Jump to content

Ps3, xbox 360, nintendo revolution

Finnemang
 Share

Vad är bäst ?  

227 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Stämmer det att xbox 360 kommer att vara vattenkyld?

Jag har läst det på olika forum ,men jag har aldrig sett att det står på någon Spelsida ,Gamespot tex.

Det kanske står där men jag hittar det inte! :ermm:

Någon som har läst det, eller vet att det är sant? isådana fal posta en länk som går direkt till där ni fåt det ifrån.

Det är lite coolt om det stämmer, men varför skulle man utrusta en konsoll men ett vattenkylt system? Är microsofts spelmaskin så invaderade av värme utväklande saker? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 648
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Stämmer det att xbox 360 kommer att vara vattenkyld?

Jag har läst det på olika forum ,men jag har aldrig sett att det står på någon Spelsida ,Gamespot tex.

Det kanske står där men jag hittar det inte! :ermm:

Någon som har läst det, eller vet att det är sant? isådana fal posta en länk som går direkt till där ni fåt det ifrån.

Det är lite coolt om det stämmer, men varför skulle man utrusta en konsoll men ett vattenkylt system? Är microsofts spelmaskin så invaderade av värme utväklande saker? ^_^

Vattenkyld? Vad jag vet ska den ha två fläktar....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Officiella priserna har släppts för 360. En billig och en dyr.

Mohaha

Dumt att den billiga inte har hårddisk eftersom alla spel är beroenda av den. Och den har ingen trådlös handkontroll heller.

Alla spel är inte beroende av hårdisk

Playstation 3

Kommer Playstation 3 att ha en hårddisk eller måste man använda sig av minneskort igen?

Insänt av: obi wan

Svar

Playstation 3 har hårddisk som tillval, men den är endast avsedd för nedladdat material, musik och film med mera. Den går alltså inte att spara spelfiler på eller nyttjas för att göra spel bättre som hårddisken till Xbox 360.

Du är med andra ord fortfarande fast med minneskorten även i nästa generations Playstation. Å andra sidan hade konsolen blivit dyrare med hårddisk. Det måste man alltid komma ihåg.

Jonas Mäki

Xbox 360 hårddisk

Kommer det att gå att köpa en hårddisk löst till Xbox 360, eftersom man inte får med någon i standardpaketet?

Insänt av: Martin Ström

Svar

Japp, hårddiskar säljs separat för 995:-

Du behöver dock ingen hårddisk för att kunna spela Xbox 360-spel, utan du kan använda ett minneskort för 349:- för att spara spelen på.

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köper ett 64 MB minneskort istället isf. Kostar mkt mindre.

Föresten så är det mest Live-tjänster som kräver hårddisk. Jag läste någon intervju där M$ sa att deras val att ha två paket är att folk vill ha valmöjligheter. Dumt, eftersom på ena paketet får man en kontroll med sladd och ingen hdd, och på den andra får man massa saker en hel del inte behöver, typ nätverkskabel. ^_^-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste om man skaffade hårdisk till ps3 så kommer man inte kunna använda den till spelen utan bara ha filmer och bilder typ. Så jävla kasst alltså :P

Fast jag lägger hellre ut 200 spänn på ett minneskort på 64 MB än 1000 spänn på en tok för stor hårddisk då det lär räcka, jag kan ju inte ens fylla 8 MB på PS2. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast jag lägger hellre ut 200 spänn på ett minneskort på 64 MB än 1000 spänn på en tok för stor hårddisk då det lär räcka, jag kan ju inte ens fylla 8 MB på PS2. :P

Men det kanske kommer ett nytt Everquest Online. Som tar upp nästan hela minneskortet! Ska man inte kunna ha andra saves pga. det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor