JMC Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 http://www.fennia.fi/fennia/kuvat/otsikotcache/{408EF2E1-CC24-41A6-9CA2-AAFD2981AB12}-Avbrott-Otsikko-14.png Jag själv satt och skrev ett långt inlägg på ett annat forum... Skärmen blinka snabbt till sen blev det svart... 35min senare kom strömmen tillbax... Källa nedan: www.gp.se Uppdaterad: 2005-06-28 23:46 Strömlöst i Göteborg Vid elvatiden på tisdagskvällen försvann plötsligt strömmen i stora delar av Göteborg. Anledningen var ett fel i ett kraftverk i Stenkullen. Strax före klockan elva på tisdagkvällen kom de första samtalen till GP:s redaktion. Från Kålltorp, Kortedala, Torpa, Redbergsplatsen, Linnéstaden och fler platser runt om i Göteborg ringde läsare och undrade vad som hänt. Det blev inte bara becksvart, det blev totalt strömlöst i många lägenheter, samtidigt som grannen på andra sidan gården hade gott om ljus. Det var totalt omöjligt att komma fram till felanmälan på Göteborg Energi. På Avenyn lyste det på den så kallade solsidan medan skuggsidan låg mörkare än vanligt. En spårvagnschaufför berättade för GP:s reporter: - När jag svängde in på Vasagatan, vid Valand, blev det tvärstopp och framför mig var det kolsvart. När GP når Bertil Wiktorén, informationschef på Göteborg Energi, är felet på väg att åtgärdas. - Det som hänt är att en frånskiljare lösts ut och en transformator blivit strömlös, säger han. THOMAS BJÖRKLUND 031-62 47 90 thomas.bjorklund@gp.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Jag satt och kollade runt och chattade inte med nån när allt blev svart. Så jag gick upp på övervåningen där satt pappa vid sin bärbara och arbetade (den va på batteri). Så jag satt där tills strömmen kom igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Berördes ingenting av något strömavbrott! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 (redigerad) Vart va det där ström avbrottet? jag berördes inte iaf Redigerad 28 juni, 2005 av Slippy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Snälla, är det Sydkraft som jävlats igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 (redigerad) Hela min by blev utan ström, fast det var inte igår.. Redigerad 28 juni, 2005 av HOWHOW Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Blev utan ström nån gång förra veckan. 1 timme. hade tråkigt som satan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Berördes ingenting av något strömavbrott! Kanske för att du bor i Uppsala och det där var i Göteborg... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Kanske för att du bor i Uppsala och det där var i Göteborg... Jag i sthlm fick åxå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Berördes inte av något strömmavbrott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Lugnt i Skåne Inget strömmavbrot i Tyringe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 29 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Kanske för att du bor i Uppsala och det där var i Göteborg... Precis. Men sen får du tänka på att flera här på forumet inte orkar läsa hela inlägg. Eller så läser dom allt men ändå glömmer för dom sitter och lyssnar på Tampong Tomtarna hela dagarna. (Add3 @ Jun 29 2005, 01:39) Snälla, är det Sydkraft som jävlats igen? Inte en aning men skulle inte förvåna mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 (redigerad) Försvann hos mig. Jag hade precis vart ute och slitit med ett träd, så jag tänkte inte så mycket på det, utan la mig i soffan med mp3n... EDIT: jag bor precis utanför Uppsala... Redigerad 29 juni, 2005 av vinnecool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Lungt som i graven i skåne Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 (redigerad) Jag i Stockholm berördes inte, tihi. Redigerad 29 juni, 2005 av xPisc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts