Jump to content

Kidnappare krävde lösen för bortrövad glassclown

JMC
 Share

Recommended Posts

Det här kanske går som "dagens lol" men den va så

jävla kul att den inte passar in där :P

Kidnappare krävde lösen för bortrövad glassclown

Gisslandramat i Agunnaryd i Småland fick ett lyckligt slut. Kidnapparna fick kalla fötter och släppte den bortrövade clownen, utan att någon lösensumma betalats ut.

Det var för några veckor sedan som den färgglada clownen som gjorde reklam för ett glassmärke utanför en lanthandel i Agunnaryd, två mil öster om Ljungby, försvann.

Krävde Jenka som lösen

Några dagar senare hittade butiksägaren Leif Skarp, ett brev på lanthandelns trappa.

"Heeej! Det är vi som har tagit eran glassclown. Vi har tagit han som gisslan. För att ni ska få tillbaka han kräver vi ett paket Jenka. På fredag kväll klockan 20.00 ska det ligga på affärens trappa. Om ni gör detta kommer clownen inte till fysisk skada. Med vänliga hälsningar 2Pac och Big Mama."

Brevet avslutades med ett hot: "P.S. Om i kontaktar grannsämjan åker ni på stryk."

- Det är ju inte så kul med hot, så jag polisanmälde saken, säger Leif Skarp.

Fick kalla fötter

Dessutom satte han upp brevet till allmän beskådning på anslagstavlan. Vilket gav kidnapparna kalla fötter. I torsdags morse, dagen innan tuggummilådan skulle utbetalas, återlämnades clownen. Medtagen, men utan fysiska skador.

- I dag ser han rätt pigg ut, tycker jag, säger Leif Skarp, som hoppas att uppmärksamheten kring den kidnappade clownen ska leda till ökad glassförsäljning.

Källa: EXPRESSEN.se

>_<>_<>_<:D

HAHA är man desperat eller vad :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Heeej! Det är vi som har tagit eran glassclown. Vi har tagit han som gisslan. För att ni ska få tillbaka han kräver vi ett paket Jenka. På fredag kväll klockan 20.00 ska det ligga på affärens trappa. Om ni gör detta kommer clownen inte till fysisk skada. Med vänliga hälsningar 2Pac och Big Mama."

Inte nog med att dom tar en glassclown sen vill dom ha ett paket Jenka (50 örs: tuggumi) och avslutar med 2 pac och big mama.

lol :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stod i lokal tidningen för någon dag sedan.

Skulle tro att jag känner "kidnapparna" >_< , Aggunaryd-borna går nämligen på samma skola som jag.

Edit: Kom på att det var Angelsta-borna som går på samma skola som jag >_< .

Man undrar ju om det inte var GB själv som anlitade killarna så dom skulle kunna få lite nästan gratis (Billig iaf) reklam.

>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor