xenon Skrivet 30 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 (redigerad) Jo men här är ju punkrock ett helt annat begrepp. Eller? Vad jag har uppfattat brukar man aldrig kalla Sex Pistols, The Clash o.s.v. för Punkrock här. Här verkar punkrock mer vara ett begrepp på dom banden som i USA kallas för punk-pop. Eller har jag fel? T.ex. Sex Pistols,The Clash kallar man för "punk" i alla länder. Punkrock kallas t.ex. Blink 182,Goldfinger i Usa. Men "Punk-pop" kallar man band som är i samma stil som punkrock fast inte lika "hårda",lite mindre gitarr spel m.m Hörs på namnet,dom har lite mer pop inslag i musiken... Redigerad 30 juni, 2005 av xenon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 (redigerad) T.ex. Sex Pistols,The Clash kallar man för "punk" i alla länder. Läste du quoten? Punkrock kallas t.ex. Blink 182,Goldfinger i Usa.Nej, det kallas för Punk-pop/pop-punk i USA. Edit: blink-182 (formerly known as blink) is a Southern-Californian pop punk band that was formed in 1992 by Tom Delonge and Mark Hoppus. Along with Green Day, they are credited for starting the post-grunge punk revolution Redigerad 30 juni, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 30 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Läste du quoten? Nej, det kallas för Punk-pop/pop-punk i USA. Edit: Kanske dom kallar det men dom "är" ett punk rock band Men vissa av deras låtar är "punk pop" Men nästan alla i Usa och Sverige kallar dom för Punk rock! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 SÅ satans onödigt att göra en poll om vilket punkband som är bäst. eller i vilken musikstil som helst. för alla klagar ändå på alternativen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nix Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 SÅ satans onödigt att göra en poll om vilket punkband som är bäst. eller i vilken musikstil som helst. för alla klagar ändå på alternativen. De är tydligen onödigt att göära en topic om allt För de är ALLTID någon som ska klaga på ens topic. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 De är tydligen onödigt att göära en topic om allt För de är ALLTID någon som ska klaga på ens topic. Ja men hans kunde väll gjort " den stora punktopicen" snacka punk här. Bästa banden o.s.v... Som i hårdrockstråden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nix Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Jo, eller så kunde du skitit i att lägga till ditt tycke.. eftersom han nu ändå gjort som han gjorde. och ändå inte kan ändra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 30 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 De är tydligen onödigt att göära en topic om allt För de är ALLTID någon som ska klaga på ens topic. Äntligen nån som håller med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Kanske dom kallar det men dom "är" ett punk rock band Enligt den svenska versionen, väljer att hålla mig till originalet, alltså punk-pop. Men nästan alla i Usa och Sverige kallar dom för Punk rock! Läser du vad jag skriver eller ignorerar du det fullständigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 30 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Enligt den svenska versionen, väljer att hålla mig till originalet, alltså punk-pop. Läser du vad jag skriver eller ignorerar du det fullständigt? Strunt samma,man får kalla det vad man vill:) Och jag kallar det PUNK ROCK! Som nästan alla kallar det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Strunt samma,man får kalla det vad man vill:) Och jag kallar det PUNK ROCK! Som nästan alla kallar det... Jaja, gör som du vill. Ställer då frågan till någon mer insatt. Förresten någon som vet varför Punk och punkrock blivit två skilda begrepp (edit: Punkrock är här en subgenre om jag inte missförstått något) när det i t.ex. USA är exakt samma sak? Edit: Förtydligande, i USA kallas det vi kallar Punkrock för punk-pop. I USA kallas det vi kallar för Punk för punkrock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Får nog bli Blink 182 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nix Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Punkrock och skatepunk lär ju va samma sak iaf? har nog aldrig lyssnat på punk typ ramones? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Punkrock och skatepunk lär ju va samma sak iaf? Skatepunk är en subgenre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 (redigerad) Edit: Jaha, det var en poll om sådana här skitband. F'låt. =/ Redigerad 30 juni, 2005 av Pico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 (redigerad) Tänk när Maxz kommer se detta. RAMONES.???? Självklart votade jag för Ramones . EDIT: Det första alternativet, vad är det för band. Mest? Redigerad 30 juni, 2005 av Maxz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 EDIT: Det första alternativet, vad är det för band. Mest? http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&t...11:38qpg4kntv4z Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&t...11:38qpg4kntv4z Happ, har aldrig hört talasa om dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Happ, har aldrig hört talasa om dem. Nej inte jag heller. Ofyndigt namn också för den delen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Blink 182 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts