Jump to content

Är Människan mer värd?

Everest
 Share

Tycker du människor är mer värda än djur?  

89 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Började fundera på det här om dagen när Mamma körde på en hare. (Tror att den klarade sig, för den sprang iväg sen).

Tänkte, i trafiken säger man ju att man aldrig ska väja för ett djur. t.ex om det springer en hare över vägen, så ska man bara köra eller bromsa, eftersom andra eller man själv kan skadas om man t.ex skulle svänga ut i motsatt körrktning..

Kom aldrig fram till vad jag tyckte riktigt, men min röst måste ändå falla på Ja. Den starkaste överlever heter det ju. Men jag vet inte riktigt..

Vad tycker ni? Fritt att diskutera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 69
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Null Vote: Jag vet inte, men jag skulle aldrig döda ett djur (förutom flugor, myggor och äckliga kryp) med mening. Alla djur har rätt att leva lika mycket som en människa har, människor är också djur.

Redigerad av Mr Wise Guy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Ja, människan är mer värd. Om jag får välja mellan att döda 1000 djur eller 1 människa så väljer jag lätt att djuren ska dö.

Jag är köttätare men är helt emot att djur plågas. Därför äter vi knappt kykling i vår familj, eller gris heller. Mest vilt men en hel del oxe också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker vi är mer värda, vill inte diskutera för jag har ingen anledning.

Vi är bäst helt enkelt, men det betyder inte att vi ska göra något djur illa för det, utom djur som lider t.ex.

Skulle kännas 100 gånger värre att döda en människa än ett djur.

Redigerad av HOWHOW
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det beror helt.

En djur misshandlare, t.ex mannen som klippte av en katts svans och gjorde massa vidriga saker mot den, för att sen ha ihjäl den, skulle jag lätt ha ihjäl framför en annan katt.

Däremot en vanlig människa, låt oss säga ett nyfött barn, skulle jag aldrig kunna ha ihjäl, till skillnad från en nyfödd katt.

Dock är jag djurälskare och kommer aldrig ha ihjäl ett djur utan anledning.

Men låt oss säga så här:

skulle du ha lättare att lämna en nyfödd bäbis i skogen än en nyfödd hund? Troligtvis inte, vilket till stor del består av att vi automatiskt försöker skydda vår ras, och utveckla den.

ja, människan är en ras, precis som hundar, katter, sköldpaddor och så vidare.

däremot hr människan lyckats fucka up jorden så mycket att man undrar om vi är värda att överleva?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började fundera på det här om dagen när Mamma körde på en hare. (Tror att den klarade sig, för den sprang iväg sen).

Tänkte, i trafiken säger man ju att man aldrig ska väja för ett djur. t.ex om det springer en hare över vägen, så ska man bara köra eller bromsa, eftersom andra eller man själv kan skadas om man t.ex skulle svänga ut i motsatt körrktning..

Kom aldrig fram till vad jag tyckte riktigt, men min röst måste ändå falla på Ja. Den starkaste överlever heter det ju. Men jag vet inte riktigt..

Vad tycker ni? Fritt att diskutera.

Man ska inte väja för rådjur heller. Man ska bara väja för djur som är lika stora som älgar eller större. Man ska ju inte heller bromsa för det räknas ju också som om att man väjar. Du kan ju ha en bil bakom dig och då kör denna rakt in i dig.

Vote: Nej. Djur är precis licka mycket värda som oss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska inte väja för rådjur heller. Man ska bara väja för djur som är lika stora som älgar eller större. Man ska ju inte heller bromsa för det räknas ju också som om att man väjar. Du kan ju ha en bil bakom dig och då kör denna rakt in i dig.

Vote: Nej. Djur är precis licka mycket värda som oss.

Menade inte tvärbromsa i och för sig..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor