Jump to content

Svenska barn - Skoluniform?

Wu Zi Mu
 Share

Ska man införa skoluniform i Sverige?  

88 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 60
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Om nån blir mobbad i en klass, så borde den klassen straffas med att bära skoluniform tills ingen är mobbad i klassen. Skulle kunna minska mobbningen, och lära skitungar att

följa regler. Annars finner jag ingen anledning att det ska vara skoluniform.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja! Använd skoluniform! Mer regler för i helvete! Barnen ska inte ha roligt i skolan, dom ska plågas! Vem bryr sig om lärningen? Roligare att se dom grina! >_<

ironiskt...

Meningen skulle väl vara att det inte ska finnas nån "tönt" som inte har dom dyraste och cooooolaste nya märkeskläderna, utan alla har likadana kläder.

Fast jag skulle aldrig ta på mig det.

vote: nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja! Använd skoluniform! Mer regler för i helvete! Barnen ska inte ha roligt i skolan, dom ska plågas! Vem bryr sig om lärningen? Roligare att se dom grina! >_<

Ehm, det är inte meningen att man ska ha roligt i skolan. Det är meningen att ungarna ska lära sig nåt. Ja, ni läste rätt. Ni är alla ungar(ni som inte fyllt 18 d.v.s...)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag är också det. Har aldrig påstått nåt annat. Syftar på alla som kallar sig vuxna, och att andra ska växa upp, duuh.  >_<

Det låter som Funnylin... faktist.

Orkar inte citera alla trådar han skrivit i om att någon ska växa upp.

Äditt: Men innerst inne diggar jag honom.

Redigerad av Ronin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, det är inte meningen att man ska ha roligt i skolan. Det är meningen att ungarna ska lära sig nåt. Ja, ni läste rätt. Ni är alla ungar(ni som inte fyllt 18 d.v.s...)

Har jag sagt något annat?

svar: ja.

Men se till att notera "ironiskt..." längre ner på posten...

Förresten, du fyller år en dag efter mig! >_<:huh:

Redigerad av vinnecool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen bryr jag mig inte, jag tycker att det (personligen) skulle vara ganska trevligt/fint osv. Inget mig emot, med andra ord...men frågan är - vad ska man ha skoluniform för? För att barnen inte ska ha märkeskläder så dom som inte har råd inte blir mobbade/sedda som töntar? Tyvärr går inte mobbning att stoppas, och absolut inte om man inför gemensam klädsel. For FUCK SAKE barn kommer alltid på saker att mobba andra för...

Med andra ord - det finns ingen anledning! Någonting som taler emot det är att man förlorar ett sätt att uttrycka sig, vara sig själv, skapa en personlighet.

Voterar NEJ, men jag - personligen - skulle inte ha något emot det. Jag går gärna omkring med kavaj, skjortor, piké etc (mycket pga att det är vad jag i vanliga fall går omkring i =))

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej...

Fick du den här iden från pollen vid Olinda videon eller? >_<:huh:

Va?. Nej, har länge funderat på å fixa en sån här poll.

Fast har inte haft ork å söka om det råkar ha funnits nån annan, såg en, fast där hade senaste inlägget vart 16 oktober 2004, å det var inte Sverige det handlade om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor