Ceone Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Jag ska göra en hemsida i flash. Så ska jag ha bilder. Bilderna är i bmp format (24bitar) när jag lägger in dom är kvaliten bra men sen är kvaliten kass. Mer suddig typ. Varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 (redigerad) Det är bra kvalité och sen blir det dålig kvalité? När blir det dålig kvalité? När du testkör flashen eller? Jag har aldrig lagt in .bmp i Flash förut. Varför inte konventera till .jpeg? Redigerad 6 juli, 2005 av GTaJäGaReN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Det är bra kvalité och sen blir det dålig kvalité? När blir det dålig kvalité? När du testkör flashen eller? Jag har aldrig lagt in .bmp i Flash förut. Varför inte konventera till .jpeg? .jpeg är sämre format vill ha bra bilder. Ja det är kass kvalite när jag testkör Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 .jpeg är sämre format vill ha bra bilder. Ja det är kass kvalite när jag testkör Sämre format är det absolut inte... Kör du med paint eller ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 (redigerad) Sämre format är det absolut inte... Kör du med paint eller ? Det ordna sig har ett annat problem. Jag behöver hjälp hur man gör länkar inom movie clips. Jag gör en hemsida... För att länka till en annan frame skriver man: on(release){_root.gotoAndStop(1)} Men jag vill inte ha allt huller om buller på en del. Jag vill göra så att man kan länka inom movie clips. Men när man klickar på en knapp så kommer man dit på första delen. Hur gör man gör att det ska komma tex. frame 3 i movie clips och inte huvudgrejen. (Kolla på bilden..) Jag vill ha länkarna inom "symbol" inte på scene1 (360) Redigerad 6 juli, 2005 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 En hemsida i flash, å fy fan i helvette Värdelöst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts