Ace Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Är det en gammal eller ny låt av BB? Gammal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Gammal. Ok,tycker att jag känner igen namnet på låten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 (redigerad) Hej och hå! En låt som ni kan lyssna på som omväxling istället för att bara sitta och läsa massa jävla texter som folk postar, meningslöst...säger ingenting om hur låten låter. SH & JoppePihlgren Skriv gärna vad ni tyckte. EDIT: (Wma, sorry) Redigerad 10 januari, 2006 av eliizar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Hej och hå! En låt som ni kan lyssna på som omväxling istället för att bara sitta och läsa massa jävla texter som folk postar, meningslöst...säger ingenting om hur låten låter. SH & JoppePihlgren Skriv gärna vad ni tyckte. EDIT: (Wma, sorry) And that's why we post the lyrics... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Looptroop - Fly Away.. Jäkligt skön, cool video också. http://www.looptroop.nu/videos/LOOPTROOP_FLY_high.wmv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scotty Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 (redigerad) Måste ta och rekommendera Aerosmith igen (rekommenderade någon låt tidigare), de är faktiskt en av de mäktigaste hårdrocks-banden, tycker jag, och de finns ännu kvar, de släppte ett live-album för någon månad sen. Hoppas bara de någonsin skulle komma på turné till Europa. Anyway, bra album är bl.a Aerosmith (1973), Toys In The Attic (1975), Rocks (1976), Permanent Vacation (1987), Pump (1989), Get A Grip (1993), Nine Lives (1997). De gjorde några andra album mellan Rocks och Permanent Vacation, men de är iaf enligt mig inte lika bra, antagligen för att Joe Perry hade lämnat bandet, men det är bara min åsikt Redigerad 10 januari, 2006 av Scotty Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 (redigerad) Allvarligt: det här är det bästa jag har hört sedan muren föll! GAAAH!! Death Cab for Cutie - We Looked Like Giants Fuck-a-doodle-doo, orgasmic. Editering. Appropå orgasm; Buzzcocks! Lovely. Redigerad 10 januari, 2006 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Dagens tips: Artist: Bloodhound Gang Album: One censored beer coaster Låt: Yellow Fever Kommentar: Läs texten för den är jävligt rolig, och Jimmy Pops röst är underbarsom vanligt. Finns att lyssna på på Bloodhound Gangs hemsida (www.bloodhoundgang.com) Text: Are those numchucks in your pants or are you just happy to see me? Let me take you back to the day that I met my "China Girl" When I landed a Pam like on the San Fran "Real World" I was sweatin' like a vegetable inside of a wok I'd never been to Asia Minor but I was gonna Bangkok Like Kristy Yamaguchi I had to break the ice Should I talk about Mothra "M.A.S.H." or shrimp-fried rice? I was sharp as a Chinese star but it's a line that I threw Just "Thirty Seconds Over Tokyo" and this Johnny would Woo I took a shot like Jeanette Lee put on my moves like Bruce Lee I told her every Soon Yi needs a little Woody She said for all the tea in China me vagina no free But me love will linger longer than the Ming Dynasty I said I needed her to do and her to do my laundry I knew she needed a way to legally stay within the country She was made in Taiwan I said I'm O.K. with that Just promise me you'll never try to eat my cat Chinky Chinky bang bang I love you Chinky Chinky bang bang I know you love me too Chinky Chinky bang bang I love you Chinky Chinky bang bang I know you love me too In Japan the hand is used as a knife In Japan a man's wife's hand job then can cost him his life But now this Captain Kirk has his own Sulu I'll shampoo her Fu Manchu with Lo Hung Wang Goo 'Cause I ride my slant-eyed Slope like a brand new Kawasaki Oh my Chinky she's so kinky got me hot like Nagasaki Burnin' up like Napalm burstin' like an A-bomb I think I got that jungle fever but I caught it in 'Nam She's like an oriental rug 'cause I lay her where I please Then I blindfold her with dental floss and get on my knees I'm a diving Kamikaze eating out Chinese First I'll have the Poo Poo Platter then some tuna sushi She'll be screamin' like Godzilla and kickin' like Jackie Chan I'll get her redder than China wetter than the Sea of Japan Like the Chinese New Year she's gonna see fireworks Now be a good Chinky and go press Jimmy's shirts Chinky Chinky bang bang I love you Chinky Chinky bang bang I know you love me too Chinky Chinky bang bang I love you Chinky Chinky bang bang I know you love me too Sing Chinky sing. One more time. Chinky Chinky bang bang I love you Chinky Chinky bang bang I know you love me too Chinky Chinky bang bang I love you Chinky Chinky bang bang I know you love me too Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Allvarligt: det här är det bästa jag har hört sedan muren föll! GAAAH!! Death Cab for Cutie - We Looked Like Giants Fuck-a-doodle-doo, orgasmic. Editering. Appropå orgasm; Buzzcocks! Lovely. Yay deathcabforcutie! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Yay deathcabforcutie! Yay! Måste även rekomendera om Leonard Cohen. Han gör min afton idag. Aah. Lovely. Hey, that's no way to say goodbye är så oerhört vacker. Bra att dricka té till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Artist: Guns N' Roses Album: Live Era Låt: Knockin' On Heaven's Door (Live) Kommentar: Den absolut mäktigaste livelåten genom tiderna! Publiken sjunger med och fullkomligt överröstar bandet i sista refrängen, wunderbart. Text: Mama take this badge from me I can't use it anymore It's getting dark too dark to see Feels like I'm knockin' on heaven's door Knock-knock-knockin' on heaven's door Knock-knock-knockin' on heaven's door Knock-knock-knockin' on heaven's door Knock-knock-knockin' on heaven's door Mama put my guns in the ground I can't shoot them anymore That cold black cloud is comin' down Feels like I'm knockin' on heaven's door Knock-knock-knockin' on heaven's door Knock-knock-knockin' on heaven's door Knock-knock-knockin' on heaven's door Knock-knock-knockin' on heaven's door "YOU JUST BETTER START SNIFFIN' YOUR OWN RANK SUBJUGATION JACK 'CAUSE IT'S JUST YOU AGAINST YOUR TATTERED LIBIDO, THE BANK AND THE MORTICIAN, FOREVER MAN AND IT WOULDN'T BE LUCK IF YOU COULD GET OUT OF LIFE ALIVE" Knock-knock-knockin' on heaven's door Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Jag ligger uppe efter för mycket té och har Neu! på huvudet, går på toa och läser Feber-recensioner med jämna mellanrum (jäklar vad Jan Gradvall är bra ("Anledningen till att alla rockjournalister gillar Elvis Costello är att alla ser ut som honom")) och läser Pop; varvar allt detta med datorbesök där jag kollar hur mycket Neu!:s samtliga skivor kostar på dotshop.se och lite skrattsalvor och stirrningar upp i taket. Prov imorgon. Detta borde passa bättre i vardagssnack men det var mycket musiksnack så ta till er. There There My Dear med Dexys Midnight Runners är en väldigt bra låt!! Jakob Hellmans Elvis Costello-influenser är oundvikliga! YEAH! Aj. Vad ska jag ta mig till? Pico: Är den verkligen bättre än Like A Rolling Stone 1966? Jag har även hört (av min vän Jan Gradvall) at My Bloody Valentine i London (någon gång då indie inte bestod av dotshop och blenda och Belle and Sebastian fortfarande var svinbra) var så OERHÖRT bra, och så OERHÖRT högt, att det var rena rama kakafoniska euforin! EufoNi är nog ett bättre ord... Nåväl. Lite fick jag med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Pico: Är den verkligen bättre än Like A Rolling Stone 1966? Jag har även hört (av min vän Jan Gradvall) at My Bloody Valentine i London (någon gång då indie inte bestod av dotshop och blenda och Belle and Sebastian fortfarande var svinbra) var så OERHÖRT bra, och så OERHÖRT högt, att det var rena rama kakafoniska euforin! EufoNi är nog ett bättre ord... Öhm, va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Öhm, va? Kanske glömde nämna att jag menade på Bob Dylan. Suddigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 U2 Beautiful Day skön låt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 (redigerad) "Like A Rolling Stone" från '66, i Manchester's Free Trade Hall, där Dylan utpekades som "Judas", varpå han kaxigt beordrade sitt band att "play it fucking loud" är en väldigt cool livelåt. Om man nu stannar på temat Dylan så finns dock en kaskad av bättre framförda kompositioner på livealbumet "The Rolling Thunder Revue" - tidernas, förmodligen, bästa livealbum. "Live '66" är inte ett dåligt kap, dock. Redigerad 11 januari, 2006 av Crice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 U2 Beautiful Day skön låt Den ända U2 låten som jag gillar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Iron Maiden - Brave New World Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Massa Jhonny cash Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 (redigerad) Drowning Pool - Let the bodies hit the floor älska den så stal man sida 100 :'( Bodies, en av deras bästa och kändaste låtar synd bara att sångaren dog, dem var så mycket bättre med honom. Den nya är bara skräp imo Ska nog tipsa om nåt också Band: Bullet for My Valentine Låt: Suffocating Under Words of Sorrow (What Can I Do) Album: The Poison Kommentar: Grym låt av grymma Bullet, kan inget annat än att älska deras sätt att blanda modern metal med gitarr-riff från äldre heavy metal och liknande. Text: The night is starting, here we go I check out everything This is our time to lose control What do you want from me? You line them up, we'll put them down This is so frustrating To watch you sleazing all around Yet you keep on smiling [Chorus:] What can I do to make you see You're guilty? What can I do to make you feel You're wanted? What can I do to make you see You're guilty? I’m suffocating under words of sorrow Her skin reflects behind the blur I’m intoxicated Where am I from? Why am I here? You're so predictable Fingers running through my hair But it's all just fiction She stepped out from her underwear So beautiful [Chorus] Go! There’s bodies dying on the floor But I keep on staring My world is over, close the door Her skin reflects behind the blur I’m intoxicated Where am I from? Why am I here? You're so predictable Fingers running through my hair I’m a new addiction She stepped out from her underwear So beautiful [Chorus] Redigerad 11 januari, 2006 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts