StellHell Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Tänkte precis säga det..Allt har en mening här på ojrden, men jag undrar fanimej vad människans är. Döda alla djur, bete sig jävligt, förorena jorden och till slut spränga den i småbitar. Det kan ju inte djuren göra själva dom dumma asen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Jorden skulle hållt mycket längre om int evi fanns, då skulle dom kunna leva lyckliga här tills jorden blir uppslukad av solen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anarchy Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Personligen skulle jag vilja säga att jag tycker djur är lika mycket värda som människor, men det gör jag egentligen inte eftersom jag inte har några problem med att gå till en affär och köpa ett paket korv. Så därför röstar jag nej eftersom jag tycker att det blir en form av dubbel-moral annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 7 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2005 Personligen skulle jag vilja säga att jag tycker djur är lika mycket värda som människor, men det gör jag egentligen inte eftersom jag inte har några problem med att gå till en affär och köpa ett paket korv. Så därför röstar jag nej eftersom jag tycker att det blir en form av dubbel-moral annars. Sant. Jag ska börja äta människor. (Gick åt en annat håll där, såg ni? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2005 Sant. Jag ska börja äta människor. (Gick åt en annat håll där, såg ni? ) Äckliga djurhatare! *slafs* Den här biten blir god på grillen.. EY! Ge tillbaka mitt ben din gaaalning! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 7 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2005 Äckliga djurhatare! *slafs* Den här biten blir god på grillen.. EY! Ge tillbaka mitt ben din gaaalning!!! "Oh this is a keeper" *drar bort en hudflaga* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2005 Intressant tankeställning. Eller fråga rättare sagt. För det första tycker jag inte att det handlar om värde alls. Vem värderar arterna? Gud? En högre makt? Utomjordingar? Nej. Det är vi människor. Djur är inte tillräckligt intelligenta för att kunna värdera saker (annat än genom instinkt förstås). Jag tycker inte att människan är "mer" "värd". Men, som Darwin uttryckte det, så rådet djungelns lag. Alltså "survival of the fittest". Starkast överlever. Vi människor är starkast. Vi skulle kunna utplåna alla raser på jorden om vi så ville, med hjälp av atombomber, kemiska vapen och så vidare. Jag tycker det är rätt att döda djur till en viss nivå. Exempelvis som föda, djur dödar faktiskt också djur för att kunna äta (förutom växtätare, jag vet). Det kan också vara bra att minska en djurart till antalet om det är ett hot för mänskligheten, för vi vill självklart överleva. Det skulle nog inte vara så lätt att vistas utomhus om våra städer över"befolkades" av t.ex vargar eller dylikt. Men att döda bara för dödandets skull, utan syfte, tycker jag är helt onödigt. Det är i princip mord. Jag menar, ingen dödar väl en människa. Eller jo, men dem spärrar vi in. Det finns liksom ingen lag för vad man får/ska göra med djur, vi finns ju alla av en slump. Och alla djur hjälper till i naturen på olika sätt. Jag skulle inte direkt bry mig om ett djur dog, men en människa är en annan sak. Antagligen för att vi känner mer medkänsla för vår egen art. Jag skulle hellre döda ett djur än en människa (kriminella ej inräknat), därför att, om människan dog skulle jag få skuldkänslor, alla de som kände personen skulle få sina liv förstörda. Om djuret dog skulle ingen bry sig. Jag hoppas att min poäng nådde fram i denna djungel av babbel jag frammanade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 7 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2005 (redigerad) "Oh this is a keeper" *drar bort en hudflaga* Austin Powers Goldmemer RUN ITS GODZILLA!!! acording to the copyrights law its not. STILL WE SHOULD RUN LIKE IT IS GODZILLA!! AAAAAAAAAAAAHH!! Redigerad 7 juli, 2005 av pottzork Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Liquid_Ice Skrivet 7 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2005 Intressant tankeställning. Eller fråga rättare sagt. För det första tycker jag inte att det handlar om värde alls. Vem värderar arterna? Gud? En högre makt? Utomjordingar? Nej. Det är vi människor. Djur är inte tillräckligt intelligenta för att kunna värdera saker (annat än genom instinkt förstås). Jag tycker inte att människan är "mer" "värd". Men, som Darwin uttryckte det, så rådet djungelns lag. Alltså "survival of the fittest". Starkast överlever. Vi människor är starkast. Vi skulle kunna utplåna alla raser på jorden om vi så ville, med hjälp av atombomber, kemiska vapen och så vidare. Jag tycker det är rätt att döda djur till en viss nivå. Exempelvis som föda, djur dödar faktiskt också djur för att kunna äta (förutom växtätare, jag vet). Det kan också vara bra att minska en djurart till antalet om det är ett hot för mänskligheten, för vi vill självklart överleva. Det skulle nog inte vara så lätt att vistas utomhus om våra städer över"befolkades" av t.ex vargar eller dylikt. Men att döda bara för dödandets skull, utan syfte, tycker jag är helt onödigt. Det är i princip mord. Jag menar, ingen dödar väl en människa. Eller jo, men dem spärrar vi in. Det finns liksom ingen lag för vad man får/ska göra med djur, vi finns ju alla av en slump. Och alla djur hjälper till i naturen på olika sätt. Jag skulle inte direkt bry mig om ett djur dog, men en människa är en annan sak. Antagligen för att vi känner mer medkänsla för vår egen art. Jag skulle hellre döda ett djur än en människa (kriminella ej inräknat), därför att, om människan dog skulle jag få skuldkänslor, alla de som kände personen skulle få sina liv förstörda. Om djuret dog skulle ingen bry sig. Jag hoppas att min poäng nådde fram i denna djungel av babbel jag frammanade. Satt å försökte dikta ihop något om detta, men eftersom skribb uttryckte det så bra, och nästan precis som jag känner, kan jag bara säga: Jag håller med Skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 7 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2005 Austin Powers Goldmemer RUN ITS GODZILLA!!! acording to the copyrights law its not. STILL WE SHOULD RUN LIKE IT IS GODZILLA!! AAAAAAAAAAAAHH!! Nej nej så här är det : RUN ITS GODZILLA!!! It looks like godzilla but according to the copyright laws its not. STILL WE SHOULD RUN LIKE IT IS GODZILLA!! Though its not AAAAAAAAAAAAHH!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts