Jump to content

Kingdom Hearts II

Crusader
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...
  • Inlägg 130
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nice.

Spelade ettan hos en kompis och är rätt så sugen på tvåan nu, men behöver man ha spelat igenom hela ettan för att fatta något i tvåan?

Tja, ettan var typ förhistorian inför tvåan. Den förklarar vad som är grunden till storyn. Spelar man inte ettan först blir det en massa saker i tvåan som man inte fattar. Att de nämner något som händer i ettan eller att t ex en mystisk karaktär avslöjar sig och Sora säger t ex "I cant belive it. Its you!" och alla som har spelat ettan vem det är och varför det är så stort för Sora men inte de som inte spelat ettan.

Det blir som om man bara skulle spela Shenmue II utan att ha spelat första spelet. (Och inte har den där lilla filmversionen av ettan) Eller att skippa första Sagan om Ringen filmen och börja direkt med Sagan om de två Tornen.

Kort sagt: Man bör ha spelat genom ettan men bryr man sig inte så mycket om storyn så går det säkert ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej...

*Edit*

Problemet är att jag inte har en Gameboy... Tycker ni jag ska leta i buskarna eller skita i det??

Haha, Kingdom Hearts finns till Ps2. Chains of Memories är bara en liten..hur ska man säga...eh..hjälp?

Edit: jaså du menade Chains of Memories. Undrar också det där om den organisationen.

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej...

*Edit*

Problemet är att jag inte har en Gameboy... Tycker ni jag ska leta i buskarna eller skita i det??

Jag har precis samma problem. De har sagt att man inte tvunget behöver spela KH:CoM men hela förhistorien till de huvade i Orginisationen (Som är skurkarna i tvåan) samt den blonda tjejen (Som kan ses i vissa trailers) kommer man att missa då. Igentligen borde man ha spelat Kingdom Hearts: Final Mix som hade en massa viktiga scener som originalet inte hade men det släptes aldrig utanför Japan, tyvärr.

Iallafall, det är väl inte totalt tvunget att ha spelet KH:CoM. Men det kommer finnas en massa saker man fattar mindre av om man inte spelat det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor