Jump to content

Var det bättre förr?

Ebeeto
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 73
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

När jag växte upp i en söder-förort så var det ett gäng 8åriga turkar som "ägde" sandlådan på gården...så jag samlade ihop ett gäng i min ålder. Vi gick till anfall mot turkarna, dom var så klart mycket starkare för dom var ju typ 3-4 år äldre. Men då kom en av "våra" föräldrar och jaga iväg turkarna. Så vi fick sandlådan till slut. Detta var under mitten av 80 talet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad var bättre förr, barnpogrammen (Starzinger), graffitin var bättre förut. jag var en bättre människa förut. nu har bara allt gått åt helvete, barnpogrammerna suger, graffitin har tagits över av skitungar och jag blir bara mer otrevlig för varje dag,, iofs är snus förtfarande bra (en sak som aldrig ändrar sig)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men, ööh... Det kan man forfarande säga! >_<

Nu för tiden säger man

"Om du är dum mot mig, får inte du komma på mitt rejv-party. Sådeså!"

Jag kommer ihåg när jag var så där.. liten xP. Velade alltid fara till min

kusin och kolla The Wraith.

Filmer höll mycke längre, nu för tiden kollar man en film å sen samlar den damm.

Förr kunde man sitta å glo en film 17 ggr om, kanske tog ett tag å fatta den eller så var det.. ingen aning xP.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att en stor del till att man uppfattade allt som mycket bättre förr i tiden var nog att man inte uppfattade problemen, man sket i nyheterna, man förstog inte vad dom´menade med "grov misshandel med järnrör"!

Nu, idag så är det som om världen kollapsat på en, "allt var så bra, men nu är allt piss". Dom kommer med stor sannolikhet säga samma sak om femtio år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor