Jump to content

Berördes du av avbrottet?

JMC
 Share

Recommended Posts

CRASH_475953_0.jpg

Jag själv satt och skrev ett långt inlägg på ett annat forum... Skärmen blinka snabbt till sen blev det svart... 35min senare kom strömmen tillbax...

Källa nedan: www.gp.se

Uppdaterad: 2005-06-28 23:46

Strömlöst i Göteborg

Vid elvatiden på tisdagskvällen försvann plötsligt strömmen i stora delar av Göteborg.

Anledningen var ett fel i ett kraftverk i Stenkullen.

Strax före klockan elva på tisdagkvällen kom de första samtalen till GP:s redaktion. Från Kålltorp, Kortedala, Torpa, Redbergsplatsen, Linnéstaden och fler platser runt om i Göteborg ringde läsare och undrade vad som hänt.

Det blev inte bara becksvart, det blev totalt strömlöst i många lägenheter, samtidigt som grannen på andra sidan gården hade gott om ljus.

Det var totalt omöjligt att komma fram till felanmälan på Göteborg Energi.

På Avenyn lyste det på den så kallade solsidan medan skuggsidan låg mörkare än vanligt.

En spårvagnschaufför berättade för GP:s reporter:

- När jag svängde in på Vasagatan, vid Valand, blev det tvärstopp och framför mig var det kolsvart.

När GP når Bertil Wiktorén, informationschef på Göteborg Energi, är felet på väg att åtgärdas.

- Det som hänt är att en frånskiljare lösts ut och en transformator blivit strömlös, säger han.

THOMAS BJÖRKLUND

031-62 47 90 thomas.bjorklund@gp.se

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske för att du bor i Uppsala och det där var i Göteborg...

Precis. Men sen får du tänka på att flera här på forumet inte orkar läsa hela inlägg.

Eller så läser dom allt men ändå glömmer för dom sitter och lyssnar på Tampong Tomtarna hela dagarna. :wub:

(Add3 @ Jun 29 2005, 01:39)

Snälla, är det Sydkraft som jävlats igen? :shifty:

Inte en aning men skulle inte förvåna mig :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor