Mahalo Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 (redigerad) Okej okej... jag har inte brytt mig om att ladda ner en ända låt som nån tipsat om. antagligen för att all a verkar ha så kass musiksmak Är det verkligen ett så smart drag att förlöjliga andra människors musiksmak när du själv tipsar om en sån där "Absolute Ibiza Party Hits Vol 6" låt? Musikens skönhet ligger väl ändå i betraktarens öron? Bwaha? Redigerad 15 januari, 2006 av Mahalo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 TQ- I wanna fuck your sister Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 (redigerad) Jag blev sugen på att skriva ett jäkligt långt inlägg om Dexys Midnight Runners där jag förklarar allt dom betytt, allt dom har gjort, allt dom skulle velat göra, allt dom gjorde men borde inte gjort och hur bra dom egentligen var. Men istället tar jag och tipsar er alla, från en musikälskare till (förhoppningsvis) flera andra, om deras tre underbara album - deras nyskapande vit-funk-dänga Searchin For The Young Soul Rebels där dom poserade i banditmössor och kappor på fik med portföljresväskor och fingerknäppning, den brillianta lant-romantiska Too-Rye-Ay med hängselbyxor, stråhattar, fioler, banjos och barfota grupphäng i gatuhörn, och inte minst den underbara irländska hyllningen Don't Stand Me Down där Kevin Rowland tar tillbaka det till sina rötterna med glasögon, rutig kavaj, ängar, kärleksförklaringar och piano - samt Kevin Rowlands soloalbum - inte The Wanderer, utan det andra - vid namnet My Beauty, där han förklarar för oss alla att den viktigaste kärleken är kärleken till en själv och gör helt underbara coverlåtar iklädd "suspenders and a bra"*, klänning och läppstift. Så snälla, inhandla (eller ladda ned, era förpestade ungdomar) dessa NU! * = referens till Monty Pythons klassiska lumberjack-sketch. Editation: det blev rätt långt, trots allt... Redigerad 15 januari, 2006 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 (redigerad) Är det verkligen ett så smart drag att förlöjliga andra människors musiksmak när du själv tipsar om en sån där "Absolute Ibiza Party Hits Vol 6" låt? Musikens skönhet ligger väl ändå i betraktarens öron? Bwaha? Förlåt för att du inte förstog att jag inte var serriös. Är det verkligen ett så smart drag att förlöjliga min musiksmak när du själv klagar på att jag förlöjligar andras? Redigerad 15 januari, 2006 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Eminem - The Kids Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 George Thorogood - Born To Be Bad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Måste tipsa om videon till "Ballad of Chasey Lain" med Bloodhound Gang... Inte bara för att det är någon slags mjukporr med, med jämna mellanrum, utan också för att det ser så jävla roligt ut när Jimmy tappar bort sig när han blir distraherad av kamera-kvinnorna... Dessutom är det en av få videos där han är jäääävligt het även med kort hår... (i de andra är han bara jäävligt het...). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 George Thorogood - Born To Be Bad Heter den inte Bad to the Bone? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Låt: This Is What She's Like Artist: Dexys Midnight Runners Album: Don't Stand Me Down Kommentar: Man blir typ gråtfärdig. Orgasmatisk extas i slutet!! Pianot! Fiolerna! Trummorna! Saxofonerna! Rösten! Text: Utformad som en dialog pratar dom om denna kvinna, and what she's like: - Well, you know the kind of people that put creases in their old Levis? - Sure - The type that use expressions like tongue in cheek and send up? - Indeed l do - I don't like these kind of people - No? - May I state here and now, but I can't help thinking, all the time Im thinking of her - What's she like? - In time, in time - Let me put it another way - Please do. - Well, you know how the English upper classes are thick and ignorant and not used to being with people? - That's true - You're familiar with the scum from Notting Hill and Moseley, the C N D ? - Sure - They describe nice things as wonderful. She never would say that, she's totally different in every way - What's she like - In time, in time - Tell me, what's she like? - Come again? - Tell me, what's she like? - In time in time - Well, this is what she's like: I would like to express myself at this point - Go ahead (VOCAL) - Bill, you know the newly wealthy peasants with their home bars and hi fis? - Eh, I'm not sure actually - You know, the ones who parade all their possessions and put fabulous and super in each sentence - Oh yeah, I know the ones - Well I don't really like these scumbags. May I be clear on this point. - Sure - She's not a bit like that - No, nothing like that - What's she like? - In time, in time - Tell me, what's she like? - Bill, I'm trying to tell you...Oh well I'II tell you what she's like. given half a chance I will make this clear. just what she's like I'II present a picture of what she's like, you'll be in no doubt as to what she's like But listen close. Listen close now here - Come on, are you gonna' tell us what she's like or not ) - Oh yeah, I have every intention. - I'll tell you now, listen (VOCAL) - Go on, (VOCAL) - Go on, - Do you get my drift? - Oh yeah, I'm starting to get the picture - Well listen, I can expand on this if you'd like - Yeah, if you would (VOCAL) - Oh, I see, I see She must be something - Yeah, she is. - Well how did all this happen - Just all at once really. - The Italians have a Håller med till 100%! for it - What Håller med till 100%! what is it? - A thunderbolt or something - What, you mean the Italian Håller med till 100%! for thunderbolt - Yeah, something like that - I don't speak Italian myself you understand - No - But i knew a man who did. Well, that's my story, the strongest thing I've ever seen. Visst, 12 minuter lång, men SNÄLLA lyssna på mina tips och ladda ned den. Eller köp. Men jag tror inte att ni köper en skiva bara för min skull, tihi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Säger bara... Rammstein. Vafan - tipsa LÅTAR - inte artister! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Någon som kan tipsa om några bra Fronda låtar ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 3 Doors Down - Dead Love Farligt bra låt, man gråter.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Canned Heat - On the Road Again. Klassiker! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Men du okka... JAg har på senare tid upptäckt att du har nån sorts nisch för alla dessa "haha fy fan vad vi är skojiga band". Dvs band som gör musik som på ett sätt är mer inne på att vara rolig och att ha nördroliga videos med snubbar som spelar saxofon utklädda till spöken under vattnet i en pool än att inrikta sig på musiken som sådan. (jag vet, den meningen blev för lång). jag talar om typ dexys midnight runners, madness och "gorkys zygothic blabla" osv. HUr kommer det sig att du gillar dessa band när du, enligt mig, har en helt ok musiksmak i övrigt? Sedan ville jag bara tipsa om Elliot Smith En av historiens bästa singer/songwriters någonsin som tyvärr gick bort för nåt år sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 (redigerad) Skulle ta och tipsa om två låtar här nu då. Rammstein av Rammstein och What is love av Haddaway. "What is love? Baby don´t hurt, don´t hurt me...no more! What is love? Baby don´t hurt, don´t hurt me...no more!" Redigerad 16 januari, 2006 av Matteus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Notorius BIG ft DMC - My Downfall Haha, sån jävla konservation i början. Är det sant att detta samtal faktiskt gjordes till BIG och det spelades in då alla hans samtal gjorde det? Men på första konservationen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Iron Maiden - Out Of The Silent Planet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Förlåt för att du inte förstog att jag inte var serriös. Är det verkligen ett så smart drag att förlöjliga min musiksmak när du själv klagar på att jag förlöjligar andras? Är det verkligen ett smart drag att förmoda att jag förlöjligade din musiksmak, när jag i samma inlägg hävdade att musikens skönhet ändå ligger i betraktarens öron? Jag gillar även din musiksmak, då all musik på ett eller annat vis, faller mig i smaken. Man måste bara ta sig tid att verkligen lyssna, för det är då och bara då som musik kommer att lämna ett evinnerligt intryck på dig, som kan komma att forma en uppfattning om dess innebörd. En relativ uppfattning kanske. Men säg mig då: är det ett relativt smart drag att kasta kottar på flygande aboriginer? Eller möjligtvis att försöka rengöra golv med en osynlig skurtrasa? Svaret är naturligtvis: ja. Av anledningar som gör sig bäst att inte förklaras. Now, Kalle JR - dance for mama! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 (redigerad) Men du okka... JAg har på senare tid upptäckt att du har nån sorts nisch för alla dessa "haha fy fan vad vi är skojiga band". Dvs band som gör musik som på ett sätt är mer inne på att vara rolig och att ha nördroliga videos med snubbar som spelar saxofon utklädda till spöken under vattnet i en pool än att inrikta sig på musiken som sådan. (jag vet, den meningen blev för lång). jag talar om typ dexys midnight runners, madness och "gorkys zygothic blabla" osv. HUr kommer det sig att du gillar dessa band när du, enligt mig, har en helt ok musiksmak i övrigt? Madness är ett roligt band, det är deras "nich". Men varken Dexys eller Gorkys är alls så som du beskrev dom. Bara underbara musiker (vilket även Madness är - ska at it's best (tillsammans med The Specials). Så du har lyssnat på Dexys? Och Gorkys? Visst, Gorkys Zygotic Mynci har en tendens att trycka lyssnarens linje av vad han pallar allt vad dom har genom att slänga in lite knäppa grejor, t.ex. den nästan olyssningsbara, kaotiska Merion Wylt, men Gorkys är ju helseriös underbar walespop om blomblad, dagg och sommarkärlek. Underbart, är helt rätt ord. Dexys Midnight Runners: snarare var Kevin Rowland allt för seriös än oseriös. Visst: dom körde på deras olika stilar under olika album, men det var ju ingen plojgrej som t.ex. KalleR lyssnar på (ojdå). Kevin Rowland gjorde vad han ville; första albumet var det den smutsiga gatufunkpoppen med motownsoul och tromboner. De fick en one-hit-wonder med Geno. Han bytte tema och började utforska det mer lantiga. Resultatet blev ännu en hit: Come On Eileen som jag förmodar att nästan alla har hört. Då blev han så ursinnig att han vägrade ställa upp på några som helst intervjuer och avsade all kontakt med all press. Eller så skedde detta efter Geno...hmm. Nåväl, varför jag gick in på deras historia vet jag inte. Men visst - du (som också har helt okej musiksmak =)) kanske tycker att det har ett för plojigt sound och gör knäppa musikvideos (vilket du säkerligen tar tillbaka om du köper Don't Stand Me Down), men enligt mig är det helt underbar musik. Madness däremot; lite ploj, lite skoj, men braaa ska. Braa. Kom inte och säg att Baggy Trousers inte får dig att dansa och le! Tihi : ) ___________ Värt att säga är att detta "haha fy fan vad vi är skojiga"-bandet Dexys Midnight Runners räknas som åttiotalets mest inflytelserika band (eller, The Smiths, perhaps). Vad tror du Hellström blev inspirerad av? Editering. Det blev visst långt. Se det inte som någon form av uppläxning, bara en redovisning! Hehe. Editering part två. Jag skulle inte sagt det där med Hellström; nu kommer ingen gilla Dexys... : ( Redigerad 16 januari, 2006 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 16 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Hehe, det är lugnt, det är typ bara jag här som lyssnar på Håkan. Dagens Tips: The Libertines - Can't Stand Me Now Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts