rabarben Skrivet 2 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2006 The attic - In your eyes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Ganska dött här så jag slänger upp ett nytt tips: Band: The White Stripes Låt: I'm Bored [Live at the High Dive in Champaign, IL] Platta: -- Kommentar: Hyffsat skön Iggy Pop cover. Bara spelad live och den är ganska svår att få tag i. Men hittar man en rasslig liveplatta med dom så kan den finnas med. Denna version är iallafall gudomlig. Text: I'm bored! I'm the chairman of the Bored I'm livin' like a dog I'm a lengthy monologue I'm bored! I bore myself to sleep at night I bore myself in broad daylight 'Cause I'm bored! I'm sick! I'm sick of all the kicks I'm sick of all you stiffs I'm sick of all the dips I'm bored! I'm sick of everything I do I'm sick of everything about you 'Cause I'm bored! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Lita Ford & Ozzy Osbourne - Close My Eyes Forever BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 3 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Artist: The Clash Låt: Guns Of Brixton Album: London Calling Har inte denna låt samplats ett par ggr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Någon som vet nån bra fransk rappmusik till en PK-film? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Vad är pk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 (redigerad) Vad är pk? Parkour. (Le Parkour) Edit: Om du inte visste. http://www.le-parkour.se/1162 Redigerad 3 mars, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Artist: Kamelot Låt: Soul Society Album: The Black Halo Kommentar: En helt underbar bra låt från ett av dom bästa albumen som någonsin har gjort på denna planet. För er som vill lyssna mera eller på låten finns det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 3 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Någon som vet nån bra fransk rappmusik till en PK-film? Magic System är bra. Fast det är nog inte rapp, men kolla ändå in dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 (redigerad) Ebba Gold - Fanfanfan Extremt bra, kan nästan mäta sig med originalet. Den absolut bästa covern på Fanfanfan. Finns att tanka här, gå in på "Lyssna": http://www.ebbagold.com/index2.html Redigerad 3 mars, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Mike Oldfield - Tubular Bells Part One Från 70-talet tror jag. Lite tjatig och extremt lång (25:29). Hela sången består i princip av "tubular bells", nån sorts ihålig triangel (instrumentet) som det plinkas på i nästan en halvtimme. Dock dyker det upp fler och fler instrument ju längre in i låten man kommer. Genre? Typ New Age. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 (redigerad) Någon som vet nån bra fransk rappmusik till en PK-film? Hade tråkigt så jag letade upp lite på Soundclick: http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=331887 http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=444139 http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=484002 http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=281086 http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=471168 http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=260057 http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=309947 http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=433420 Det mesta lär vara amatör men... hey I tried Appdäjt: En liten lista på "must have french rap": http://www.amazon.com/gp/richpub/listmania...5Fencoding=UTF8 Redigerad 3 mars, 2006 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Mike Oldfield - Tubular Bells Part One Från 70-talet tror jag. Lite tjatig och extremt lång (25:29). Hela sången består i princip av "tubular bells", nån sorts ihålig triangel (instrumentet) som det plinkas på i nästan en halvtimme. Dock dyker det upp fler och fler instrument ju längre in i låten man kommer. Genre? Typ New Age. Wtf? 13:25 började den bli lite psykad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Jag förstår mig inte på varför man stör sig av att man tar med texter i tipset. Det är väl bara att inte läsa skiten? Band: The White Stripes Låt: I'm Bound to Pack It Up Platta: De Stijl Kommentar: Vacker akustik låten igenom och Jack White sjunger med en sådan fin känsla. Otroligt fin text att lyssna på och Paul Hendry Ossy spelar violinen så fantastiskt så man får sån här jobbig klump i halsen. En av De Stijls många fina låtar och de är fan violinen som gör låten. Text: I've thought about it for a while And thought about the many miles But I think it's time that I've gone away The feelings that you had for me Have gone away it's plain to see And it looks to me that you're pulling away I'm gonna pick it up I'm gonna pick it up today I'm bound to pack it up I'm bound to pack it up and go away I find it hard to say to you That this is what I have to do But there is no way that I'm gonna stay There are so many things you need to know And I want to tell you before I go But it's hard to think of just what to say I'm gonna pick it up I'm gonna pick it up today I'm bound to pack it up I'm bound to pack it up and go away I'm sorry to leave you all alone You're sitting, silent by the phone But we'd always known there would come a day The bus is warm and softly lit And a hundred people riding it I guess I'm just another running away I'm gonna pick it up I'm gonna pick it up today I'm bound to pack it up I'm bound to pack it up and go away Oh yea-ah yea-ea-ah Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Låt: Rock Medley (Vittring, Rebel rebel, Born to be wild, Sheena is a punkrocker) Artist: Magnus Uggla Album: Godkänd pirat - Live (Live-platta inspelad 1980) Allting som jag vill kan jag göra a, a, a, a, allt, allting som jag vill kan jag göra, a, a, a, a, allt, när flytet är i luften, då är lyckan varje dag, om man är positiv som fan så går allting bra. Allting som jag vill kan jag göra a, a, a, a, allt, allting som jag vill kan jag göra, a, a, a, a, allt, när flytet är i luften, då är lyckan varje dag, om man är positiv som fan så går allting bra. Allting som jag vill kan jag göra a, a, a, a, allt, allting som jag vill kan jag göra, a, a, a, a, allt, när flytet är i luften, då är lyckan varje dag, om man är positiv som fan så går allting bra. Jag har just flyttat hemifrån, det är sånt drag jag vet inte vart jag ska gå, det är som vår hela året, ingen fan som säger till mig vart jag ska gå, det är för man älskar att leva som man gillar hålligång, när jag glider neråt stan har jag vittring på gång. Allting som jag vill. Allting som jag vill kan jag göra a, a, a, a, allt, allting som jag vill kan jag göra, a, a, a, a, allt, när flytet är i luften, då är lyckan varje dag, om man är positiv som fan då går allting bra. Jag vill leva livet, och inte va bangig för att snacka med nån, jag har vittring på livet, lite varmvatten så är allting i gång, det är för man älskar att leva som man gillar hålligång, när jag glider neråt stan är det vittring på gång. Allting som jag vill. Allting som jag vill kan jag göra a, a, a, a, allt, allting som jag vill kan jag göra, a, a, a, a, allt, när flytet är i luften, då är lyckan varje dag, om man är positiv som fan då går allting bra. Jag mötte en brud nere på gatan, - Tjena vart är du på väg, - Det ska du ge fan i, nobben direkt, spelar roll då när man har flytet nästan jämt. [publikjubel] ( Rebel rebel Doo doo doo-doo doo doo doo doo, doo doo doo-doo doo doo doo doo, doo doo doo-doo doo doo doo doo. You've got your mother in a whirl, she's not sure if you're a boy or a girl. Hey babe, your hair's alright, hey babe, let's go out tonight. You like me, and I like it all, we like dancing and we look divine. You love bands when they're playing hard, you want more and you want it fast. They put you down, they say I'm wrong, you tacky thing, you put them on. Rebel rebel, you've torn your dress, rebel rebel, your face is a mess, rebel rebel, how could they know? Hot tramp, I love you so! © Born to be wild Get your motor running, head out on the highway. looking for adventure. in whatever comes our way Yeah, gotta go and make it happen, take the world in a love embrace, fire all your guns at once, and explode into space Like a true natures’ child, we were born, born to be wild, we can climb so high, I never wanna die. Born to be wild, born to be wild. Get your motor running, head out on the highway. looking for adventure. in whatever comes our way Yeah, gotta go and make it happen, take the world in a love embrace, fire all your guns at once, and explode into space Like a true natures’ child, we were born, born to be wild, we can climb so high, I never wanna die. Born to be wild, born to be wild, born to be wild, born to be wild. (d) Sheena is a punk-rocker Well the kids are all hopped, up and ready to go, they're ready to go now, they got their surfboards. And they're going to the, discotheque Au Go Go. But she just couldn't stay, she had to break away, well New York City really has is all. Oh yeah, oh yeah. Sheena is a punk rocker, Sheena is a punk rocker, Sheena is a punk rocker, yeah. Sheena is a punk rocker, Sheena is a punk rocker, Sheena is a punk rocker. Well she's a punk punk, a punk rocker, punk punk a punk rocker, punk punk a punk rocker, punk punk a punk rocker, yeah, yeah, yeah, yeah. Well the kids are all hopped, up and ready to go, they're ready to go now, they got their surfboards. And they're going to the, discotheque Au Go Go. But she just couldn't stay, she had to break away, well New York City really has is all. Oh yeah, oh yeah. Sheena is a punk rocker, Sheena is a punk rocker, Sheena is a punk rocker, yeah. Sheena is a punk rocker, Sheena is a punk rocker, Sheena is a punk rocker, yeah. (e) Vittring Allting som jag vill kan jag göra a, a, a, a, allt, allting som jag vill kan jag göra, a, a, a, a, allt, när flytet är i luften, då är lyckan varje dag, om man är positiv som fan då går allting bra. Allting som jag vill kan jag göra, allting som jag vill kan jag göra, allting som jag vill kan jag göra. - Hej då! - Tack ska ni ha, hej! [publikjubel] Uggla [handklapp], Uggla [handklapp], Uggla [handklapp], Uggla [handklapp], Uggla [handklapp], Uggla [handklapp], Uggla [handklapp]... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Tija jag måste fråga. Var du på konserten i höstas med dom? Nej, tyvärr missade jag den... Jag fick reda på att den skulle vara dagen före, så biljetterna var helt kaputt... Dessutom hade jag inga pengar. Var du där? Eller, du började inte lyssna på dem förrän efter, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Igentligen... ni som lägger upp texter. Tror ni att någon sitter och antecknar för fullt? Jag läser inte igen era långa texter iallafall... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 (redigerad) Artist: Lars Winnerbäck Låt: Ta Det Kallt, Det Är Allt Album: Påtalåtar Kommentar: Cover på Ola Magnells låt, som i sin tur är en svensk version av... ja, det kanske ni kan gissa er till. Text: [Skriver texten själv, så det är bäst att ni läser] Det tjänar inget till att dröja kvar mer, Till det som hänt igår, Det tjänar inget till att söka svar mer, Grubbel läker inga sår. När solen äntrar horisonten igen, Har jag redan lämnat ditt hus för längesen, Det är det jag ser när jag söker mig en vän, Ta det kalt, det är allt. Det tjänar inget till att tända ljus nu, De ljus du kanske har, Jag ser inte fönstren i ditt hus nu, Jag går på fel trottoar. Jag famlar i mörkret på min jordiska färd, Där kärlen är en ynnest som ingenting är värd, Du sträckte ut din hand, vad jag fick var din flärd, Men ta det kallt, det är allt. Du har inget för att ropa mig tillbaks nu, Jag vet nog vad du vill, Du har inget för att vara mig till lags nu, Jag kan din vals utantill. Du säjer att man måste tala ut och vara sann, Ah, det borde du ha tänkt på innan chansen försvann, Men du och jag har aldrig kunnat tala med varann, Så ta det kallt, det är allt. Jag går den långa mödosamma vägen, Mellan villor och skäl, Som Akilles enligt gammal sägen, Med en pil i min häl. Från din horisont har du knappast handlat fel, Din kärlek var sårad, du trodde min var hel, Du drog mig in i leken och satte mig ur spel, Ta det kallt, det är allt. Redigerad 4 mars, 2006 av Crice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Artist: System of a Down Låt: Bounce Album: Toxicity Kommentar: Väldigt skön låt, jovisst texten må vara konstig men låten är faktist rätt bra, lite annorlunda sådär Text: Jump, bounce Down, up I went out on a date With a girl, a bit late She had so many friends Gliding through many hands I brought my pogo stick Just to show her a trick She had so many friends Gliding through many hands Jump pogo? Bounce pogo Down pogo, up pogo Unannounced twister games All players with no names They lined up double quick But just one pogo stick Everyone gets to play Runaway, expose It was so exotic But just one pogo stick Jump pogo? Bounce pogo Down pogo, up pogo Oh, I like to Spread you out Touching whoever's behind Jump pogo? Bounce pogo Down pogo, up pogo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Rage Against the Machine - People of the Sun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts