RadiuZ Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Skeptisk, men kan inte säga hur den är att spela med fören jag testat själv. Men har ni sett MGS4, snacka om att PS3 kan klara av mycket. Trailern gick på en PS3, så det var inte någon renderad film (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Också skeptiskt. Ps3:ans handkontroll var ful men nog härlig men revolutions är både ful och säkert ohärlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 (redigerad) Revolutions handkontroll har visats upp! Dags o tjöta igen! Skitläcker! Edit: Det verkar finnas olika färger på kontrollerna, detta kanske är färgerna man kan välja på själva konsollen. Redigerad 16 september, 2005 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Kommer köpa 360 denna jul och PS3 nästa jul om det släppts då. Vet ni några bra spel action online som kommer till ps3? Älskar sådana typ Quake4, GR3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Skitläcker! Edit: Det verkar finnas olika färger på kontrollerna, detta kanske är färgerna man kan välja på själva konsollen. Hur ska man kunna lira med de handkontrollerna ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Hur ska man kunna lira med de handkontrollerna ??? Vaddå? Vad är de du inte fattar? Den har inbyggd motion sensor. På en techdemo så skjöt man mot skitsmå prickar på skärmen, och använde handkontrollen som en ljuspistol Alla som prövat den tycker den är FANTASTISK! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Vaddå? Vad är de du inte fattar? Den har inbyggd motion sensor. På en techdemo så skjöt man mot skitsmå prickar på skärmen, och använde handkontrollen som en ljuspistol Alla som prövat den tycker den är FANTASTISK! Det går väl FörF*n inte o spela med en sån konstig handkontroll !!! Den är ju fulare och konstigare än min kontroll till Tv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Det går väl FörF*n inte o spela med en sån konstig handkontroll !!! Den är ju fulare och konstigare än min kontroll till Tv Du, säger spelpressen världen över att den är bekväm och bra, då är den det. Att den är konstig gör den inte sämre. Nintendo 64:ans handkontroll ansågs konstig, ändå plagierade Sony alla dess nya funktioner (vibration och analog styrspak), och bytte helt plötsligt handkontroll mitt under pågående konsolkrig. Se sanningen i ögonen: Nintendo är THE FUTURE. Deras konsol är billig, stilren, lättanvänd och full med ny teknik!!! Deras enkla, logiska och moderna handkontroll är tänkt att dra till sig folk som aldrig tidigare spelat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Vaddå? Vad är de du inte fattar? Den har inbyggd motion sensor. På en techdemo så skjöt man mot skitsmå prickar på skärmen, och använde handkontrollen som en ljuspistol Alla som prövat den tycker den är FANTASTISK! Hur ska du lira FPS spel? Sen kan man inte ha dom lutandes mot famnen för då böjs sladdarna och går i sönder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 (redigerad) Den lär vara bra till bil och FPS-spel, sväng med kontrollen så svänger bilen. Här kan ni förästen se lite hur gyron funkar (ni kan t.o.m styra den): http://img.photobucket.com/albums/v507/mousedown/revo.swf Redigerad 16 september, 2005 av RadiuZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Hur ska du lira FPS spel? Sen kan man inte ha dom lutandes mot famnen för då böjs sladdarna och går i sönder Böjs? Sladdar? Vilka sladdar? Dom ska inte luta mot nåt! Du ska sikta mot skärmen som med en ljuspistol!!! Sen använder du vänster spak för att gå fram, bak o i sidled. Dessutom kan du typ rycka framåt med handen för att slå nån me pistolen. Dom drag du gör med handkontrollen i verkligheten, gör du med vapnet i spelet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 (redigerad) Xbox 360 specifikationerXbox 360 System Performance Specifications Custom IBM PowerPC-based CPU Three symmetrical cores running at 3.2 GHz each Two hardware threads per core; six hardware threads total VMX-128 vector unit per core; three total 128 VMX-128 registers per hardware thread 1 MB L2 cache CPU Game Math Performance 9.6 billion dot product operations per second Custom ATI Graphics Processor 10 MB of embedded DRAM 48-way parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines Unified shader architecture Polygon Performance 500 million triangles per second Pixel Fill Rate 16 gigasamples per second fill rate using 4x MSAA Shader Performance 48 billion shader operations per second Memory 512 MB of 700 MHz GDDR3 RAM Unified memory architecture Memory Bandwidth 22.4 GB/s memory interface bus bandwidth 256 GB/s memory bandwidth to EDRAM 21.6 GB/s front-side bus Overall System Floating-Point Performance 1 teraflop Storage Detachable and upgradeable 20GB hard drive 12x dual-layer DVD-ROM Memory Unit support starting at 64 MB I/O Support for up to four wireless game controllers Three USB 2.0 ports Two memory unit slots Optimized for Online Instant, out-of-the-box access to Xbox Live features with broadband service, including Xbox Live Marketplace for downloadable content, gamer profile for digital identity, and voice chat to talk to friends while playing games, watching movies, or listening to music Built-in Ethernet port Wi-Fi ready: 802.11a, 802.11b, and 802.11g Video camera ready Digital Media Support Support for DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD Ability to stream media from portable music devices, digital cameras and Windows XP-based PCs Ability to rip music to the Xbox 360 hard drive Custom playlists in every game Built-in Media Center Extender for Windows XP Media Center Edition 2005 Interactive, full-screen 3-D visualizers High-Definition Game Support All games supported at 16:9, 720p, or 1080i, with anti-aliasing Standard-definition and high-definition video output supported Audio Multi-channel surround sound output Supports 48KHz 16-bit audio 320 independent decompression channels 32-bit audio processing Over 256 audio channels Physical Specs Height: 83 mm Width: 309 mm Depth: 258 mm Weight: 7.7 lbs. System Orientation Stands vertically or horizontally Customizable Face Plates Interchangeable to personalize the console Redigerad 16 september, 2005 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Playstation 3 Specifikationer Official PS3 Specs Here are the official technical specifications for the PS3, taken directly from Sony: CPU Cell Processor PowerPC-base Core @3.2GHz 1 VMX vector unit per core 512KB L2 cache 7 x SPE @3.2GHz 7 x 128b 128 SIMD GPRs 7 x 256KB SRAM for SPE * 1 of 8 SPEs reserved for redundancy total floating point performance: 218 GFLOPS GPU RSX @550MHz 1.8 TFLOPS floating point performance Full HD (up to 1080p) x 2 channels Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines Sound Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell- base processing) Memory 256MB XDR Main RAM @3.2GHz 256MB GDDR3 VRAM @700MHz System Bandwidth Main RAM 25.6GB/s VRAM 22.4GB/s RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read) SB< 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read) System Floating Point Performance 2 TFLOPS Storage Detachable 2.5" HDD slot x 1 I/O USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0) Memory Stick standard/Duo, PRO x 1 SD standard/mini x 1 CompactFlash (Type I, II) x 1 Communication Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2) Wi-Fi IEEE 802.11 b/g Bluetooth 2.0 (EDR) Controller Bluetooth (up to 7) USB 2.0 (wired) Wi-Fi (PSP) Network (over IP) AV Output Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p HDMI: HDMI out x 2 Analog: AV MULTI OUT x 1 Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1 Disc Media CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side) DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Nintendo Revolution specifikationer (hittade inte så mycket) Revolution Technical Specs Stylized shell about the thickness of three DVD cases stacked flatly on top of each other May come in five different colors including a sleek, glossy black and an Apple-esque white Backward compatible. Plays both GameCube optical discs and proprietary 12cm discs, the latter of which may be dual-layered for upward of 8GBs storage capacity Slot-loading drive with stylized blue light One proprietary component/digital out located on the rear of the system Two USB 2.0 ports located on the rear of the system No Ethernet jack; Revolution connects to the Internet using 802.11b and 802.11g Wi-Fi wireless GameCube docking station features inputs for four GCN controllers and two Memory Paks Two front slots for 512MB flash memory, likely SD Card compatible Utilizes wireless controllers Custom-built IBM CPU, codenamed Broadway; speed and architecture undetermined at this time Custom-built ATI-GPU, codenamed Hollywood; speed and architecture undetermined at this time MoSys-developed 1T-SRAM solution; unknown amount of memory at this time Nintendo download service: connect online and download classic NES, S-NES and N64 games Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 (redigerad) Jag vet inte om någon annan har skrivt detta innan , men REV kontrollen kan man sätta fast i en större kontroll. En kontroll som ser ut som gamecubes. Så HÄr Nu när jag fick syn på att man har en "2 In 1" Kontroll så tror jag att REV kan blir riktigt bra. Nintendo har helt klart lyckats vinna priset för snyggaste kontroll i denna generations Spel-Konsoller TYCKER JAG..... Edit: Jag skriver bara denna INFO i denna tråden, inte i dom två andra REV Kontroll trådarna. Tycker att dom är onödiga Redigerad 17 september, 2005 av _lance_vance_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 No Ethernet jack; Revolution connects to the Internet using 802.11b and 802.11g Wi-Fi wireless Woot?! Så man måste ha trådlöst nätverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 (redigerad) Jag vet inte om någon annan har skrivt detta innan , men REV kontrollen kan man sätta fast i en större kontroll. En kontroll som ser ut som gamecubes. Så HÄr Nu när jag fick syn på att man har en "2 In 1" Kontroll så tror jag att REV kan blir riktigt bra. Nintendo har helt klart lyckats vinna priset för snyggaste kontroll i denna generations Spel-Konsoller TYCKER JAG..... Edit: Jag skriver bara denna INFO i denna tråden, inte i dom två andra REV Kontroll trådarna. Tycker att dom är onödiga SJYST!!! Och till dig om ethernet: Nintendo har sagt att dom som saknar trådlöst nätverk hemma kommer kunna köpa ett billigt tillbehör till sin PC, som ska kopplas via USB. Och den där lilla handkontrollen som bara är en styrspak ska troligtvis komma gratis me Rev-handkontrollen! Den här handkontrollen ser lite mer lyxig ut än dom andra... *Edit* Den bilden är photoshoppad av IGN, men den stämmer exakt överens med Nintendos muntliga beskrivning: det skulle vara en traditionell handkontroll, där man pluggar in "fjärrkontrollen", för att kunna spela traditionella spel, fast med motion sensorn i användning! Redigerad 17 september, 2005 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C-J Skrivet 7 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2005 Tror ni att ps3 kommer att ha en annan kontroll än den som är visad hittils, jag har inte hört något om dt innan jag hittat en livlig diskusssion om det på ps3forums.com. Någon som hört/vet ngt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2005 Tror ni att ps3 kommer att ha en annan kontroll än den som är visad hittils, jag har inte hört något om dt innan jag hittat en livlig diskusssion om det på ps3forums.com. Någon som hört/vet ngt? SONY har ju visat kontrollen själva tror inte dom gör om den. kanske släpper olika sortes kontroller senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C-J Skrivet 7 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2005 Hur kommer kontrollerna att drivas alltså kommer man få köpa batterier till den hela tiden eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts