Jump to content

Offentlig amning

Stora_tomtefar
 Share

Skall man förbjuda mödrar att amma sina barn offentligt?  

71 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag vet att det finns vissa som vill förbjuda mödrar att amma sina barn offentligt för att de kanske inte kan amma själva eller för att de tycker att det är något man ska göra privat, som att bajsa. jag läste i en insändare i Metro som ville förbjuda det, det var ungefär såhär:

"Jag är medveten om den närhet en mor och ett barn har när barnet ammar modern. Jag kan själv inte amma mina barn, och när jag ser mödrar i en park som offentligt ammar sina barn känns det som ett stort hål i mitt hjörta, och jag tycker att de ammanda mödrarna ska tänka på oss som inte kan göra det och göra detta hemma där ingen ser"

Bara jag som tycker att hennes resonomang som bygger på att ingen ska få göra saker hon inte kan göra helt sjukt!?

Hela idén om att förbjuda ammning tycker jag är det dummaste någonsin :huh:

Vad tycker ni, mina vänner?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut inte! Men man får ju göra det med respekt för andra, som med allt annat! Sitter man tex. på en fin restaurang behöver man ju inte slita fram hela tudan...

Det som stör mig lite grann (tom. tjejkompisar jag har håller med) är att när tjejer blir morsor så verkar de få för sig att de har gjort nått som ingen gjort innan och man ska vissa dem ytterst stor respekt!

Exempel, jag kom cyklande för ett tag sedan och möter två morsor med barnvangn som går brevid varann. Det naturliga hade varigt (iallafall för mig) att den ena stannar till och går lite bakom den andra! Men nej, det fortsätter att att gå och jag får cykla ut på kanten av gångbannan där det är helt lerigt och där jag halkar av cykeln!

Sådana situationer uppstår alltid i närheten av mammor!? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Null vote!

Egentligen ÄR det REDAN förbjudet. Kvinnor får nämligen inte visa den kroppsdelen offentligt!

Tycker det är rätt dålig stil av småbarnsmödrar som tror att de får bete sig hur som helst.

Men sen så är det ju bevisat att småbarn som bröstmatas får bättre hälsa, och så e de ju bäst att mata ungen när den vill!

Och så skiter jag ärligt talat i att det känns dåligt för dom som inte kan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen ÄR det REDAN förbjudet. Kvinnor får nämligen inte visa den kroppsdelen offentligt!

Det är förbjudet i vissa länder att amma offentligt...

Men att det skulle vara det här, var har du fått det ifrån!?

Att visa "den kroppsdelen" kan inte falla under den paragrafen du antagligen syftar på, förargelse väckande beteénde.

Möjligtvis om nån hade gått runt i största allmänhet och visat brösten...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: nej

varför? :huh:

ska vi bli nåt jävla usa där sex och nakenhet är något "smutsigt"!?

"Jag är medveten om den närhet en mor och ett barn har när barnet ammar modern. Jag kan själv inte amma mina barn, och när jag ser mödrar i en park som offentligt ammar sina barn känns det som ett stort hål i mitt hjörta, och jag tycker att de ammanda mödrarna ska tänka på oss som inte kan göra det och göra detta hemma där ingen ser"

då kan vi ju förbjuda folk att gå för det rulltstolsbundna kan känna "ett hål i sitt hjärta"

eller varför inte förbjuda alla att ha barn, tänk på de sterila :P

Redigerad av berit
Länk till kommentar
Dela på andra sidor