fr34k Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 (redigerad) Någon mer en jag som tycker Coheed and Cambria är jävligt bra? Jag kan iaf rekomendera några av deras låtar. Welcome Home A Favor House Atlantic Bye Bye Beauteful Mardy bum med Arctic Monkeys rekomenderas också. Lite funk över den vill jag påstå. Gillar inte sån musik i vanliga fall men denna är... bra. 1000'e inlägg Oja, tror ja tipsade om just Coheed and Cambria för nån sida sen två andra låtar som är bra: The Suffering The Willing Well III - Apollo I: The Telling Truth Redigerad 7 mars, 2006 av fr34k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Murderdolls - Twist My Sister Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 låt:"Wicked world" Artister:Black sabbath Kommentar: Flummigt skönt intro! Texten?: The world today is such a wicked thing Fighting going on between the human race People give good wishes to all their friends While people just across the sea are counting the dead A politician’s job they say is very high For he has to choose who’s got to go and die They can put a man on the moon quite easy While people here on earth are dying of old diseases A woman goes to work every day after day She just goes to work just to earn her pay Child sitting crying by a life that’s harder He doesn’t even know who is his father Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Phantom Planet - California OC låten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Oja, tror ja tipsade om just Coheed and Cambria för nån sida sen två andra låtar som är bra: The Suffering The Willing Well III - Apollo I: The Telling Truth .hehe. Ojsan, har inte följt denna topic så bra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 (redigerad) Florence Valentin - Allt dom bygger upp ska vi meja ner Redigerad 7 mars, 2006 av eliizar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Först vill jag säga till GTApimpfoolife... du tipsar ju om alla låtar som JAG tänker tipsa om!!!! Till alla andra: lyssna på de låtarna som han tipsar om! De är asbra!! Mitt tips: Artist: The White Stripes Album: White Blood Cells Låt: Little Room Kommentar: Kort, men underbar att sjunga med i. Älskar sättet Meg behandlar trummorna. Världens bästa trummis!! ...typ... Text: When you're in your little room And you're working on something good What if it's really good? You're gonna need a bigger room And when you're in your bigger room You might not know what to do You might have to think of How you got started Sitting in your little room Badadada da-da-da-da-da-da... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Jag har inte mkt att komma med när det gäller white strripes...men jag har för mig att de låtar ajg hört så är trummorna typ "bom,bom,tjafs" bara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Jag har inte mkt att komma med när det gäller white strripes...men jag har för mig att de låtar ajg hört så är trummorna typ "bom,bom,tjafs" bara? Hon trummisen är inge vidare, men det funkar. Resten av musiken är ju snuskigt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Hon trummisen är inge vidare, men det funkar. Resten av musiken är ju snuskigt bra Personligen tycker jag att Meg har en egen stil, och det är ju alltid trevlig, så att säga. Eller, ja, oftast. Jag tycker att det är fint med "bom bom"! Och visst är det snuskigt bra, hajjemänsan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 (redigerad) Personligen tycker jag att Meg har en egen stil, och det är ju alltid trevlig, så att säga. Eller, ja, oftast. Jag tycker att det är fint med "bom bom"! Och visst är det snuskigt bra, hajjemänsan! Jag kan inte uttala mig om hennes stil... Men jag menade absolut inte att det är dåligt med simpla trummor...Tvärt om! En av världens bästa rocklåtar(we will rock you) med queen kan ju en apa spela... Tänkte på det där med världens bästa trummis som du sa bara:) Edit: låt:"Efilnikufesin (N.F.L.)" Artister:Anthrax Album:"Among the living" Kommentar: OVER TO THE SIDE!NFL, EFELNIKUFESIN! Text: It started back in high school So cool, king of the scene You found that making people laugh Was more than just a dream The public took right to you Like flies to a pile of shit So funny and smart, so talented But success just couldn't fit Wasting your life no future bright Dancing on your grave Living like a slave, someone should've said... N.F.L., Efilnikufesin N.F.L. N.F.L., Efilnikufesin N.F.L. Wake up dead in a plywood bed Six feet from the rest of your life And when you couldn't see your own dependency N.F.L., NICE FUCKIN' LIFE The whole world is your playground Yet you can't find your niche Your only friends, it helps you through Helps you dig your daily ditch The bottom line can't touch you Cause you're above the rest But your little friend's the enemy And the bottom line is death You lived a life of excess GODDAMN shame it's such a waste Just one too many cookies From the batch no one should taste Yet his memory stills stays with us Cause watching him was fun Too bad things weren't different Who knows what he'd have done Redigerad 7 mars, 2006 av chiligr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Jag har inte mkt att komma med när det gäller white strripes...men jag har för mig att de låtar ajg hört så är trummorna typ "bom,bom,tjafs" bara? Man brukar säga såhär: Meg spelar inte trummor, hon bankar. Det är hennes stil och det funkar så otroligt bra till Jack. För det får han att göra vad han vill på scenen, och när han gör det som faller i honom, så här gudarnas Gud. Tija: Jag kör min bokstavsordning. Det är utmärkt! Däremot måste jag säga att Little Room är ett riktigt fint tips. Lalandet och texten är nästan vackert på nåt vis. Mitt tips då: Band: The White Stripes Låt: In The Cold, Cold Night Platta: Elephant Kommentar: Mitt i snacket om Meg så var jag bara tvungen att tipsa om denna. Detta är Megs såkärriäriga genombrott. Hennes röst är riktigt underskattad, den kanske inte är den starkaste men vacker är den. Och otroligt snäll typ. Men låten är bara ball. Text: I saw you standing in the corner On the edge of a burning light I saw you standing in the corner Come to me again In the cold, cold night In the cold, cold night You make me feel a little older Like a full grown woman might But when you're gonna I grow colder Come to me again In the cold, cold night In the cold, cold night I hear you walking by my front door I hear the creaking of the kitchen floor I don't care what other people say I'm going to love you anyway Come to me again In the cold, cold night In the cold, cold night I can't stand it any longer I need the fuel to make my fire bright So don't fight it any longer Come to me again In the cold, cold night In the cold, cold night And I know that you feel it too When my skin turns into glue You will know that it's warm inside And you'll come run to me in the cold, cold night In the cold, cold night In the cold, cold night In the cold, cold night Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Pantera - Floods. A dead issue, don't wrestle with it, deaf ears are sleeping A guilty bliss, so inviting (let me in), nailed to the cross I feel you, relate to you, accuse you Wash away us all, take us with the floods Then throughout the night, they were raped and executed Cold hearted world Your language unheard of, the vast sound of tuning out The rash of negativity is seen one sidedly, burn away the day The nervous, the drifting, the heaving Wash away us all, take us with the floods Then throughout the day mankind played with grenades Cold hearted world And at night they might bait the pentagram Extinguishing the sun Wash away man, take him with the floods Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Xavier Rudd - No Woman No Cry, från albumet "Solace". Denna aussie vet sannerligen hur man gör musik. Har faktiskt aldrig hört en vackrare version av denna, i övrigt väldigt sönderspelade, låt. Klart värd att fixa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 (redigerad) Xavier Rudd - No Woman No Cry, från albumet "Solace". Denna aussie vet sannerligen hur man gör musik. Har faktiskt aldrig hört en vackrare version av denna, i övrigt väldigt sönderspelade, låt. Klart värd att fixa. Hmm... låter som en attans trevlig låt det där. Säg mig, Fuck-O, du har inte möjligtvis mer låtar av Herr Xavier i ditt ägo? Om så är fallet, får jag nog; shout you a holler don, nästa gång vi är på samma område. Själv så har jag haft riktigt svårt att hitta låtar av honom. Som mest har jag samlat ihop 5-6 stycken, där endast en låt utmärker sig markant. Vill gärna få tag på "Solace" som jag har hört, är en riktigt bra skiva. Bara låten på introt till hans hemsida lämnar detta intryck. Lyssna själva. Ahh .. eh? http://www.xavierrudd.com/flash.html Redigerad 7 mars, 2006 av Mahalo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 7 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Har inte tipsat på ett tag. The Stone Roses - I Wanna Be Adored Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 (redigerad) Hmm... låter som en attans trevlig låt det där. Säg mig, Fuck-O, du har inte möjligtvis mer låtar av Herr Xavier i ditt ägo? Om så är fallet, får jag nog; shout you a holler don, nästa gång vi är på samma område. Sure, kan skicka hela albumet... med Sveriges statliga postverk, givetvis. Bähähähä. Artist: Xavier Rudd Låt: Green Spandex Album: Solace Kommentar: Överflödig. Text: I guess this is the rushed goodbye That I thought would never come The woman who lit the light For a family in the dark Starring at the mirror I see your smile through my own Your spark embedded deep inside Will give me strength Will give us hope And I’ll never lose your touch No I’ll never lose touch This will take me a while Because I miss your smile I guess I new your time would come But for now I miss your smile It’s gonna take me a while Thank you for your loyal stance Green spandex and crazy style Thank you for the happiness That you gave to our lives Although now our hearts are cracked And our tears are slow to dry We must count ourselves The lucky ones For we were with you in your prime And I’ll never lose your touch No I’ll never lose touch This will take me a while Because I miss your smile I guess I new your time would come But for now I miss your smile It’s gonna take me a while Please stay in touch Because I need you in my heart Please stay in touch I need your touch Redigerad 8 mars, 2006 av Crice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Chirs Brown - Run It Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Låt: Skandal bjotis - det är inte kärlek, det är kramp Artist: Magnus Uggla Album: Den ljusnande framtid är vår (1980) Du passerade förbi mig i mörka kläder, som stank av från Mauritz imiterat läder. Din nollställda blick och din överlägsna seger, om att du redan vunnit slaget om snyggast i stan. Jag såg dig arm i arm med en gubbe med mycket flis, det ska man ha om man ska vinna ditt pris. Men det är helt okey om man har en hit, då kan du tänka dig att ägna mig en stund. Skandal bjotis ba-, ba-, ba-, ba-, bjotis när jag blir tänd på en vamp, är det som känns inte kärlek, det är kramp. Du och jag gick ut på en restaurang, du satt i timmar och sa vilken stor talang du var. Jag skulle kolla dig och sa att jag inte ville bjuda, då vart du stött och tog din nyinköpta mink och gick. Jag såg dig med en bilhandlarkis ifrån Paris, som kan ta dig till ditt chica paradis. Men det finns ett men, ja faktiskt ett men, om man inte har nåt guld, då räcker det att man är känd. Skandal bjotis ba-, ba-, ba-, ba-, bjotis när jag blir tänd på en vamp, är det som känns inte kärlek, det är kramp. Jag har sett dig på stans alla tänkbara ställen, du har varit min vän och min partner för kvällen. Men om du så hette Loretta, Birgitta eller Hellen, så har det jämt varit samma förtjusande sång. Det är helt okey när man ligger på listorna, hi-, hi-, hitlistorna, men när man rasar ut då tar det slut och du drar i väg, till nästa förstaplats. Skandal bjotis ba-, ba-, ba-, ba-, bjotis när jag blir tänd på en vamp, är det som känns inte kärlek, det är kramp. Skandal bjotis ba-, ba-, ba-, ba-, bjotis när jag blir tänd på en vamp, är det som känns inte kärlek, det är kramp. Skandal bjotis ba-, ba-, ba-, ba-, bjotis när jag blir tänd på en vamp, är det som känns inte kärlek, det är kramp. Skandal bjotis, skandal bjotis, skandal bjotis, skandal bjotis, skandal bjotis. Hur många gånger kostar det mycket? Skandal bjotis. Hur många gånger kostar det mycket? Skandal bjotis. Hur många gånger kostar det mycket? Skandal bjotis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 The Sounds - Hit me! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts