I'll bet your little dog gets it Yeah, and I want you to get with! Oh, yeah, come on and get with it! Hoo! Yeah! Yeah, I want you to get with it! Yeah! 'Cause every worm that's under your shoe And every bird and bee in the jungle too And everything in the ocean blue They just happen to know exactly what to do So why don't you? Then why don't you? And all the chickens get it And them singin' canaries get it Oh! Oh! Hoo! Yeah, even strawberries get it, huh And I want you to get with it, yeah! Yeah, I want you to get with it! Yeahhh! Ah, come on and get with it 'Cause every worm that's under your shoe And every bird and bee in the jungle too And everything in the ocean blue They just happen to know exactly what to do So why don't you? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Personligen tycker jag att Meg har en egen stil, och det är ju alltid trevlig, så att säga. Eller, ja, oftast. Jag tycker att det är fint med "bom bom"! Och visst är det snuskigt bra, hajjemänsan! Kanske. En sjuåring utan någon som helst trumkunskap skulle man nog kunna lära de flesta White Stripes-låtar på en kvart. Det skulle nog inte skada med en bättre trummis för dom, men hennes stuff duger nog helt okej. Kanske är bra att det inte stjäl fokus från resten (som också är rätt simpelt och lätt, men funkar bra i sin enkelhet). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Kanske. En sjuåring utan någon som helst trumkunskap skulle man nog kunna lära de flesta White Stripes-låtar på en kvart. Det skulle nog inte skada med en bättre trummis för dom, men hennes stuff duger nog helt okej. Kanske är bra att det inte stjäl fokus från resten (som också är rätt simpelt och lätt, men funkar bra i sin enkelhet). Det värsta är att det skadar med en bättre trummis för dom. Jag tror ingen 7-åring skulle lyckas hålla takten med Jack när han lirar gura och sjunger i sitt ässe. Deras sammarbete är genialt och man märker hur svårt det är när han vänder på tracklistan och ska blanda in massa andra riff i låten. Så det blir en halvkass medley typ. Och Meg klarar av att hålla inne takten i trummorna ändå, och det är ballt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Artist: Xavier Rudd Låt: A 4th World Album: Solace Låt: G'darn, detta är sannerligen gräddan av nutidens musikskapande. Text: Here we are under these particular stars Here we stand Victorian Where the white folk can grow to know so Very little about the black folk The same folk who rightfully own This piece of beauty that we call our home Well negativity is often heard from society With conviction they preach Not even knowing of whom they speak I guess it’s each to their own Those that want to will know I guess it’s each to their own Because from the top the views are old and grey Well I feel so ashamed Of this system and these ways The tiny hearts that lead our nation And tiny minds that let them in And I see your confusion I see your pain I see your pain and your confusion And there’s still some with my skin Who still try and hide the reason Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Coach Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Death cab for cutie - i will follow you in to the dark Skön lugn låt med akustik gitarr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Din signatur är så jävla liten. Gör en större, snälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Din signatur är så jävla liten. Gör en större, snälla. Hahaha, lika trevlig som vanligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Sure, kan skicka hela albumet... med Sveriges statliga postverk, givetvis. Bähähähä. No need, carnalito. Jag råkade komma över denna underbart grymma skiva imorse. Och jag måste så klart instämma när du så elegant kallar "A 4th World" gräddan av nutidens musikskapande. Righty-O, man ... Righty ... O. Nu gäller det bara att få tag på "Food in The Belly", snabbt som fan dessutom. Kan väl tipsa om låten; "Chances" av samma artist. Det finns även en vacker text att tillägga till detta verk, men jag misstänker att 99% av forumiterna ger blanka fan i att läsa texterna som alla lägger ut. I know I do. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Din signatur är så jävla liten. Gör en större, snälla. Sarkasm is teh shit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Franz Ferdinand - Don't Start (Beatles cover) Älska! LADDA NED GRATIS HÄR There's only wind and dust to follow Your footsteps on the run You know me, know when I'm without you I swear my heart burns in the sun Baby, don't start walking away Stop walking away Start coming around and around again Don't start walking away Stop walking away Start coming around and around again I see you in your glasses clearly Your shades are blinding me, I say I miss you most when you are with me I miss your missing me each day Baby, don't start walking away Stop walking away Start coming around and around again Don't start walking away Stop walking away Start coming around and around again Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Allt med Fall Out Boy? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 A-hrm (hostar stilla i min ensamhet fram ett dovt "DOTSHOP" till alla ni som har tappat tron på nutidsmusik; det enda som hindrar mig från att bygga en tidsmaskin och åka tillbaka ett par decennier är just min kärlek till elektronikan (visst, man skulle gå miste om The Smiths och The Clash, men...)). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 9 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2006 Murderdolls - Dead In Hollywood Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 9 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2006 (redigerad) Låt: Hästen från Troja (original-text) Artist: Karl Gerhard Allting går igen ur tidens grums och mögel, dyker upp ett skrämmande fantom, även Grekland hade sina Wandervögel, fostrade i Sparta och i Rom. Ur seklers skuggor ur årtusens damm, ett mystiskt spöke i nutiden glider fram. Det är den ökända hästen från Troja, moderniserad till femte kolonn. Majoren Quisling är en papegoja, som imiterar så gott han har förstånn. Vi äro synbart blott fredliga pågar, med grekisk rakborste uti vår hatt, men i ett huj dra vi fram våra bågar, och storma Troja från insidan "by natt." Ty det Europa som högljutt hörs hoja, att makt är rätt har nu fått sin symbol, det är den ökända hästen från Troja, som alltjämt spelar sin gamla hjälteroll. Bland de vilda hästar som har galopperat, på fru Clios rännarbana är, den trojanska hästen som sig minst generat, för att lyfta svansen här och där. I världsmanegen politikerna, som dumma Augustar står i parad - hurra! Det är den ökända hästen från Troja, som sluppit ut ur historiens stall, i ryttargången sig statsmännen oja, en del ha socker i fickorna ifall, att hästen skulle va möjlig att tämja, det är en högst neutral politik, vi svenskar umgås med kraken i sämja, han går numera i reguljär trafik. I vissa tidningar säger man: "Nå ja, på rätt vi håller - men helst på rätt häst." och för den ökända hästen från Troja, står odds i dessa dagar onekligen bäst. Där Akilles fann terrängen ändå lavre, skena hästen in med stor succé, ty han börja längta efter att få le Havre, innan han blev inställd på musée. Men femte ben rusa hästen åstad, om jag ej feltolkar grekernas Iliad. Så av den ökända hästen från Troja, drogs Marskalk Fochs gamla vagn till Berlin, till fots gick ledaren på Avenoja, de l'Opera - och kom fram till Invali´n. Han sa god dag till Napoleon Boná, som lär ha vänt sig i sin sarkofag, och frågat: "Tänker monsieur Rubiconná, och gå på vattnet? Det kunde inte jag." Då svara Adolf: "Tja, utan att skoja, det är ej jag som ta't in denna by, det är den ökända hästen från Troja, som just nu släcker sin törst uti vichy." Under Gustaf Adolfs och Kung Karols dagar, stredo svenskarna i eld och köld, svea Rike styrdes efter egna lagar, och ett lejon bar det i sin sköld. En igelkott blivit symbol för vårt land, men jag vet en som är mer aktuell och sann. Det är den ökända hästen från Troja, en av demokraterna sadlad och skodd, en samlingskrake för slott och koja, med stora skygglappar, rädd att bli beglodd. Vårt gamla lejon blev fort pensionerat, när "Hesa Fredrik" för första gång tjöt, av Bagge blev det till får ondulerat, det utav Rütger fick essen, stackars nöt. Men har det snart ej gått upp för de loja, i hela världen, både fattig och pamp, att det är den ökända hästen från Troja, som hela tiden har kallats för "Min kamp". Redigerad 9 mars, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2006 Allt med Fall Out Boy? Beredd att hålla med där.. speciellt: Our Lawyer Made Us Change The name of this song so we wouldnt get sued Nobody Puts Baby In The Corner I've Got A Dark Alley And A Bad Idea That Says You Should Shut Your Mouth (Summer Song) Sophomore Slump Or Comeback Of The Year I Slept With Someone In Fall Out Boy And All I Got Was This Stupid Song Written About Me Get Busy Living Or Get Busy Dying (Do Your Part To Save The Scene And Stop Going To Shows) Grand Theft Autumn/Where Is Your Boy Saturday Calm Before the Storm The Patron Saint Of Liars and Fakes Pretty In Punk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 9 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2006 Yellowcard - Ocean Avenue Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts