dibel Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Ojdå?!? är Revolution verkligen bättre än XBOX!?!??!??! Xbox med 700 mhz prossesor och 64 mb grafikkort, ja det hade varit värdelös annars. Både PS3 och X360 har prossesorer på 3.2 ghz och 512 mb grafikminne. Kolla på Oblivion, Gears of war, Warrock och MGS4. Sådana spel med så bra grafik kommer aldrig komma på revolution. Welcome to next gen! Tycker inte det är så supersnygg grafik på de där spelen men men Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Ojdå?!? är Revolution verkligen bättre än XBOX!?!??!??! Xbox med 700 mhz prossesor och 64 mb grafikkort, ja det hade varit värdelös annars. Både PS3 och X360 har prossesorer på 3.2 ghz och 512 mb grafikminne. Kolla på Oblivion, Gears of war, Warrock och MGS4. Sådana spel med så bra grafik kommer aldrig komma på revolution. Welcome to next gen! Har du tänkt på att Revo inte kommer köra med Hi-Def? Det innebär att de andra konsolernas övertag minskar till en fjärdedel över vad de egentligen har prestandamässigt. Sen kan man även säga att Rev-spel kommer köra på lägre bildhastigheter (30 fps istället för de smått absurda 90 fps som vissa utvecklare vill knuffa upp PS3 till). Dessutom har Nintendo tagit patent på någon form av lågenergigraffik. Ryktas om en speciell form av bumpmapping, där man får saker att sticka ut istället för att bara se ut som att det sticker ut. Ska tydligen spara ett shitload med processorkraft. Vi får vänta till E3 innan vi dömmer revo för dess grafik! Och så vill jag att ni som är intresserade av PS3 slutar trakka Revo för dess handkontroll. PS3-ans har, precis som jag sagt tidigare, löjeväckande dålig ergonomi. Här är varför: 1) Sony har FORTFARANDE inte bytt plats på vänster styrspak och styrkorset. Den detaljen ensam kunde ha fått mig att låta bli att köpa PS2! LÄR ER, analog styrspak är det som gäller. 2) Greppinnarna. I och med att det finns raporter om att Sony tänker göra om greppinnarna tänker jag inte trackasera dem för deras utsvängda form. Däremot tänker jag klaga på att den kommer ha platt undersida eller vara helt runda, vilket inte är så hemskt ergonomiskt. Se på handkontrollerna till XB, XB360, Gamecube, N64 eller till och med magplasket VMlabs Nuon! Överlägset bekvämt. 3) Hög högra styrspak. Den högra styrspaken sitter på tok för högt, och har för bred greppbicka (om det förblir som på PS2, vilket jag antar att det blir). Detta innebär att det är på tok för svårt att använda en av knapparna samtidigt som styrspaken. Är ovärderligt att kunna svänga samtidigt som man laddar om i ett FPS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Vänster styrspak kan sitta både som den gör på DualShock 2 och 360-kontrollen, det är i praktiken samma kontroll, fast att den vänstra spaken bytt plats med D-pad. Alla knappar ligger på samma ställen. "löjeväckande dålig ergonomi" kan du knappast säga något om, då du aldrig hållt den. Det går ju att gissa och tro, men att säga att den är på ett visst sätt kan man inte fören man själv hållt den. Jag tror att bumerangen kommer vara som DualShock2 fast mer ergonomisk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 (redigerad) Håller med Siana här, grafiken är inte allt. Jag tycker nästan att känslan är det viktigaste. Om ni har spelat [N] vet ni vad jag menar. Känsla är dessutom rätt svårt att få till. Haha, jag har börjat gillar SNES och sånt jävligt mycket, pga känslan med alla ljud och så. Nu behöver jag bilder till kommande NR-spel, någon som har lite bra länkar? ED: NR's kontroll är riktigt intressant, undrar hur det kommer att kännas. Redigerad 8 mars, 2006 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Första Revo-screensen! Bild 1 Bild 2 Huvudsida Detta är alltså de första bilderna på ett Revo-spel. Förvisso har det funnits bilder på Raid over the River innan, men de bilderna var gjorda på PC. Spelet i fråga heter Red Steel, och utvecklas av Activision exklusivt till Revo. Tidningen dessa bilder kommer från påstår att detta inte är de sista revobilderna som ska komma under april... Själv anser jag att grafiken är mer än godkänd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Det ser ju bra ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 VOTE:Ps3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Själv anser jag att grafiken är mer än godkänd! Ja, grafiken var det inga större fel på. Inget makalöst men snyggt absolut. Playstation 3 är dock den första next-gen konsol jag tänker införskaffa. Revolution som ska bli rätt billig är också möjligt att man fixar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Hallå alihopa? PS3 Bomerangen har SKROTATS! Den ser obekväm ut, och är faktiskt oerhört ful enligt mig. Vi får istället hoppas på en skön och fin kontroll, när sony nu gör sitt andra försök. Om jag ska köpa någon konsoll, så får det bli REV. Men jag tror jag håller mig till PC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Hallå alihopa? PS3 Bomerangen har SKROTATS! Den ser obekväm ut, och är faktiskt oerhört ful enligt mig. Vi får istället hoppas på en skön och fin kontroll, när sony nu gör sitt andra försök. Om jag ska köpa någon konsoll, så får det bli REV. Men jag tror jag håller mig till PC. Jo, det har diskuterats här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Jo, det har diskuterats här. Jo, men jag undrade varför alla bråkar om hur skön/oskön PS3 Bomerangen skulle va... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Jo, men jag undrade varför alla bråkar om hur skön/oskön PS3 Bomerangen skulle va... "Bråket" var innan vi fick reda på att det inte skulle bli någon bumerang. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Jo, men jag undrade varför alla bråkar om hur skön/oskön PS3 Bomerangen skulle va... Som du ser är tråden nån månad gammal. Fina NREV- bilder förresten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 För er som kanske inte vet så kommer Nintendo Revolution Byta namn till Nintendo GO (Go är japanska och betyder 5) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 "Bråket" var innan vi fick reda på att det inte skulle bli någon bumerang. Oj... Trodde det stog 8 april! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 För er som kanske inte vet så kommer Nintendo Revolution Byta namn till Nintendo GO (Go är japanska och betyder 5) Så jävla mycket fulare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Så jävla mycket fulare. .w0rd on taht my brother Fattar inte varför dom ska byta namn på det, Revolution låter ju mycket bättre. a Just ja min vote hamnar på : Ps3 varför? Jo bara för att jag har varit Ps nörd ända sen första Playstaionet kom ut ^^ Kan inte tänka mig nått annat ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 (redigerad) För er som kanske inte vet så kommer Nintendo Revolution Byta namn till Nintendo GO (Go är japanska och betyder 5) Det var bara ett rykte. Det kan stämma, men det kan ju lika väl vara ett av dom andra ryktena som stämmer: *N05 *Nintendo On *Famicom 5 *Typhoon *Edit* Nintendo har gång på gång bekräftat att Revo INTE kommer vara det slutgiltiga namnet. Dessutom ska det slutgiltiga namnet avslöjas på E3. Och för er som hoppas på att kunna jämföra Revos tekniska data med konkurrenternas: GLÖM DET. Nintendo har sagt att de inte ens kommer offentliggöra all teknisk data ens efter release, och kanske eventuellt inte någonsin! Redigerad 10 april, 2006 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Första bilderna på ett revolution spel. Usch säger jag! http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=6916 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Första bilderna på ett revolution spel. Usch säger jag! http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=6916 Kontrollen kommer iaf vara precis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts