kattälskaren Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Wish I Had an Angel - Nightwish Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 ... Ska komma från snubben som lyssnar på Lohans musik. Japp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 ... Ska komma från snubben som lyssnar på Lohans musik. Jag är nog lika kapabel att bedöma dåliga covers som du är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Jag är nog lika kapabel att bedöma dåliga covers som du är. Edge of Seventeen är jävligt bra. @OT: ManowaR - the gods made heavy metal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Jag är nog lika kapabel att bedöma dåliga covers som du är. Tyckte ändå att det lät hyffsat... Exempel på dålig och bra cover: Orginal: Dr Dre ft. Snoop Dogg - Deep Cover Bra cover: Big Pun ft. Fat Joe - Twinz (Deep Cover '98) Dålig cover: 50 cent ft. Tony Yayo - Deep Cover Där har du skillnad på bra och dåliga covers! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 (redigerad) Jag är nog lika kapabel att bedöma dåliga covers som du är. Jag var sarkastiskt. Musik är en smaksak - en bra cover ska låta som om det vore det bandet som skrev den. Redigerad 22 januari, 2006 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Tenacious D - Karate With karate I'll kick your ass From here to Tian'anmen Square Oh yeah, motherfucker, I'm gonna kick your fuckin' derriere, yeah, yeah You broke the rules, now I'll pull out all your pubic hair... You motherfucker... You motherfucker... Kyle betrayed me and then he lied, tried to hide And I died deep inside, and you know the reason why... I'm gonna kick your ass From here to right over there Oh, yeah, motherfucker, I'm gonna kick your fuckin' derriere, yeah, yeah You broke the rules, now I'll pull out all your pubic hair... You motherfucker... You motherfucker... prac yeknod (donkey crap) Äglåt! Jacker: Pwnz0r ma livin!!1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Jag var sarkastiskt. Musik är en smaksak - en bra cover ska låta som om det vore det bandet som skrev den. Jo självklart men det låter inte som att det är deras egen låt, sångaren bör inte ta så höga toner.. Ehe.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Jo, det gör det visste. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 23 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 Maze of Torment - The Unmarked Graves. Är inte så förtjust i sången, men i övrigt är låten jävligt brutal. Ace. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 23 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 Iron maiden - Run to the hills Bob marley - remption song (grymt bra text) Groove coverage - Moonlight shadow (grymt bra cover) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 23 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 Låt: Balladen om 70-talets största rockband Artist: Magnus Uggla Album: Va ska man ta livet av sig för när man ändå inte får höra snacket efteråt (1977) På Kåren nittonhundrasjuttioett, tog en kompis med mig en dag, vi skulle kolla in ett häftigt band, som skulle va så jävla bra. Och efter ett par minuter, att bandet hade dragit igång, ja, hela lokalen svängde, och alla sjöng med i deras sång. Åh, vilket drag, vilket underbart drag, åh, vilket drag, vilket helvetes drag, vilket drag, vilket underbart drag. Och efter halva konserten tystades musiken ner, och en sångare i mörka solglasögon satte sig vid pianot ner. Det var det bästa jag hört, när rösten genom mörkret skar, ja, hela kroppen skälvde jag kan inte säga vad det var. Jag ska försöka förklara i ord, men jag tror det måste ses, men sån musik finns inte i dag och kommer nog aldrig mer. Åh, vilket drag, vilket underbart drag, åh, vilket drag, vilket helvetes drag, vilket drag, vilket underbart drag. När jag gick ifrån lokalen var det en röst i mitt hjärta som sa, den där sångaren med det storburriga håret kunde lika gärna va jag. Och när jag nu står på scenen, så minns jag varje gång, när sångarn med den spruckna rösten sjöng: "When my minds gone" Åh, vilket drag, vilket underbart drag, åh, vilket drag, vilket helvetes drag, åh, vilket drag, vilket underbart drag, åh, vilket drag, vilket helvetes drag, vilket drag, vilket underbart drag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 23 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 Bob marley Buffalo soldier Buffalo Soldier, Dreadlock Rasta: There was a Buffalo Soldier in the heart of America, Stolen from Africa, brought to America, Fighting on arrival, fighting for survival. I mean it, when I analyze the stench - To me it makes a lot of sense: How the Dreadlock Rasta was the Buffalo Soldier, And he was taken from Africa, brought to America, Fighting on arrival, fighting for survival. Said he was a Buffalo Soldier, Dreadlock Rasta - Buffalo Soldier in the heart of America. If you know your history, Then you would know where you coming from, Then you wouldn“t have to ask me, Who the “eck do I think I am. I“m just a Buffalo Soldier in the heart of America, Stolen from Africa, brought to America, Said he was fighting on arrival, fighting for survival; Said he was a Buffalo Soldier win the war for America. Dreadie, woy yoy yoy, woy yoy-yoy yoy, Woy yoy yoy yoy, yoy yoy-yoy yoy! Woy yoy yoy, woy yoy-yoy yoy, Woy yoy yoy yoy, yoy yoy-yoy yoy! Buffalo Soldier troddin“ through the land, wo-ho-ooh! Said he wanna ran, then you wanna hand, Troddin“ through the land, yea-hea, yea-ea. Said he was a Buffalo Soldier win the war for America; Buffalo Soldier, Dreadlock Rasta, Fighting on arrival, fighting for survival; Driven from the mainland to the heart of the Caribbean. Singing, woy yoy yoy, woy yoy-yoy yoy, Woy yoy yoy yoy, yoy yoy-yoy yoy! Woy yoy yoy, woy yoy-yoy yoy, Woy yoy yoy yoy, yoy yoy-yoy yoy! Troddin“ through San Juan in the arms of America; Troddin“ through Jamaica, a Buffalo Soldier# - Fighting on arrival, fighting for survival: Buffalo Soldier, Dreadlock Rasta. Woy yoy yoy, woy yoy-yoy yoy, Woy yoy yoy yoy, yoy yoy-yoy yoy! Woy yoy yoy, woy yoy-yoy yoy, Woy yoy yoy yoy, yoy yoy-yoy yoy! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 23 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 In Flames - Bulletride jävla go låt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 23 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 Jag var sarkastiskt. Musik är en smaksak - en bra cover ska låta som om det vore det bandet som skrev den. Eller så låter den som när någon typ (Jens?) sjöng Stairway to Heaven i Idol, man ska bara inte göra en cover på den låten. Blackbird av The Beatles Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 23 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 Iron Maiden - Thin Line Between Love & Hate Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 23 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 Oasis - Better Man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 23 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 Band: The White Stripes Låt: Aluminum Platta: White Blood Cells Kommentar: Det roliga med den här låten är att rösten försöker imitera ett lager där man just håller på med aluminium. Låter lite roligt faktiskt. Finns ingen text till låten som förövigt är underbar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 23 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 Advance Patrol- Jag minns Album:Aposteln Genre:Svensk rap,hip hop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 23 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 Oasis - Better Man Är en av oasis sämre låtar... har du hört deras första demo då? Har den på datorn annars... Oasis - Slide Away Snow patrol - Run Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts