Jump to content

Ps3, xbox 360, nintendo revolution

Finnemang
 Share

Vad är bäst ?  

227 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 648
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

OMG, att du skulle köpa en PS3 innan du fick reda på ett rykte om priset, haha.

Och så vitt jag kommer ihåg pratade jag mest om PS3 på xboys, och sen om Live, vilket jag tycker är för dyrt. Bara för att några xbox-ägare inte kunde klara av att höra om fördelar med något annat än Xbox började dom klaga. :o

Corleone, det var snack om ännu en ny karaktär, förutom den långa lila mannen

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prestanda/grafik-mässigt tror jag det är rätt jämt mellan de tre, iaf mellan PS3/xbox360. Nintendon har jag inte hört så mycket om när det gäller gpu/cpu.

Annars är det vilka spel/extra funktioner man ska tänka på. De flesta spel lär ju komma till båda konsoller (PS3/xbox360) men alla mario/zelda/"nintendo-stuff" lär ju bara komma till nintendon.

Själv tror jag på Xbox360. Varför? PS2:an visade sig vara så mycket svagare än Xbox. Visst, det är två nya konsoller nu. Men jag tror Xboxen blir det populärare. Men det är nog en smaksak.

Jag kommer alltid köra spel på datorn. Det dröjer inte länge till dess att datorn hoppar till t.ex. shader model 4.0 och whops, så är båda konsoller uträknade när det gäller grafik gäntemot PC:n. Dessutom tycker jag PC-spel är så mycket billigare än konsol-spel...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prestanda/grafik-mässigt tror jag det är rätt jämt mellan de tre, iaf mellan PS3/xbox360. Nintendon har jag inte hört så mycket om när det gäller gpu/cpu.

Annars är det vilka spel/extra funktioner man ska tänka på. De flesta spel lär ju komma till båda konsoller (PS3/xbox360) men alla mario/zelda/"nintendo-stuff" lär ju bara komma till nintendon.

Själv tror jag på Xbox360. Varför? PS2:an visade sig vara så mycket svagare än Xbox. Visst, det är två nya konsoller nu. Men jag tror Xboxen blir det populärare. Men det är nog en smaksak.

Jag kommer alltid köra spel på datorn. Det dröjer inte länge till dess att datorn hoppar till t.ex. shader model 4.0 och whops, så är båda konsoller uträknade när det gäller grafik gäntemot PC:n. Dessutom tycker jag PC-spel är så mycket billigare än konsol-spel...

Folk kanske vill kunna köpa ett spel och veta 100% säkert att spelet funkar när dom kommer hem

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ju knappast spela alla gammla nintendo spel :unsure:?

HUr hade dom tänkt få in N64 Kasset in där??

N64-kasett?

De största kassetterna låg på 512mbit, vilket är ungefär 64 Megabyte.

Flashminnet på Revolution kommer att ligga på 512 Megabyte. Dessutom kommer man kunna utöka det med både USB-minnen och SD-kort(sånna man har i digitalkameror)!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan det ha något med att PS2 är två år äldre än Xbox? :huh:

Xbox 360 kommer vara ett år äldre än PS3 och prestandarn är ungefär lika prosessor är snäppet högre på ps3

Edit: Fina bilder ifrån Unreal Tournament 2007 till xb360

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xbox 360 kommer vara ett år äldre än PS3 och prestandarn är ungefär lika prosessor är snäppet högre på ps3

Edit: Fina bilder ifrån Unreal Tournament 2007 till xb360

Ehehee... NÄ!

PS3 är ett halvår yngre, och har dubbelt så bra CPU, och det mesta annat är ochså bättre än BoXXen!

Dessutom är det där bilder från UT2007 till PS3

Så du har nog blandat ihop de båda konsollerna verka det som! :huh:

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehehee... NÄ!

PS3 är ett halvår yngre, och har dubbelt så bra CPU, och det mesta annat är ochså bättre än BoXXen!

Så du har nog blandat ihop de båda konsollerna verka det som! :angry:

Inte äns ett halvår, runt 3-4 månader.

Jag ser att du är imponerad av Unreal 3-motorn, Ceone. Den ingår i PS3s utvecklingskit som alla utvecklare som utvecklar spel till PS3 får. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehehee... NÄ!

Så du har nog blandat ihop de båda konsollerna verka det som!  :angry:

Ha? Jag tog bilderna från en Xbox hemsida. Jag tror inte dom lägger upp ps3 bilder! :huh:

Bevis

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ungefär som du gör :D  :(

Jo jag kom med precis.

Men ang. Revolution så köpte jag en tidning. Om xb360,ps3,rev. Så stod det att en nintendo chef sa att revulotion kommer bara vara 3 gånger bättre än gamecube i prestandarn :D

Plus så kommer det inget resident evil till revulotion heller.

http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=4540...3ae329de9beffe9

Edit: Det står också i tidningen att det utvecklar just nu 160spel till xbox 360. Och det kommer vara ute ca: 25-40 spel när den släpps. Och ett "gäng" spel ute när ps3 släpps :D

Edit 2: Skäms sony

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor