Jump to content

Manus!

megawatti
 Share

Recommended Posts

Shit vad GLAD jag var när jav vanade och såg va många inlägg jag hadde fått.

Tack för SPAMET...

Skulle behöva hjälp med ett manus, eller bara en handling. Det ska utspela sig i typisk gangster miljö, något trångt och dystert kvarter, där dom flesta röker på och slänger bort deras liv.

snälla hjälp mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle behöva hjälp med ett manus, eller bara en handling. Det ska utspela sig i typisk gangster miljö, något trångt och dystert kvarter, där dom flesta röker på och slänger bort deras liv.

snälla hjälp mig!

...sitt och se en massa klassiska gangsterfilmer av den typ du vill bli inspirerad av (gangster-maffia eller gangster-ghetto? Om det är gangster-maffia så ska du se alla klassikerna. Gudfadern-trilogin, Scarface (dock inte supermaffia, men), Goodfellas osv (inte svårt att hitta långa listor på internet) och om det är gangster-ghetto är det ju bara att du ser Menace II Sociaty, Above The Rim, Boyz N The Hood, Juice osv (inte heller svårt att hitta listor på internet).

Lycka till! =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
...sitt och se en massa klassiska gangsterfilmer av den typ du vill bli inspirerad av (gangster-maffia eller gangster-ghetto? Om det är gangster-maffia så ska du se alla klassikerna. Gudfadern-trilogin, Scarface (dock inte supermaffia, men), Goodfellas osv (inte svårt att hitta långa listor på internet) och om det är gangster-ghetto är det ju bara att du ser Menace II Sociaty, Above The Rim, Boyz N The Hood, Juice osv (inte heller svårt att hitta listor på internet).

Lycka till! =)

Tack! ett vettit svar iaf!

SÅ nu ska vi bara skriva en handling.

Okej, David Berovi hade föds up i detta getto område, det hadde altid vart ett tufft ställe att bo på.... En dag tappade deras granne förnuftet, sprang in och dödade Davide berovi's pappa framför ögonen på honnom, Grannen sprang där i från och när polisen kom så var David så uprörd så han kunde inte säga ett enda ord, det kunde han inte de första åren heller, så polisen satte han på ett phsykhus, även fast han bara var 10 år...

Senare så tog ha på sig skulden om mordet av sin pappa, han var så sjuk att han gjorde det. Ute från fägelse kom han på sin 24 födelsedag, han gick till området och såg vad som hadde hänt med det, knarkare folk, som rökte på överallt. Och värst av allt ledaren över området var Grannen aka "Scott" Mr. Stone

hjälp mig vidare!

Redigerad av oooo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha sedan kommer en kille från en sådan här Ww-buss, och säger:

Cut the racism and make peace. Och alla börjar röka och värden går under. tack! :shifty:

Något mer jag sak ha med?

Var ungefär så jag hade tänkt mig, fast världen går inte under. Alla är höga dygnet runt (Bob Marley n' friends).

Sen kommer NATO och bombar, för det är inte bra att den största nationen styrs av en holk-rökande djurrättsaktivist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt manus...eller? :lol:

He sold tortillias on the corner and the mafia wanted in...

- We have to geth ouhht of here the gonna take my tortillias GAAahhH

- BLAM! BLAM! ... . .

- GAAAAH! . . .

This summer Arnold Schwarzenegger is the tortillia boy...

Hahaha, braaa den är!! Han är kung den där snubben...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt manus...eller? :lol:

He sold tortillias on the corner and the mafia wanted in...

- We have to geth ouhht of here the gonna take my tortillias GAAahhH

- BLAM! BLAM! ... . .

- GAAAAH! . .  .

This summer Arnold Schwarzenegger is the tortillia boy...

NÄÄ!! Du har snott det från Pablo Francisco :lol::D

Redigerad av -NightHawk-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack! ett vettit svar iaf!

SÅ nu ska vi bara skriva en handling.

Okej, David Berovi hade föds up i detta getto område, det hadde altid vart ett tufft ställe att bo på.... En dag tappade deras granne förnuftet, sprang in och dödade Davide berovi's pappa framför ögonen på honnom, Grannen sprang där i från och när polisen kom så var David så uprörd så han kunde inte säga ett enda ord, det kunde han inte de första åren heller, så polisen satte han på ett phsykhus, även fast han bara var 10 år...

Senare så tog ha på sig skulden om mordet av sin pappa, han var så sjuk att han gjorde det. Ute från fägelse kom han på sin 24 födelsedag, han gick till området och såg vad som hadde hänt med det, knarkare folk, som rökte på överallt. Och värst av allt ledaren över området var Grannen aka "Scott" Mr. Stone

hjälp mig vidare!

Han bestämmer sig för att utgöra en hämnd men alla hans fd. vänner är under Scott's lydnad.

Han behöver hjälp, det är svårt att krossa en maffia-liknande rörelse helt själv och eftersom att broarna till både lyckans stad och medelklass-staden är förstörda av de olika nationalist-stammarna beger han sig ut till landsbygden.

Hans syn blir annorlunda, cyklande damer och smällfeta tanter i stora bobcat's surrar runt på de leriga vägarna, knappast något han kan dra nytta av.

Ena tanten börjar bråka med Davide, han ser inte ut som att komma därifrån, vilket hon har rätt i men, hon vill få bort honom.

En stor Svart/röd peace-van dyker upp och när dörren slås upp bolmar det ut ett stort rökmoln, troligen från mannens joint.

Han drar fram ett avsågat hagelgevär och skriker 'Kärringdjävel, dra åt fanskap'.

Hon slänger sig in i sin bobcat smiter iväg, illa kvickt.

Mannen, som förövrigt heter ?? bjuder in Davide till sin egna by, bestående av hans vänner Marijuana och mer mänskliga typer.

Davide's chans att störta Scott tillsammans med dessa galningar är betydligt större än att göra det själv..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor