Jump to content

Är Människan mer värd?

Everest
 Share

Tycker du människor är mer värda än djur?  

89 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Varför inte är den det? För människan är större och gör mer skillnad i världen?

Jag hade hellre dödat en människa än ett djur, men det gör väl inte människan mer värd? Det gör den bara mer värd för mig.

Allt och alla är lika värda, hur dom än beter sig och hur dom än ser ut!

Vem hade du dödat först?

Släkting eller Mygga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 69
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag hade hellre dödat en människa än ett djur, men det gör väl inte människan mer värd? Det gör den bara mer värd för mig.

Wörd :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Nej. Djur är licka mycket värda som oss.

Skälet till att man häldre dödar en katt framför att döda en menniska är ju för att man sanorlikt åker fast om man mördar en menniska.

Jag dödar heldre t.ex Bush framför en katt. Helst med vapen :mellow::wacko: .

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.nullvote..

svår fråga.. till vardags ser jag inte djur som mindre värda på något vis.. men när det gäller bilexemplet.. springer det en hare framför bilen så är det klart att man anstränger sig för att missa den men det kanske inte är värt att skrota bilen för att klara haren.. skulle en människa springa ut framför bilen så kanske man kan tänka sig att riskera lite större skador på bilen.. så det vore dubbelmoral att rösta på något av alternativen..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är ju galet, männsikan har släkt och vänner som kommer sörja ihjäl sig. Djuret dör säkert på ett slakteri samma år. Eller säg vilket djur du syftar på, en älg tex går ju bara runt i skogen och går, ingen hade saknat den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker som funny, alltså, vi människor förstör jorden med avgaser föroreningar, utsläpp och skit, men det gör inte djuren, människorna verkar ju nästan tro att jorden inte kan gå under, när man ser fabriker släpper ut skit i vattnet och dödar oskyldiga djur. världen skulle bli bättre om vi försvann. men som alla andra skulle jag nog välja en människa före ett djur, men typ 1000 djur mot en människa, skulle jag nog välja djuren (om det inte är typ myror som det finns 029375981263598162 stycken av)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svår fråga. Vissa djur älskar man och vissa djur hatar man. Min hund är en sån jag aldrig skulle döda, men en äcklig liten brun snigel som käkar upp allting vill jag bara döda.

Det är nästan samma med människor fast lite annorlunda. Dom jag hatar vill jag bara slå skallen av och dom jag gillar dom gillar jag. Jag skulle aldrig tänka mig att döda en människa om inte den ville döda mig. Vill en lite äcklig brun snigel döda mig? Tro?

Jag svår fråga är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: JA!!

Helt klart. Det tror jag att NÄSTAN alla ni också tycker när det väl kommer till kritan, när ni står där och ska välja mellan att döda en människa eller ett djur. Men oroa er inte, den situationen kommer nog aldrig uppstå. ;)

Ni ska iallafall veta, att för mig är ni alla värda mer än alla djur i världen oavsett vad ni tar er till eller hur ni ser ut.. ;D Så är det. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt klart. Det tror jag att NÄSTAN alla ni också tycker när det väl kommer till kritan, när ni står där och ska välja mellan att döda en människa eller ett djur.

Beror självfallet på vem människan ifråga är. Dum frågeställning från allra första början dock.

Som art är människan inte ett dugg mer värd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OM man tänker på hur mkt människan sabbar här på jorden, och hur mkt djurplågeri som pågår, skulle jag hellre skjuta en människa än ett djur.

Skulle inte göra så mycket.

Finns överflödigt av båda sakerna.

Men tänk såhär. Om du hade flera miljarder röda knappar framför dig. På en står det [Människa]. Alla knappar respekterar en art här på jorden.

Vad skulle du utplåna. Hela människosläktet(finns ju bara en sorts människor) eller valrfi djurart.

Finns så många olika djur så ingen skulle bry sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte göra så mycket.

Finns överflödigt av båda sakerna.

Men tänk såhär. Om du hade flera miljarder röda knappar framför dig. På en står det [Människa]. Alla knappar respekterar en art här på jorden.

Vad skulle du utplåna. Hela människosläktet(finns ju bara en sorts människor) eller valrfi djurart.

Finns så många olika djur så ingen skulle bry sig.

Finns inget och utplåna, allt har sin uppgift i livet. T.ex avlida fåglar, då blir det överflöd av spindlar och flugor. Tar man Ugglor, överflöd igen..?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns inget och utplåna, allt har sin uppgift i livet. T.ex avlida fåglar, då blir det överflöd av spindlar och flugor. Tar man Ugglor, överflöd igen..?

Så en fästing har mer egenskaper än att suga blod, vara fet och dryg, sprida sjukdomar och vara jävligt äcklig?

Om människan skulle utplånas. Vad skulle då hända med alla djur. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte precis säga det..Allt har en mening här på ojrden, men jag undrar fanimej vad människans är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor