Jump to content

Var det bättre förr?

Ebeeto
 Share

Recommended Posts

Bättre förr:

- Sommaren. När man sprang omkring som en liten gosse på gräsmattan och badade varje dag.

- Inte alls lika stöddiga småungar. När JAG var liten var det fulaste ordet man kunde "helsike". Nu så svär typ 10-åringar något så förbannat.

- Själva levandet. Då kunde man leka och se ut hur som helst. Nu måste man se snygg ut, vara smal, mogna till etc.

Bättre nu:

- Tv-spelsgrafik :lol:

- Fler bra spel.

- Nu har man skaffat sig riktigt goda vänner.

- Få stanna uppe sent. Då var det "UPP O LÄGG DIG". Nu är det sitta vid...datorn..VARFÖR E JAG UPPE SÅ SENT!!!! GODNATT!!

Håller med till varenda punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 73
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Bättre förr :

-Bilarna, var mer "gör det själv", på dagens bilar kan man KNAPPT byta en glödlampa utan att riva ner hela bilen.

-Livsstilen, mer avspännt på nått sätt.

-Musiken.

-I dagsläget, billigare bensin.

-Antipiratbyrån fanns inte.

-Maten.

Bättre nu :

Ingenting i princip, utvecklingen går åt fel håll och vi blir latare, allting blir dyrare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det va bättre förr. Till viss del.

Det man stör sig mest på idag är ungarna som några innan skrev.

Minns att om man sa till en unge förr att jag ska berätta för din mamma och pappa va du gjort så börja dom mer eller mindre gråta.

Idag får man tillbax: "det skiter väl jag i".

Sen barnkläder är lite väl idag. Ungarna ser ju fan ut som horor. Som jag såg en tjej på kanske 9-10år som gick med sin mamma. Flickans tjol va så kort att man såg hennes trosor. Och t-shirten slutade vid magen. Hmm :)

Nä fan... Blir 5år igen... Vakna tidigt på morgonen. Sätta på tvn och sätta sig ner bland sitt lego och se på Turtles, gå och käka lite och sen gå och leka igen. Det är grejer det. :)

Redigerad av JMC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bättre Förr:

Barnprogramen (Inte för att jag kollar på det nu, men man ser ju reklamer och sånnt...)

Inte såå mkt krig

Billigare saker

Spelen (Minns då jag spelade Pokémon som fan :D Jag kunde varenda litet monsters namn.... :) Those where the times) NEJ...sitter jag här och längtar tillbaka till Pokémon tiden? :) *slår mig själv på fingrarna*

Bättre nu:

TV-spelsgrafik

Datorerna :P

Fordon

Kommer säkert på mer sen...

Vadå mindre krig? dom har u typ krigat lika mycket förut som nu~

Ps: jag har inte läst topicen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, jag var en äkta bortskämd liten snorunge när jag var knott, så jag fick i princip allt jag pekade på av mamma. Det var väl bra, I suppose. Det som var bra förr var väl att man aldrig någonsin kände någon press, vare sig från skolan eller privatlivet, man brydde sig bara om sig själv och slapp ta ansvar. Det som är bättre nu är väl... tja, jag vet inte vad som är bättre nu, ärligt talat. Porrfilmerna? Hmm, skulle väl vara det då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bättre nu: Samarbetet mellan människor har blivit bättre enligt mig.

Bättre förr: Musiken och fordonen :)

Bättre förr:

Man behövde inte bry sig om sitt utseénde.

Fanns inget gräv bort Skåne :D

Fanns inga bitches.

Allt var så soft.lungt typ.

Bättre nu:

Allt inom teknologi

kommer ej på mer...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var liten pöjk så kallade vi varandra för bajkorv och på sin höjd CP-barn. Nu hör man Max, 5 år säga "Dö, jävla turkfitta!"... Och kidsen är stöddiga.

När jag var 5 år så kom jag inte inärheten av en unge som var 10. Då dog man. Så var det bara. Nu ställer sig kidsen vid dagis-stängslet, kastar kottar på 15-åringar och skriker att de är fula och CP... Dagens ungdom... Ush!

Ord på det :)

Inte för att dom kastar kottar efter mig men dom säger ju fula saker som man aldrig ens visste om när man var liten, då vågade man ju knappt säga "fan".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bättre när man var liten:

Det värsta problem som fanns var när man inte fick rätt mat till middag.

Inga kärleksproblem.

ALLT kunde underhålla en.

Man hadde det väldigt bra på alla sätt.

Bättre nu:

Mer tjejer.

Mer frihet.

Saker som underhåller en nu är mer underhållande.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor