The Dude Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 ...så du nekar att den är värd att höras igen? Pytt. Den är värd att tillägna ett liv till. Nej. Jag menar bara att folk inte gör värsta uppståndelsen över tipset eftersom den redan ligger på deras datorer sen 10 år tillbaka. Jag tipsar om Charlie Parker - Relaxin' At Camarillo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 12 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Dexy's Midnight Runners - Come On Eileen Riktig skitlåt.. innan man hört den ett par ggr. Den svetsar in sig i hjärnan så den blir gigagrym till slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Dexy's Midnight Runners - Come On Eileen Riktig skitlåt.. innan man hört den ett par ggr. Den svetsar in sig i hjärnan så den blir gigagrym till slut. Din jäkla IDIOT! Ehm... ... ..jomen, ja. Lyssna på allt annat dom gjort, också. Jäkla radiolyssnare. Tihi : ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 12 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Din jäkla IDIOT! Ehm... ... ..jomen, ja. Lyssna på allt annat dom gjort, också. Jäkla radiolyssnare. Tihi : ) Nej. Inte min "stil". Det är ungefär som för dig att ta på dig spandex byxor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Nej. Inte min "stil". Det är ungefär som för dig att ta på dig spandex byxor. Så du lyssnar på Come On Eileen men påstår att Dexys inte är 'din stil'? Okej. And don't shit-talk my spandex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 12 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 En låt. En låt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 En låt. En låt.. Snarare en skiva. En skiva... Det där - dvs. Come On Eileen - är soundet på Too-rye-ay, min vän. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
wiken Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 (redigerad) För er som blivit lees på dena ständiga bob dylan karneval och ständiga påtryckningar att ladda ner låtar från okka tycker jag att ni ska tanka en mängd låtar från detta svenska band... A.C.T - wailings from a building - mr landlord bara för att nämna några.. ´blir alltid på gott humör när jag hör hans spralliga röst mackan Redigerad 12 februari, 2006 av wiken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 För er som blivit lees på dena ständiga bob dylan karneval och ständiga påtryckningar att ladda ner låtar från okka tycker jag att ni ska tanka en mängd låtar från detta svenska band... A.C.T - wailings from a building - mr landlord bara för att nämna några.. ´blir alltid på gott humör när jag hör hans spralliga röst mackan Jag avråder och rekomenderar istället The Smiths samtliga album, för lite älska-dig-själv-men-hata-alla-andra-för-att-dom-inte-älskar-dig-poesi a la Morrissey. Mumma. En liten metaforisk låt om bisexualitet, coming up... Låt: This Charming Man Artist: The Smiths Album: The Smiths Kommentar: Så jäkla bra. En tidig favorit för mig. En av deras få gångbara hits, actually, så folk som Jaeger kanske borde gilla den *harr, harr* Text: Punctured bicycle On a hillside desolate Will nature make a man of me yet ? When in this charming car This charming man Why pamper life’s complexities When the leather runs smooth On the passenger seat ? I would go out tonight But I haven’t got a stitch to wear This man said it’s gruesome That someone so handsome should care Ah ! a jumped-up pantry boy Who never knew his place He said return the ring He knows so much about these things He knows so much about these things I would go out tonight But I haven’t got a stitch to wear This man said it’s gruesome That someone so handsome should care La, la-la, la-la, la-la, this charming man ... Oh, la-la, la-la, la-la, this charming man ... Ah ! a jumped-up pantry boy Who never knew his place He said return the ring He knows so much about these things He knows so much about these things He knows so much about these things Lyckas någon knäcka metaforen, perhaps? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 12 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Snarare en skiva. En skiva... Det där - dvs. Come On Eileen - är soundet på Too-rye-ay, min vän. Äh.. Fuck allt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Artist: Velvet Underground. Låt: I'm Waiting For The Man. Album: Velvet Underground & Nico. Kommentar: Aaaaahm wait'n for mah' meeeyn. I'm waiting for my man Twenty-six dollars in my hand Up to Lexington, 125 Feel sick and dirty, more dead than alive I'm waiting for my man Hey, white boy, what you doin' uptown? Hey, white boy, you chasin' our women around? Oh pardon me sir, it's the furthest from my mind I'm just lookin' for a dear, dear friend of mine I'm waiting for my man Here he comes, he's all dressed in black Beat up shoes and a big straw hat He's never early, he's always late First thing you learn is you always gotta wait I'm waiting for my man Up to a Brownstone, up three flights of stairs Everybody's pinned you, but nobody cares He's got the works, gives you sweet taste Ah then you gotta split because you got no time to waste I'm waiting for my man Baby don't you holler, darlin' don't you bawl and shout I'm feeling good, you know I'm gonna work it on out I'm feeling good, I'm feeling oh so fine Until tomorrow, but that's just some other time I'm waiting for my man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Pink Floyd - Comfortably Numb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 (redigerad) Jag avråder och rekomenderar istället The Smiths samtliga album, för lite älska-dig-själv-men-hata-alla-andra-för-att-dom-inte-älskar-dig-poesi a la Morrissey. Mumma. En liten metaforisk låt om bisexualitet, coming up... Låt: This Charming Man Artist: The Smiths Album: The Smiths Kommentar: Så jäkla bra. En tidig favorit för mig. En av deras få gångbara hits, actually, så folk som Jaeger kanske borde gilla den *harr, harr* Text: Punctured bicycle On a hillside desolate Will nature make a man of me yet ? When in this charming car This charming man Why pamper life’s complexities When the leather runs smooth On the passenger seat ? I would go out tonight But I haven’t got a stitch to wear This man said it’s gruesome That someone so handsome should care Ah ! a jumped-up pantry boy Who never knew his place He said return the ring He knows so much about these things He knows so much about these things I would go out tonight But I haven’t got a stitch to wear This man said it’s gruesome That someone so handsome should care La, la-la, la-la, la-la, this charming man ... Oh, la-la, la-la, la-la, this charming man ... Ah ! a jumped-up pantry boy Who never knew his place He said return the ring He knows so much about these things He knows so much about these things He knows so much about these things Lyckas någon knäcka metaforen, perhaps? Synd att du missuppfattat hela vitsen med låten...smiths är så mycket mer än så Soundtrack of our lives, Psychomantum X2000 spelas just nu i min stereo. Om nu det kan göra nån glad EDIT: eftersom du lyssnar på smiths kanske du skulle kolla upp ett band som heter trashcan sinatras. Lite smiths, lite 80-tal, mycket 80-tal, lite twee, lite dexys, lite gladpop helt enkelt Redigerad 12 februari, 2006 av GrandTheftCarl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 (redigerad) Synd att du missuppfattat hela vitsen med låten...smiths är så mycket mer än så Hm, hur ser du på den, måntro? : ) Editation. Visst, det där med osäker på sin sexualitet är bara en teori, but hey.. Redigerad 12 februari, 2006 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Bob Dylan - Tell me, Momma. Älskar verkligen den låten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Iron Maiden - Man On The Edge Gillar blaze bayley? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 12 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 London Calling Haha, nej, okka, jag skojar bara med dig. Hollywood Rose - Rocker är tipset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Bob Dylan - Tell me, Momma. Älskar verkligen den låten Live '66 eller någon bootleg? Skulle det vara en bootleg så är det din plikt att skicka över den, vettu. Bob Dylan - Restless Farewell. The Times They Are A-Changin'-period. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 13 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2006 Fort Minor - Where'd you go :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2006 (redigerad) --- Borttaget inlägg á La Zack. Redigerad 13 februari, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts