Jump to content

Kingdom Hearts II

Crusader
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 130
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu har jag spelat i typ 4 timmar( :P ) och tycker det piskar ettan rätt hårt :P

Det ända jag ser som är negativt är att grafiken är den samma som på ettan och att det laddar rätt ofta och länge, men det får man ta då spelet är väldigt stort! Iaf staden man börjar i. Jag rekomenderar starkt detta spelet då det är mycket djupare och roligare en ettan (hittils).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gör man i det här spelet? Vad är det som gör det roligt? Är det mycket humor? Vet att det innehåller mycket Disneyfigurer plus figurer ifrån andra spel, men vad gör de egentligen? Jag har hört att storyn i 2:an knyter ihop med 1:an som jag aldrig spelat, förstår man något eller fattar man ingenting av storyn om man inte spelat 1:an? Hur lång tid tar det att klara spelet? Underhållningsfaktor från 1 till 10?

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gör man i det här spelet? Vad är det som gör det roligt? Är det mycket humor? Vet att det innehåller mycket Disneyfigurer plus figurer ifrån andra spel, men vad gör de egentligen? Jag har hört att storyn i 2:an knyter ihop med 1:an som jag aldrig spelat, förstår man något eller fattar man ingenting av storyn om man inte spelat 1:an? Hur lång tid tar det att klara spelet? Underhållningsfaktor från 1 till 10?

Tacksam för svar.

Spelet är ett Action-RPG man åker från värld till värld och göra olika grejer där. Det roliga är nog igenkänningsfaktorn från disney och det roliga stridsystemet.Det är en del humor, ja. Man åker till Disney figurenas världar och hjälper dom, och figurerna från final fantasy är i vissa städer, dom har inga egna världar. Du fattar ytterst lite om du inte spelet ettan så du bör verkligen spela ettan först vilket är ett mycket bra spel det också , bland det bästa till ps2. Det tar ungefär 25-30 timmar att klara spelet. Skulle nog sätta en 10 på underhållningsfaktorn.

Tänk också på att bara för att det disney så betyder det inte att det är något färglatt barnspel utan storyn är väldigt djup och mörk vissa bitar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har hört att det ska vara rätt/väldigt svårt i vissa delar av i alla fall ettan, hur ser ni på det?

Jo, det kan vara ganska svårt och man kan köra fast ibland men för det mesta löser det sig ganska fort.

Men det beror lite på erfarenhet av rollspel.

Redigerad av hubbert
Länk till kommentar
Dela på andra sidor