Corleone Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Hörde att Nintendo ska försöka skapa en till karaktär i gamla Nintendo-gänget (Mario, Luigi & c:o) Tror ni dom lyckas? Det var ju inte längesedan dom slängde in Waluigi i leken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 (redigerad) OMG, att du skulle köpa en PS3 innan du fick reda på ett rykte om priset, haha. Och så vitt jag kommer ihåg pratade jag mest om PS3 på xboys, och sen om Live, vilket jag tycker är för dyrt. Bara för att några xbox-ägare inte kunde klara av att höra om fördelar med något annat än Xbox började dom klaga. Corleone, det var snack om ännu en ny karaktär, förutom den långa lila mannen Redigerad 19 juli, 2005 av RadiuZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Corleone, det var snack om ännu en ny karaktär, förutom den långa lila mannen Förstod det, tyckte bara att det kändes ganska dumt att göra nya karaktärer så ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 OMG, att du skulle köpa en PS3 innan du fick reda på ett rykte om priset, haha. Tror du inte mig? Jag ska fortfarande köpa den om priset som du säger stämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Tror du inte mig? Jag ska fortfarande köpa den om priset som du säger stämmer. Om du säger det så Ju fler desto roligare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Prestanda/grafik-mässigt tror jag det är rätt jämt mellan de tre, iaf mellan PS3/xbox360. Nintendon har jag inte hört så mycket om när det gäller gpu/cpu. Annars är det vilka spel/extra funktioner man ska tänka på. De flesta spel lär ju komma till båda konsoller (PS3/xbox360) men alla mario/zelda/"nintendo-stuff" lär ju bara komma till nintendon. Själv tror jag på Xbox360. Varför? PS2:an visade sig vara så mycket svagare än Xbox. Visst, det är två nya konsoller nu. Men jag tror Xboxen blir det populärare. Men det är nog en smaksak. Jag kommer alltid köra spel på datorn. Det dröjer inte länge till dess att datorn hoppar till t.ex. shader model 4.0 och whops, så är båda konsoller uträknade när det gäller grafik gäntemot PC:n. Dessutom tycker jag PC-spel är så mycket billigare än konsol-spel... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Vad jag vet så är ps3 bäst (prestanda dvs. inget bara jag tycker) det kommer enligt mig roligare spel och tydligen gratis online spel. så det e inte helt omotiverat min röst faller på PS3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Prestanda/grafik-mässigt tror jag det är rätt jämt mellan de tre, iaf mellan PS3/xbox360. Nintendon har jag inte hört så mycket om när det gäller gpu/cpu. Annars är det vilka spel/extra funktioner man ska tänka på. De flesta spel lär ju komma till båda konsoller (PS3/xbox360) men alla mario/zelda/"nintendo-stuff" lär ju bara komma till nintendon. Själv tror jag på Xbox360. Varför? PS2:an visade sig vara så mycket svagare än Xbox. Visst, det är två nya konsoller nu. Men jag tror Xboxen blir det populärare. Men det är nog en smaksak. Jag kommer alltid köra spel på datorn. Det dröjer inte länge till dess att datorn hoppar till t.ex. shader model 4.0 och whops, så är båda konsoller uträknade när det gäller grafik gäntemot PC:n. Dessutom tycker jag PC-spel är så mycket billigare än konsol-spel... Folk kanske vill kunna köpa ett spel och veta 100% säkert att spelet funkar när dom kommer hem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 PS2:an visade sig vara så mycket svagare än Xbox.... Kan det ha något med att PS2 är två år äldre än Xbox? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 4. På den kan man spela ALLA gamla Nintendospel Man kan ju knappast spela alla gammla nintendo spel ? HUr hade dom tänkt få in N64 Kasset in där?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Man kan ju knappast spela alla gammla nintendo spel ? HUr hade dom tänkt få in N64 Kasset in där?? Man ska kunna köpa spelen på Revs online. Men det finns ju gratis emulatorer på dator redan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 19 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2005 Man kan ju knappast spela alla gammla nintendo spel ? HUr hade dom tänkt få in N64 Kasset in där?? N64-kasett? De största kassetterna låg på 512mbit, vilket är ungefär 64 Megabyte. Flashminnet på Revolution kommer att ligga på 512 Megabyte. Dessutom kommer man kunna utöka det med både USB-minnen och SD-kort(sånna man har i digitalkameror)! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 20 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2005 (redigerad) Kan det ha något med att PS2 är två år äldre än Xbox? Xbox 360 kommer vara ett år äldre än PS3 och prestandarn är ungefär lika prosessor är snäppet högre på ps3 Edit: Fina bilder ifrån Unreal Tournament 2007 till xb360 http://hem.bredband.net/janflo/bilder/unreal%20tournament%202007%201.jpg http://hem.bredband.net/janflo/bilder/unreal%20tournament%202007%202.jpg http://hem.bredband.net/janflo/bilder/unreal%20tournament%202007%203.jpg Redigerad 20 juli, 2005 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 20 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2005 (redigerad) Xbox 360 kommer vara ett år äldre än PS3 och prestandarn är ungefär lika prosessor är snäppet högre på ps3 Edit: Fina bilder ifrån Unreal Tournament 2007 till xb360 Ehehee... NÄ! PS3 är ett halvår yngre, och har dubbelt så bra CPU, och det mesta annat är ochså bättre än BoXXen! Dessutom är det där bilder från UT2007 till PS3 Så du har nog blandat ihop de båda konsollerna verka det som! Redigerad 20 juli, 2005 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 20 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2005 Ehehee... NÄ! PS3 är ett halvår yngre, och har dubbelt så bra CPU, och det mesta annat är ochså bättre än BoXXen! Dessutom är det där bilder från UT2007 till PS3 Så du har nog blandat ihop de båda konsollerna verka det som! Inte äns ett halvår, runt 3-4 månader. Jag ser att du är imponerad av Unreal 3-motorn, Ceone. Den ingår i PS3s utvecklingskit som alla utvecklare som utvecklar spel till PS3 får. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 20 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2005 (redigerad) Ehehee... NÄ! PS3 är ett halvår yngre, och har dubbelt så bra CPU, och det mesta annat är ochså bättre än BoXXen! Dessutom är det där bilder från UT2007 till PS3 Så du har nog blandat ihop de båda konsollerna verka det som! Ha? Jag tog bilderna från en Xbox hemsida. Jag tror inte dom lägger upp ps3 bilder! Bevis Redigerad 20 juli, 2005 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 20 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2005 Ha? Jag tog bilderna från en Xbox hemsida. Jag tror inte dom lägger upp ps3 bilder! Bevis Jasså, men dessa bilder var de som visades i samband med att de sa att UT2007 skulle komma till PS3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 20 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2005 Jasså, men dessa bilder var de som visades i samband med att de sa att UT2007 skulle komma till PS3 Källa tack. Säger ni grejer så skicka källa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 20 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2005 Källa tack. Säger ni grejer så skicka källa. Ungefär som du gör Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 20 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2005 (redigerad) Ungefär som du gör Jo jag kom med precis. Men ang. Revolution så köpte jag en tidning. Om xb360,ps3,rev. Så stod det att en nintendo chef sa att revulotion kommer bara vara 3 gånger bättre än gamecube i prestandarn Plus så kommer det inget resident evil till revulotion heller. http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=4540...3ae329de9beffe9 Edit: Det står också i tidningen att det utvecklar just nu 160spel till xbox 360. Och det kommer vara ute ca: 25-40 spel när den släpps. Och ett "gäng" spel ute när ps3 släpps Edit 2: Skäms sony Redigerad 20 juli, 2005 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts