Jump to content

Svenska barn - Skoluniform?

Wu Zi Mu
 Share

Ska man införa skoluniform i Sverige?  

88 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 60
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Vote: Nej

Även om det infördes så skulle jag fortfarande gå i mina vanliga kläder, vad ska de göra åt det?

Relegera dig antagligen för att du bryter mot skolans regler upprepade gånger och du vägrar att lyssna på dom. Eller koppla in SOC.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Okka sa: Barn kommer alltid hitta saker att mobba varandra för. Ändra barn till människor. Det finns alltid NÅT. Varesig det är att man inte har knutit skorna till vad som helst.

Jag, personligen bryr mig inte. Sålänge den är svart. Eller icke vit eller nån annan färg. Svart eller mörkblå. Väldigt mörkblå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, det är inte meningen att man ska ha roligt i skolan. Det är meningen att ungarna ska lära sig nåt.

Sådär sa min mellanstadielärare också och såhär i efterhand har jag kommit på vilket jävla as hon var. Det tyckte jag iofs då också men av andra anledningar.

Jag är helt övertygad om att man lär sig bättre och mer om man samtidigt har roligt!

Edit: Jag skulle aldig acceptera att sätta mig i nån jävla facsistuniform där alla är likadana. Men det skulle aldrig gå att geomföra på en statlig skola i Sverige (eller?)

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är helt övertygad om att man lär sig bättre och mer om man samtidigt har roligt!

Säkert, men sen när är allt i livet roligt? För att inte säga rättvist? Jag tycker det är roligt att ha en bra utbildning.

Shit, nu låter jag ju som en gammal kärring... Får lägga ner det här. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag har hört rykten om att Fynnylin ska ha en skoluniform på sig när han går till skolan. Vet dock inte om det är sant.

Stämmer bra. Den är en tyst protest mot ett eventuellt införande av skoluniform.

Vote: Nej.

Ungar är ungar, tror någon att skoluniformer hindrar mobbing så...ehm...tror dom fel. Mobbing ska självklart bestraffas, men inte kollektivt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor