Jacker Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 På senare tid har jag börjat lyssna en hel del på Frank Zappa, och kommit fram till att han är riktigt bra! Egentligen är han väl mer känd som person än musiker, men hans verk ska inte underskattas! Han musikstil är så gott som unik, finns inget band/ingen aritist som kan jämföras med honom. Det låter som en blandning mellan rock, pop, country och jazz - en lyckad sådan! Texterna är kanske det mest speciela (jag antar att dom flesta har hört 'Bobby Brown goes down'), han viker sig inte för att andvända "fula" ord. At St. Alfonzos pancake breakfast Where i stole the margarine Typiskt Zappa låt. Som man säkert kan räkna ut var han en väldigt udda person (han dog i cancer -94). Men dum var han då inte, snarare raka motsattsen! Hans IQ var en av dom högsta som någonsin uppmätts! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 På senare tid har jag börjat lyssna en hel del på Frank Zappa, och kommit fram till att han är riktigt bra! Egentligen är han väl mer känd som person än musiker, men hans verk ska inte underskattas! Han musikstil är så gott som unik, finns inget band/ingen aritist som kan jämföras med honom. Det låter som en blandning mellan rock, pop, country och jazz - en lyckad sådan! Texterna är kanske det mest speciela (jag antar att dom flesta har hört 'Bobby Brown goes down'), han viker sig inte för att andvända "fula" ord. At St. Alfonzos pancake breakfast Where i stole the margarine Typiskt Zappa låt. Som man säkert kan räkna ut var han en väldigt udda person (han dog i cancer -94). Men dum var han då inte, snarare raka motsattsen! Hans IQ var en av dom högsta som någonsin uppmätts! Jag tycker Frank Zappa är lolig! min far är ett stort fan, han har många DVD:er och Lp-skivor med denne man. Minns på en konsert, en flicka dök upp på scenen, fick en kram, sedan sade Zappa "Oh, I have to kiss you to?". Tyckte det var skitskoj! Vet inte varför, men skoj var det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 30 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Du är född -90. Har du vart på en Zappa konsert? Tror han höll sin sista konsert -93, eftersom han dog -94. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Du är född -90. Har du vart på en Zappa konsert? Tror han höll sin sista konsert -93, eftersom han dog -94. Han kanske såg på en konsert på DVD eller nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Minns på en konsert, en flicka dök upp på scenen, fick en kram, sedan sade Zappa "Oh, I have to kiss you to?". Tyckte det var skitskoj! Vet inte varför, men skoj var det! Pedofil?? Rockens Michel Jackson eller?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts