Crusader Skrivet 1 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2005 (redigerad) Snart kommer det här högt efterlängtade spelet som de flesta gamers drömt om i 3 år nu. Sora kommer tillbaka tillsammans med sina ständiga följeslagare Donald och Goofy. Även King Mickey, Riku och Kairi återkommer. Men det gör även en hel hög med nya karaktärer t ex Svarte Petter. (Bryr mig inte om att skriva med dem för det är rätt uppenbart när man tittar på världsnamnen, vilka de är) Nytt på Final Fantasy fronten: Seifer från Final Fantasy VIII Fujin och Raijin från Final Fantasy VII Auron från Final Fantasy X Men på Disney fronten är det destu fler. Se här världarna kommer vara med i spelet än så länge: Nya Världar: Pirates of the Caribbean Steamboat Willie (Musses första kortfilm) Twilight Town (helt original) "Land of Dragon" /Mulan Disney Castle /Kalle/Musse/Långbens värld(Fanns med i ettan men var inte spelbar där) "Ancient Greece" /Hercules "Fabled Countryside" /Skönheten och Odjuret "Nottinghamshire" /Robin Hood "Pride Rock" /Lejon Kungen "Prydain" /Taran och den svarta kitteln "Camelot" /Svärdet i stenen "Steamboat Willie" (Musses första kortfilm) Återkommande världar: "Agraba" /Aladdin Hollow Bastion (Final Fantasy karaktärernas värld) Peter Pan Halloween Town/Christmas Town /Nightmare before Chrismas Atlantica - Lilla Sjöjungfrun (Med Sjöjungfru, Ursula och allt) 100 Acer Woods - Nalle Puh Ryktes världar: Jungelboken Basil Mus Alla de gammal världarna från första spelet Detta är inte den fulla listan. Fler världar kommer säkerligen vara med och någon kommer kanske att tas bort. Sedan har de skrivit på den officiella hemsidan (Från Disney) att alla världarna från första spelet kommer vara med + 6 nya. Men de har ny tagit ner sidan ett tag och istället står det "This site is currently being updated due to content corrections" så det kan betyda att de har fått fel för sig om hur många världar det är för mattematiskt stämmer det inte. Nu har en lista på röstskådespelare äntligen släppts. Många blir nog glada att återse Haley Joel Osment (The Sixth Sense) som "Sora", David Gallagher (7th Heaven) som "Riku", David Boreanaz (Angel) som "Squall Leonhart". Faktum är att många karaktärer återkommer i det här spelet med. Cloud, Aerith, Yuffie, Selphie, Ansem... för att vara några. Yuna har också visat sig att faktiskt vara med i spelet (Hedy Burress var faktiskt en av de första som skrev på) trots att många trodde att det var ett ryckte. Kingdom Hearts var känt för alla kändisar som lånade sin röst till spelet. Kingdom Hearts II är inte sämre: Haley Joel Osment (The Sixth Sense)- Sora Tony Anselmo - Donald Duck Bill Farmer - Goofy David Gallagher (7th Heaven)- Riku Hayden Panettiere - Kairi Wayne Allwine - King Mickey Mouse Jim Cummings - Pete (Svarte Petter) Matt McKenzie (Final Fantasy X)- Auron David Boreanaz (Angel)- Squall Leonhart Steve Burton - Cloud Strife Hedy Burress (Final Fantasy X)- Yuna Mandy Moore - Aerith Gainsborough Christy Carlson Romano (Kim Possible)- Yuffie Kisaragi Lance Bass (NSync)- Sephiroth Molly Keck - Selphie Tilmitt Bradley Pierce - Chip Tress MacNeille - Daisy Duck Russi Taylor - Queen Minnie Mouse Orlando Bloom - William Turner Johnny Depp - Jack Sparrow Keira Knightley - Elizabeth Swann Geoffrey Rush - Capten Barbossa Scott Weinger - Aladdin Jonathan Freeman - Jafar Linda Larkin - Princess Jasmin Dan Castellaneta - Genie Frank Welker - Abu Gilbert Gottfried - Iago Val Bettin - The Sultan Of Agrabah Sean Astin (Sagan om Ringen)- Hercules James Woods - Hades Robert Costanzo - Philoctetes Susan Egan - Megara Matt Frewer - Panic Bob Goldthwait - Pain Robby Benson - Beast Paige O'Hara - Belle Jerry Orbach - Lumiere Angela Lansbury - Mrs. Potts David Ogden Stiers - Cogsworth Ming-Na-Wen - Mulan Pat Morita - The Emperor Of China Miguel Ferrer - Shan-Yu Harvey Fierstein - Yao Eddie Murphy - Mushu Jerry Tondo - Chien Po Gedde Watanabe - Ling B.D. Wong - Capten Shang Chris Sarandon - Jack Skellington Jess Harnell - Dr. Finkelstein Ken Page - Oogie Boogie Billy Zane (Titanic)- Ansem Enligt en japansk site så ska även dessa karaktärer vara med. Men eftersom jag inte hittat info om det nån annanstanns så skriver jag det i en grupp för sig eftersom det inte känns 100%: Tony Goldwyn - Tarzan Naia A. Kelly - Jane Porter Kathryn Beaumont Alice/Wendy Jodi Benson - Ariel Pat Carroll - Ursula Eli Russell Linnetz - Flounder Kenneth Mars - King Triton Corey Burton - Floatsam/Jetsam Anthony Mozdy - Gepetto Chris Sanders - Stitch Tony Jay - Shere Khan Iallafall verkar det som att Hades har fått en större roll i det här spelet som huvudskurk. Antagligen har han tagit över Maleficents plats som ledare över de maktgalna skurkarna från första spelet. Fiender kommer bla vara de Heartless och ett par nya grupper. Bla de såkallade Unknowns. Samt ett gäng vita Heartless liknande figurer. Nya karaktärer som kommer att gå med gruppen och slåss tillsammans med Sora är bla Auron och Queen Mini Mouse (Mimmi). Den nya Theme song som Kingdom Hearts II kommer att ha heter "Passion" och sjungs av samma som sjöng "Simple and Clean" i Kingdom Hearts. http://www.kh2.co.uk/image.php?image=img37.png HÄR!http://www.kh2.co.uk/image.php?image=img37.png http://www.kingdomhearts2.net/images/den/potc.jpg http://www.kingdomhearts2.net/gallery/data...ls/3/0925_2.jpg http://www.kingdomhearts2.net/gallery/data...ickeyishere.jpg http://www.kingdomhearts2.net/gallery/data...303_image_9.jpg http://www.kingdomhearts2.net/gallery/data...nails/3/001.JPG http://www.kingdomhearts2.net/gallery/data...s/3/2261_35.jpg http://www.kingdomhearts2.net/gallery/data...303_image_7.jpg http://www.kingdomhearts2.net/gallery/data...attack!.jpg Fler Bilder (Pirates of the Caribbean världen och Steamboat Willie världen (Som faktiskt är svartvit) finns längre ner på sidan) Trailrar Redigerad 19 september, 2005 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 1 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2005 Ser fint ut, kommer det till PS2, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 1 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2005 Jepp. Kan hända att den släpps till PS3 med men PS2 är annars vad som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 1 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2005 Det här spelet kommer bli kung! Ettan är ett av de bästa spelen som finns, och jag antar att 2:an inte blir sämre. Om jag ska vara ärlig så grina jag av lycka när jag såg den första trailern till 2:an! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 1 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2005 (redigerad) NU I SEPTEMBER? JIPPI!!!!!! Kingdom Hearts 2, fan va härligt Och tusan vad roliga världar. Och eddie murphy som mushu Edit: Länkarna till trailerna och bilderna funkar inte :'( Redigerad 1 juli, 2005 av Mr Wise Guy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 1 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2005 NU I SEPTEMBER? JIPPI!!!!!! Kingdom Hearts 2, fan va härligt Och tusan vad roliga världar. Och eddie murphy som mushu Edit: Länkarna till trailerna och bilderna funkar inte :'( Jag prövade dem och de funkade som de skulle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 1 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2005 Funkar fortfarande inte :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 21 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2005 (redigerad) Uppdaterade lite som att Lance Bass (NSync) gör åter röst åt Sephiroth och Mimmi Mus kommer slåss tillsammans med Sora. Samt nya bilder. Hmm, vart tog länkarna till trailrarna vägen??? Har iallafall lagt till en ny. Redigerad 21 augusti, 2005 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 31 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2005 Uppdaterade lite som att Lance Bass (NSync) gör åter röst åt Sephiroth och Mimmi Mus kommer slåss tillsammans med Sora. Samt nya bilder. Hmm, vart tog länkarna till trailrarna vägen??? Har iallafall lagt till en ny. Ska Mimmi vara med och slåss? Aja men spelet kommer ju inte komma ut förrens våren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 31 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2005 Detta ser man verkligen fram emot Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2005 Har ännu inte spelat ettan. Har jag då missat något bra? Om jag har det, är det någon idé att köpa ettan nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 31 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2005 Har ännu inte spelat ettan. Har jag då missat något bra? Om jag har det, är det någon idé att köpa ettan nu? Ja, köp det om du gillar Final Fantasy/Disney! , Det är ett jätte mysigt spel, nu kan du ju hitta det billigt också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2005 Ja, köp det om du gillar Final Fantasy/Disney! , Det är ett jätte mysigt spel, nu kan du ju hitta det billigt också Det är väl någon form av äventyr? (Har aldrig spelat Final Fantasy) Har hört att det bitvis ska vara väldigt svårt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Det är väl någon form av äventyr? (Har aldrig spelat Final Fantasy) Har hört att det bitvis ska vara väldigt svårt? Men iof lutar detta mer åt plattforms hållet, Inte riktigt lika invecklat system som I många av FF-Spelen. Men jag tycker lätt att du ska ge spelet en chans om du tycker det verkar intressant Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Men iof lutar detta mer åt plattforms hållet, Inte riktigt lika invecklat system som I många av FF-Spelen. Men jag tycker lätt att du ska ge spelet en chans om du tycker det verkar intressant Jo då, bara det är värt pengarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 2 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Jo då, bara det är värt pengarna. Du kan kolla Kingdom hearts trailers på GameSpot och IGN. Kingdom Hearts II trailers vill Square igentligen inte att ska visas utan för officiella hemsidan men KingdomHearts2.net har endel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 KH2 kommer ha ett förjävla snyggt stridssytem! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 5 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 KH2 kommer ha ett förjävla snyggt stridssytem! Yeah!! Jag vill ha Kingdom Hearts 2 nu! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 HAr en liten fråga funderar på att skaffa Kingdom Hearts, ska jag skaffa ettan innan jag skaffar tvåan i sånna fall eller ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 5 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 HAr en liten fråga funderar på att skaffa Kingdom Hearts, ska jag skaffa ettan innan jag skaffar tvåan i sånna fall eller ? Du måste nog köra Ettan innan Tvåan, annars kommer du inte fatta ett piss om vad som händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts