Everest Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Började fundera på det här om dagen när Mamma körde på en hare. (Tror att den klarade sig, för den sprang iväg sen). Tänkte, i trafiken säger man ju att man aldrig ska väja för ett djur. t.ex om det springer en hare över vägen, så ska man bara köra eller bromsa, eftersom andra eller man själv kan skadas om man t.ex skulle svänga ut i motsatt körrktning.. Kom aldrig fram till vad jag tyckte riktigt, men min röst måste ändå falla på Ja. Den starkaste överlever heter det ju. Men jag vet inte riktigt.. Vad tycker ni? Fritt att diskutera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Nej, en människa är inte mer värd. Ett djur har ju lika rätt att leva som en människa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 (redigerad) Null Vote: Jag vet inte, men jag skulle aldrig döda ett djur (förutom flugor, myggor och äckliga kryp) med mening. Alla djur har rätt att leva lika mycket som en människa har, människor är också djur. Redigerad 5 juli, 2005 av Mr Wise Guy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Med djur tänker jag på, hundar, kattar, hästar, rådjur, älgar, harar, kaniner, ja ni fattar. Men vi är ju också djur. Så Vote: NEJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Orka bry sig... det ligger i alla djus instinkt att ta för sig, även människans, vilka som är mer värda än andra är ointressant Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Vote: Ja, människan är mer värd. Om jag får välja mellan att döda 1000 djur eller 1 människa så väljer jag lätt att djuren ska dö. Jag är köttätare men är helt emot att djur plågas. Därför äter vi knappt kykling i vår familj, eller gris heller. Mest vilt men en hel del oxe också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 (redigerad) Tycker vi är mer värda, vill inte diskutera för jag har ingen anledning. Vi är bäst helt enkelt, men det betyder inte att vi ska göra något djur illa för det, utom djur som lider t.ex. Skulle kännas 100 gånger värre att döda en människa än ett djur. Redigerad 5 juli, 2005 av HOWHOW Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 (redigerad) Vet inte riktigt. Vote: Null Redigerad 5 juli, 2005 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Tycker det beror helt. En djur misshandlare, t.ex mannen som klippte av en katts svans och gjorde massa vidriga saker mot den, för att sen ha ihjäl den, skulle jag lätt ha ihjäl framför en annan katt. Däremot en vanlig människa, låt oss säga ett nyfött barn, skulle jag aldrig kunna ha ihjäl, till skillnad från en nyfödd katt. Dock är jag djurälskare och kommer aldrig ha ihjäl ett djur utan anledning. Men låt oss säga så här: skulle du ha lättare att lämna en nyfödd bäbis i skogen än en nyfödd hund? Troligtvis inte, vilket till stor del består av att vi automatiskt försöker skydda vår ras, och utveckla den. ja, människan är en ras, precis som hundar, katter, sköldpaddor och så vidare. däremot hr människan lyckats fucka up jorden så mycket att man undrar om vi är värda att överleva? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Började fundera på det här om dagen när Mamma körde på en hare. (Tror att den klarade sig, för den sprang iväg sen). Tänkte, i trafiken säger man ju att man aldrig ska väja för ett djur. t.ex om det springer en hare över vägen, så ska man bara köra eller bromsa, eftersom andra eller man själv kan skadas om man t.ex skulle svänga ut i motsatt körrktning.. Kom aldrig fram till vad jag tyckte riktigt, men min röst måste ändå falla på Ja. Den starkaste överlever heter det ju. Men jag vet inte riktigt.. Vad tycker ni? Fritt att diskutera. Man ska inte väja för rådjur heller. Man ska bara väja för djur som är lika stora som älgar eller större. Man ska ju inte heller bromsa för det räknas ju också som om att man väjar. Du kan ju ha en bil bakom dig och då kör denna rakt in i dig. Vote: Nej. Djur är precis licka mycket värda som oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Vote: Ja Ganska självklart, ställ dig själv frågan vem skulle du helst vilja "offra" - en människa eller ett djur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Vote: Ja Ganska självklart, ställ dig själv frågan vem skulle du helst vilja "offra" - en människa eller ett djur. Skulle göra allt för att ingen ska offras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Skulle göra allt för att ingen ska offras. Alternativet finns tyvärr inte, nån måste dö. Jag skulle lätt välja att rädda en människa och därför är människor mer värda för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Tycker inte att människan är mer värd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Alternativet finns tyvärr inte, nån måste dö. Jag skulle lätt välja att rädda en människa och därför är människor mer värda för mig. Då får väl båda offras då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Då får väl båda offras då. Nu fattar jag inget, du har chans att rädda ett liv(djur eller människa) och du låter båda dö? Du kan väl åtminstånde säga du drar lott Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Värdesätter människans liv framför djurets. Ända gången man får skada djur är då dom ska förvandlas till mat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Människan är ju också djur och jag gillar djur så, vote: nej. Iofs äter jag ju kött och sånt också så jag antar att jag äter djur men uhm-- alltså beror ju på vilken sorts... gah-- jag ska vara tyst innan jag kollrar bort mig i min egen text. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 5 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Null vote. Klarar inte av att ta ställning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 5 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2005 Man ska inte väja för rådjur heller. Man ska bara väja för djur som är lika stora som älgar eller större. Man ska ju inte heller bromsa för det räknas ju också som om att man väjar. Du kan ju ha en bil bakom dig och då kör denna rakt in i dig. Vote: Nej. Djur är precis licka mycket värda som oss. Menade inte tvärbromsa i och för sig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts