pKz Skrivet 24 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2006 Bon Jovi - It's my life.mp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 24 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2006 The strokes - The end had no end Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Jag har jazzat loss idag. Oh yeah. Coltrane, Monk, Mingus och grabbarna! Stämning! Tipsar om jazz! Räcker med att tipsa om jazz i största allmänhet. Så får ni leta lite själva. Så blir ni glada. Och jazziga. Så mår vi bra tillsammans, tar det lite lugnt, och citerar den där filmen. Like this: "alla danskar lirar dixie!" Just det, kom ihåg det barn. Alla danskar lirar dixie! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Jazz är bra, kan inte nämna någon speciell då jag bara brukar lyssna på det när jag är oss farmor för där spelas det flitigt och jag det är i helt perfekta doser. Även vart på ett jazzens musenm i Strömsholm där jag gick och kollade på gammla saker, det var kul och fint på samma gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 25 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 (redigerad) Band: Oasis Låt: Rock N' Roll Star Album: Definitely Maybe Kommentar: Toniiiiight, I'm a rock n' roll star! KONSERT IMORGON (Check the date)! Text: I live my life in the city There's no easy way out The day's moving just too fast for me I need some time in the sunshine I've gotta slow it right down The day's moving just too fast for me I live my life for the stars that shine People say it's just a waste of time When they said I should feed my head That to me was just a day in bed I'll take my car and drive real far You're not concerned about the way we are In my mind my dreams are real Now you're concerned about the way I feel Tonight, I'm a rock 'n' roll star Tonight, I'm a rock 'n' roll star I live my life in the city There's no easy way out The day's moving just too fast for me I need some time in the sunshine I've gotta slow it right down The day's moving just too fast for me I live my life for the stars that shine People say it's just a waste of time When they said I should feed my head Well, that to me was just a day in bed I'll take my car and drive real far You're not concerned about the way we are In my mind my dreams are real Now you're concerned about the way I feel Tonight, I'm a rock 'n' roll star Tonight, I'm a rock 'n' roll star Tonight, I'm a rock 'n' roll star You're not down with who I am Look at you now, you're all in my hands Tonight Tonight, I'm a rock 'n' roll star Tonight, I'm a rock 'n' roll star Tonight, I'm a rock 'n' roll star It's just rock 'n' roll It's just rock 'n' roll It's just rock 'n' roll It's just rock 'n' roll It's just rock 'n' roll It's just rock 'n' roll It's just rock 'n' roll It's just rock 'n' roll Redigerad 25 januari, 2006 av jaeger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 OMFG jag hittade dem igen! Joelbitar! http://www.joelbitar.com/Musik/V%E4lkommen...itar/Raukar.mp3 http://www.joelbitar.com/Musik/V%E4lkommen...r/Sk%E5ning.mp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Låt: Valley Girl Artist: Frank Zappa 'Valley girl - she's a valley girl...' Like, oh my God! Valley Girl. Ingan zappa-favorit dock, den är lite störig faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Band: The White Stripes Låt: The Air Near My Fingers Platta: Elephant Kommentar: Skön låt med två underbara Keyboard-solon. Förövrigt är texten till denna låt fruktansvärt dålig, den handlar inte om någonting och stycket "I get nerous when she comes around" har en pinsam historia. Men rolig dock. En annan rolig grej i texten är att Jack än en gång på denna skiva sjunger om sin mamma. Men annars är låten riktigt bra. Text: Life is so boring It's really got me snoring I'm wearing out the flooring In a cheap hotel But I don't have to work And I might be sinning But I'm never gonna have to hear The rings of school bells Do do, do do-do do Do do, do do do do do Well, don't you remember? You told me in December That a boy is not a man Until he makes a stand Well, I'm not a genius But maybe you'll remember this I never said I ever wanted To be a man Do do, do do-do do Do do, do do do do do I get nervous when she comes around When she comes around When she comes around My mom is so caring She really got me staring At all the crazy little things She does for sure And I can't seem to think of Another kind of love That a boy could ever get From anyone but her Do do, do do-do do Do do, do do do do do I get nervous when she comes around When she comes around When she comes around Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 OMFG jag hittade dem igen! Joelbitar! http://www.joelbitar.com/Musik/V%E4lkommen...itar/Raukar.mp3 http://www.joelbitar.com/Musik/V%E4lkommen...r/Sk%E5ning.mp3 .melike Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Nu glider jag in och tipsar om musik igen "7 års olycka - ur en hemlös synvinkel" har jag fastat för, kan inte sluta lyssna. Likadant med "Shorta ft Shorty - Knyter Banden" en kaxig och härlig låt trots att jag inte gillade den i början. Shorta ft Shorty – Knyter Banden [Vers 1] För när jag flowar på skriker alla ut mitt namn, för när jag tjoar på så spricker fan allt i vårt land. För när jag greppar mikrofonen så vet ni att jag kan, För jag lägger mina rader så hett det blir brand. Så när jag för mina ord från min text till din hörsel, Så hörs det lika gott som en glass med strössel. För när jag gör min pryl så är det du som skakar skallen, För när jag kör min stil så är det du som suktar banden. För när jag kickar, spottar så är det du som lyssnar, För när jag fixar, spexar så är det du som tystnar, lyssna. För jag fortsätter kicka med en teknik som är unik som får landet att flippa helt piffad. Skadad verbalt sönderslagna, Med ordbok av val är som får landet att bli galna. Tar täten i ledet och spränger dina speakers, Med rim som är äkta man är väl ingen svikers. [Ref.] När vi knyter våra band hela världen över, Vi knyter våra band så era öron blöder. När vi steppar in med mickarna som glöder, När vi steppar in är eran spelning över. Vi knyter våra band hela världen över, Vi knyter våra band så era öron blöder. När vi steppar in med mickarna som glöder, När vi steppar in är eran spelning över. [Vers 2] Ja Shorty glider in lite snyggt lite lätt, Ja jag lägger mina rader så tight helt perfekt. För vem kan flowa som jag gör, vem kan kriga som jag gör. Jag sliter bort en mick för nu blir jag nummer ett här. Med Shorta bakom ryggen blir det, kick back, Ja med Shorta bakom ryggen blir det, kick ass. Vi knyter våra band och vi håller rätta stilen, Med märksamma band med den rätta profilen. Jag spottar ut texter som saliv ur min mun, Jag lägger mina rader så tight ett mysterium. Men glöm att du kan lägga det lika bra som jag, Glöm att du kan göra det lika bra som jag. Förlåt jag vill inte göra någon besviken, Men nu är Shorty här detta är hip-hop eliten. Jag går tillbaks igen till Shortys första regel, Välkommen till en första plats i backspegeln. [Ref.] När vi knyter våra band hela världen över, Vi knyter våra band så era öron blöder. När vi steppar in med mickarna som glöder, När vi steppar in är eran spelning över. Vi knyter våra band hela världen över, Vi knyter våra band så era öron blöder. När vi steppar in med mickarna som glöder, När vi steppar in är eran spelning över. [Vers 3] Dem texterna jag spottar och stilen som jag har så blir det poesi, Och med beatet och med rösten så sprider jag magi. Ett litet underbarn, brukar kalla mig geni. För när jag går upp på scenen så skriker alla upp, För när jag går upp på scenen tappar du din luft. Shorty Shorty Shorty, ja vem är hon, Shorty Shorty Shorty, ja vem är hon. Bruden alla snackar om men ingen vet vem hon är, Bruden med utstrålningen som fick dig att le. Vissa säger kaxig vissa säger underbar, Med livserfarenhet som bara få har. Folk frågar vart jag får inspiration, Ja i huvudet finns det texter som en laddad kanon. Hon är den tjejen som får dig att lyssna, Hon är den bruden som får kritiker att tystna. [Ref.] När vi knyter våra band hela världen över, Vi knyter våra band så era öron blöder. När vi steppar in med mickarna som glöder, När vi steppar in är eran spelning över. Vi knyter våra band hela världen över, Vi knyter våra band så era öron blöder. När vi steppar in med mickarna som glöder, När vi steppar in är eran spelning över. Thats my bitch =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Låt: Glittrande Sune Artist: Magnus Uggla Album: Livets teater (1976) Jag gick ner mot staden och där mötte jag de band, världsstjärnorna i dagen log till och försvann. Ja, där stod Glittrande Sune med siden och platå, mammas lilla gosse skorna är för små, och jag sa häng med, häng med, häng med till min kvart, du stackars Glittrande Sune, du vet väl inget om fartt. Och jag sa häng med, häng med, häng med, häng med, häng med, häng med, häng med. - Glittrande Sune, glittrande Sune, glittrande Sune, glittrande Sune. - Mina stackars små lekande barn vet väl inget mer än rock'n roll - Vi vill se dig på scenen snart, vi har längtat så mycket efter lilla söta dig, åh vad söt han är som leker tjej. - Glittrande Sune, glittrande Sune, glittrande Sune, glittrande Sune. Ingenting är fönster mer, fönster mer ingenting är, dekadans är rock'n roll, rock'n roll är dekadans, och det säger allt om er. Stick va, stick, bara stick, bara stick. Så jag nu till dig säger Sune pop som du är, lämna din plats på vägen för oss stjärnor som nu är här. och jag sa häng med, häng med, häng med till min kvart, du stackars Glittrande Sune, du vet väl inget om fartt. Och jag sa häng med, häng med, häng med, häng med, häng med, häng med, häng med. Jag va en rock'n roll spelare, från ett rock'n roll band. Jag va en rock'n roll spelare, från ett rock'n roll band. Jag va en rock'n roll spelare, från ett rock'n roll band. Fann teatern och försvann, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, från ett rock'n roll band, aaaaaah. [Något på tyska]. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 D4L- Shake dat laffy taffy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Dagen låttips: 2 låtar Blink 182 adams song The latin kings Snubben trodde han var cool (dogge e så bra ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Iron Maiden - Dance Of Death Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Iron Maiden - Dance Of Death Haha lyssnar du inte på nått annat än maiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Thats my bitch =) Ja, skrev texten själv också. Finns knappt en enda lyrics på artister från frizon på hela internet . Så ibland när jag känner fört så sätter jag mig ner och skriver lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Satt och fick tag på en fin trudellut med en sjungande Marie Fredriksson och en riffande Per Gessle. Roxette - Must have been love. Och så en liten favorit Roger Pontare - När vindarna viskar mitt namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Låt : Sherlock - Swamps Of Corrution Album : Made to Measure Soft låt. helt min stil ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Haha lyssnar du inte på nått annat än maiden? Tror inte det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Låt : Sherlock - Swamps Of Corrution Album : Made to Measure Soft låt. helt min stil ^^ Sehr Gütt, förvalta de tips jag ger dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts