Jump to content

Var det bättre förr?

Ebeeto
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 73
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Bättre förr:

Musik (särskilt 50-60talet)

bilarnas former (samma tidsålder)

mode

coca cola innehöll mer kokain

>>FANNS INGA FJORTISAR<<

bättre nu:

man har väl bättre liv än då antar jag :huh:

högre teknologi

bättre högtalare

snabbare datorer

tjejer har string :huh:

Faktist så innehöll coca cola kokain bara när det användes som läkemedel, och var väldigt dyrt pga kokainet, sen smakade det gott o kom som dryck utan kokain i... och det användes av läkare på 1800-1900

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag orkar inte gå in på en massa detaljer, helt enkelt för att jag inte har lust att skriva en mammutpost just nu, men summa summarum så tror jag nog att det är bättre nu. Generellt sett också, inte från ett visst perspektiv.

Varför skriva två identiska poster några timmar efter varandra? :huh:

Förr var det inga ungjävlar som bråkade hela tiden.

Som vissa sagt, man kunde nästan inga fula ord alls.

Jag var mer mobbad då än nu.

Mindre miljöfarliga utsläpp

Mindre brott som begicks

etc

etc

etc

Nu:

We live in the hell!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nästan jobbigt att tänka tillbaka! man hade u inte tråkigt en enda dag när man var yngre =)!

Som många andra här har skrivit, Disney Dags.. som lite senare följdes av små stjärnorna eller något sådant, hela familjen var hur som hellst samlad, vilket inte händer så ofta numera! LEGO >_< framförallt, det är bland det bästa som hänt mig i mina yngre dagar :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man var liten kunde man roa sig med vad som helst utan att skämmas. man hade inga komplex heller. eller, även om man tyckte något var fel med än själv var det inget man fokuserade på. åsså fanns ju quack pack! (kanske finns fortfarande, har dock inte sett det sen jag var 7-8 år.) man kunde också spela hercules och andra disney spel utan att skämmas :ermm: man kunde ta på sig vad som helst också, utan att dom andra barnen kommenterade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor