Nick Skrivet 2 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2005 Jag har den på OFF men ändå ibland så ligger det på under 30 FPS (ibland ändra nere vid 12-17) enligt FRAPS. Vilken resulterar i att det laggar. Hur ska jag få bort detta problem? Ibland kommer den ner i 7 FPS extremt lagg men det ger sig efter några sekunder. Problemet kommer bara när jag kör i fordon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chs Skrivet 2 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2005 (redigerad) Vad ligger fps:en på annars? framelimiter på betyder inte att den alltid ligger på 30fps. din dator kanske inte klarar av mer... då spelar det ingen roll om du har framelimiter av, det kan till och med försämra (som sagt).. Redigerad 2 juli, 2005 av Chs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nick Skrivet 2 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2005 Vad ligger fps:en på annars? framelimiter på betyder inte att den alltid ligger på 30fps. din dator kanske inte klarar av mer... då spelar det ingen roll om du har framelimiter av, det kan till och med försämra (som sagt).. För det mesta liggen det över 30 FPS, men ibland kommer detta problem, väldigt störande när man har bråttom i en bil Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 2 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2005 Vad ligger fps:en på annars? framelimiter på betyder inte att den alltid ligger på 30fps. din dator kanske inte klarar av mer... då spelar det ingen roll om du har framelimiter av, det kan till och med försämra (som sagt).. Spela roll gör det. Att kapa fps som t.ex. Framelimiter och Vsync gör tar extra CPU = mindre prestanda. Ha den av för mera prestanda. Det hackande du beskriver kan bero på följande saker: 1. För lite ram? hur mycket har du? (över 512mb är ok) 2. För lite grafikminne.. hur mycket har du? (64+ är ok) 3. Växlings filen, hur stor är den? Är den mindre än 2gb, så ändra till 2gb eller högre. (t.ex. 2048). Men sett samma storlek på minsta och högsta värde. 4. Defragmenterat hårddisken efter att du installerat GTA: SA? GTA: SA är ett stort spel på ca 4gb. Rockstar rekommenderar en defragmentering etfer att du installerat och kört spelet en gång. (jag rekommenderar en defragmentering i veckan ). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ufosxm Skrivet 2 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2005 Framelimiter betyder att spelet inte visar mer än 30 frames per second. På så sätt så märker du inte av att det kraftigt kan börja rycka i grafiken när det är mycket som visas samtidigt. Det betyder alltså inte att du automatiskt ska ligga på 30 fps hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nick Skrivet 2 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2005 Spela roll gör det. Att kapa fps som t.ex. Framelimiter och Vsync gör tar extra CPU = mindre prestanda. Ha den av för mera prestanda. Det hackande du beskriver kan bero på följande saker: 1. För lite ram? hur mycket har du? (över 512mb är ok) 2. För lite grafikminne.. hur mycket har du? (64+ är ok) 3. Växlings filen, hur stor är den? Är den mindre än 2gb, så ändra till 2gb eller högre. (t.ex. 2048). Men sett samma storlek på minsta och högsta värde. 4. Defragmenterat hårddisken efter att du installerat GTA: SA? GTA: SA är ett stort spel på ca 4gb. Rockstar rekommenderar en defragmentering etfer att du installerat och kört spelet en gång. (jag rekommenderar en defragmentering i veckan ). 1. 512 MB RAM 2. 128 MB 3. den är på 2048 4. den är nydesfragmaterad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 2 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2005 1. 512 MB RAM 2. 128 MB 3. den är på 2048 4. den är nydesfragmaterad Hmm.. verkar vara en bra dator. Om du inte gått igenom min fps-guide.. så gör det (länk i sign) Annars kan jag bara säga det vanliga: Uppdatera drivrutiner till grafikkort, ljudkort OCH moderkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nick Skrivet 2 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2005 Hmm.. verkar vara en bra dator. Om du inte gått igenom min fps-guide.. så gör det (länk i sign) Annars kan jag bara säga det vanliga: Uppdatera drivrutiner till grafikkort, ljudkort OCH moderkort. Okej, det händer inte så ofta men när det väl händer så stör jag mig enormt Har redan gått igenom din guide. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts