Ceone Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Ska börja på innebandy. Är skitbra på det spelar det minst 3ggr i veckan på fritiden. Så jag behöver hjälp av er här som spelar innebandy på reglerna. Finns det några skärskilda regler tex. som offside i fotboll? Man får ju inte ha över klubban än knäna när man ska skjuta vad händer då? Allt sånt. Tack för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Om du har klubban över midjan blåses det av för frislag för andra laget. Vid frislag får man inte fösa fram bollen direkt, dvs, du kan inte bara börja springa utan du måste antingen passa eller skjuta. Du måste alltså slå till bollen direkt. Du kan heller inte dra ett dragskott, eftersom det också räknas som att fösa bollen. Du får du inte vara mindre än 3m ifrån om det andra laget får frislag, då får du oftast utvisning. Sen tolereras ju "tacklingar" mer och mer ju äldre man blir, men om du tar i för hårt så blir det oftast frislag eller utvisning i vissa fall. Du får inte slå på klubban, slå på motståndaren med klubban, haka motståndaren, fälla motståndaren, cross-checka, allt sånt är emot reglerna. (Vet inte vad allt renderar i för straff men kom ihåg att aldrig säga emot domarn, eftersom det också är "straffbart", bara lagkaptenen har rätt att ifrågasätta domarens beslut.) Man får inte vara mer än 5 man på plan+målvakt. Om man är 6 ute så ska det bli utvisning. Man får inte passa medspelare med foten, dock får du sparka på bollen så länge en medspelare inte tar den efter. Du får däremot inte sparka in den i mål. Offside finns inte i innebandy. Är säker på att det finns en massa andra skitregler, och en massa jag inte skrivit. Men det viktigaste hoppas jag ska vara med. Ha kul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 29 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Tack för analysen! Men hur länge är man utvisad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Tack för analysen! Men hur länge är man utvisad? Brukar väll va 2 min.. sen finns de väll typ 5 min o 10 min... eller nåt sånt.. men 2 min e väll de vanligaste Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Usch, typ om man nuddar någon blir det ju frislag. Nä tacka vet jag bandy på gatan. Med landhockeyskydd och mål som är lite mindre än hockey mål. Såklart ska bollen vara plastad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 29 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 En till fråga: Hur kör man med byten? Typ som kedjor som i hockey? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 En till fråga: Hur kör man med byten? Typ som kedjor som i hockey? Olika från lag till lag. själv har man ju 7 års innebandy bakom sig Vunnit flera cupar. många silver å brons. Typ vann säsongsligan varje år . Vi ägde sönder allt. aaah. kommer ihåg matchen mot storkyrkopojkarna. 35-2. (gjorde 7 mål ) Slutate p.g.a. vettefan. tröttnade väll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Jag spelade innebandy ett tag. När vi va i Mora och spelade så blev jag utvisad för att ha slått på en annans klubba. Vilket jag (enligt mig) inte hade gjort men men. Jag satte mig utanför planen och sedan fick jag gå in igen . Fatta inte riktigt vad som hade hänt men men . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kricke Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 själv har man ju 7 års innebandy bakom sig Ojdå, jag har visst 11 års erfarenhet =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 (redigerad) Kom ihåg att ge igen om nån hakar dig. Viktigast av allt. Det vet jag för jag spelade innebandy både på fritiden och i lag mellan åldern 4-14. Kan en hel del regler också(men Everest drog det viktigaste)... Btw, klubban du andvänder måste vara godkänd av svenska innebandyförbundet, ska finnas ett märke mellan själva bladet och klubban. Är din klubba inte det har domaren rätt att ta bort din rätt att spela i den matchen(där det upptäcktes), och du kan bli avstängd i ytterligare en. Böj klubban genom stekplattan eller varmt vatten. När du är nöjd med hur den är böjd, kyl den med kallt vatten. Juste, böjningen på bladet får inte vara mer än 3 cm eller nåt... Men du ska inte böja klubban mycket heller, böj den längst ut på bladet, bara aningen... Ger assköna dragskott. Redigerad 29 juni, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Sen är jag inte säker på om man får passa till målvakten eller inte, man har fått det hittills, men jag hörde nåt om att man inte skulle få göra det längre, inte säker som sagt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Sen är jag inte säker på om man får passa till målvakten eller inte, man har fått det hittills, men jag hörde nåt om att man inte skulle få göra det längre, inte säker som sagt.. Vi får iaf inte det ^^, det påbörjades i vintras.. snart är det dags för en ny säsong Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Böj klubban genom stekplattan eller varmt vatten. När du är nöjd med hur den är böjd, kyl den med kallt vatten. Juste, böjningen på bladet får inte vara mer än 3 cm eller nåt... Men du ska inte böja klubban mycket heller, böj den längst ut på bladet, bara aningen... Ger assköna dragskott. Enklare att böja med värmepistol. Fast om man inte har tillgång till det så får man ju ta kastrullen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 PÅ mina klubbar jag hade på banan i skolan använde jag en värmepistol, skönaste vinkeln man får fram då, men då smälts lite av bladet å de ser förjävligt ut Brukade använda kastrull med kokande vatten, detär bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Mina polare brukar berätta hisotrier där dom har blivit förbannade på någon i andra laget och smällt till den med klubban. Vet inte om det är sant dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 PÅ mina klubbar jag hade på banan i skolan använde jag en värmepistol, skönaste vinkeln man får fram då, men då smälts lite av bladet å de ser förjävligt ut Brukade använda kastrull med kokande vatten, detär bäst. Beror ju på om man sitter och värmer bladet i en kvart . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 *host* SM guld för p-18*host* *host*Gothia Cup Guld 2001*host* *host*Antal DM guld*host* Aja, spelade fram tills förra året. Sen orkade jag inte vara med längre. Blir för seriöst för min del när vi vann SM-guld.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stevex Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 *host* SM guld för p-18*host* *host*Gothia Cup Guld 2001*host* *host*Antal DM guld*host* Det där postade du endast i skrysynpunkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Det där postade du endast i skrysynpunkt Självklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 DM-guld två år irad! Liga guld, Radio Match cup guld Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts