Danne Skrivet 13 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2005 Till playstation 2 finns till exempel Metal gear solid och Final fantasy, två typiska exempel på "japanska spel" metal gear solid? japansk spel? är splinter cell ett japansk spel då också? Metal gear solid? japansk spel? är splinter cell ett japansk spel då också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Danne Skrivet 13 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2005 Det räckel väl bara spelen går in. exakt vilken månad släpps ps3 eller är det inte bestämt? Det ända man vet är att den släpps första kvartalet 2006 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 13 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2005 Kommer PS3:an ha HD-DVD läsare Det verkar skumt eftersom det är Blu-Rays "motståndare"... Blu-Ray-läsaren kan läsa HD-DVD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Det ända man vet är att den släpps första kvartalet 2006 Skulle den inte komma först i japan sen resten av världen ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Metal gear solid? japansk spel? är splinter cell ett japansk spel då också? Nej nej. Splinter Cell är ett typiskt västerländskt spel. En hemlig agent som kryper omkring i mörker och bekämpar terrorister. Han får sitt uppdrag, han går in, han avslutar sitt uppdrag. MGS är japanskt det märks väl. Snake har känslor och frågor. Och pratar med karaktärerna han möter. Det är en stor skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Metal gear solid? japansk spel? är splinter cell ett japansk spel då också? MGS: Konami SC: Ubi Soft Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Kan ingen lägga fram lite fakta på bordet, som visar vilken konsoll som är bäst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Kan ingen lägga fram lite fakta på bordet, som visar vilken konsoll som är bäst? Här har du jämföring av Ps3 och xbox 360...(på papper) HÄR Och här har du microsofts jämförelse som självklart är till microsofts fördel HÄR Sen finns det mycket mycket mer info, här är lite av vad jag tror/tycker Bra saker om ps3:an -Blu-ray som sony har till sin maskin är lite bättre än vanlig DVD som microsoft ska ha till sin xbox 360. -Spelutbudet (Playstation har mycket fin utbud på spel) -Ps3:an har kortläsare som läser SD , compact flash ...... och några till. -Gratis online spelande. Dåliga saker om ps3:an -kontrollen (vet inte om den är så jättedålig men den ser lite dålig ut). -Priset: 5000kr emot xbox 360s 3500kr ( jag tror att det är premiärpriserna) -Hårddisk såld separat från systemet (asså håddisken säljs som minneskorten gjorde på ps2:an). Bra saker om xbox 360 -Man får en hårddisk på 20 GB med när man köper konsollen. -kostar inte så mycket 3500kr -Lite och fin ,maskin dåliga saker -Live Gold kostar 600 kr om ÅRET!! (det finns gratis verision men den ska tydligen vara mycket sämre i allt) -Spelen, xbox 360 har inga jätte bra spel Tycker jag - utrymme för att göra bra spel är inte så bra (asså vanlig DVD skiva är inte det bästa) Både Ps3:an och xbox 360 är bra maskiner , och stor skillnad är det inte, i slutända [HAR] Sony dom stora fördelarna, och Sony har dom bästa förutsättningarna för att bli Vinnare av denna kamp(med tanke på så många trogna Ps och PS2 älskare det finns. Men om Xbox 360 kommer sälja bra och ps3:an dåligt (inte jättestor chans) så kan det gå hursomhälst. Men glöm inte bort att REVOLUTION också är med i leken, och kanske så Vinner dom Allt och alla (det finns så lite info om REV så därför är den inte med i min jämförelse) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Bra saker om ps3:an -Blu-ray som sony har till sin maskin är lite bättre än vanlig DVD som microsoft ska ha till sin xbox 360. -Spelutbudet (Playstation har mycket fin utbud på spel) -Ps3:an har kortläsare som läser SD , compact flash ...... och några till. -Gratis online spelande. Dåliga saker om ps3:an -kontrollen (vet inte om den är så jättedålig men den ser lite dålig ut). -Priset: 5000kr emot xbox 360s 3500kr ( jag tror att det är premiärpriserna) -Hårddisk såld separat från systemet (asså håddisken säljs som minneskorten gjorde på ps2:an). Bra saker om xbox 360 -Man får en hårddisk på 20 GB med när man köper konsollen. -kostar inte så mycket 3500kr -Lite och fin ,maskin dåliga saker -Live Gold kostar 600 kr om ÅRET!! (det finns gratis verision men den ska tydligen vara mycket sämre i allt) -Spelen, xbox 360 har inga jätte bra spel Tycker jag - utrymme för att göra bra spel är inte så bra (asså vanlig DVD skiva är inte det bästa) Håller med dig på alla punkter utom spelutbudet till xb360. Själv tycker jag det kommer många intressanta titlar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Danne Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 (redigerad) Bra saker om xbox 360 -Lite och fin ,maskin Vilken bra fördel microsoft har den är FIN sen så kommer faktiskt PS3 vara mindre än 360 Redigerad 14 augusti, 2005 av Danne Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 (redigerad) Vilken bra fördel microsoft har den är FIN sen så kommer faktiskt PS3 vara mindre än 360 W-O-R-D Håller med till 100%!!! (:!!! !!! Nån som vet om det finns en trailer till spelet motorstom (ps3 spel) ??? varför kan jag inte skriva W-O-R-D då blir det ju Håller med till 100%! ? Redigerad 14 augusti, 2005 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Danne Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 varför kan jag inte skriva W-O-R-D då blir det ju Håller med till 100%! ??? Kanske för att dom har tröttnat på alla som använder det ordet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 (redigerad) Vilken bra fördel microsoft har den är FIN sen så kommer faktiskt PS3 vara mindre än 360 Håller med till 100%! ahha wo-rd funkar inte hehe. Men ärligt nu ,jag kunde inte komma på mer än två bra saker Så det fick bli liten, fin ,maskin. Edit: om man skriver håller med till 100% så kanske det blir W.O.R.D Eller ---------------------------------------------------------------------------- Men Ps3 är väll store än vad xbox 360 är? Jag menar med allt som finns under huven på den maskinen eller är jag helt ute och ar något som kan lösa mitt "korsord" Redigerad 14 augusti, 2005 av _lance_vance_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Ps3 kommer bli större än xbox 360 måtten: [mm] xb360: 309 x 83 x 258 ps3: 350 x 85 Dock står det inte bredden till ps3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Ps3 kommer bli större än xbox 360 måtten: [mm] xb360: 309 x 83 x 258 ps3: 350 x 85 Dock står det inte bredden till ps3. fast xbox 360 blir störe på ett sätt vidare till min bild Som ni ser så är bilden om man ställer konsollerna på "alla fyra" Vertikalt(eller vad det nu kan ha för namn) är inte det smartaste sättet att ställa en maskin , tippar den så är det med 80% en spelkonsoll mindre i världen. men i allafal, om ni tänker att ni ska plasera ut maskinen i hemmet, kan det inte vara bättre om maskinen varit avlång som ps3:an är? kanske/ kanske inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Vertikalt(eller vad det nu kan ha för namn) är inte det smartaste sättet att ställa en maskin , tippar den så är det med 80% en spelkonsoll mindre i världen. Helt rätt, men för mig var det ett spel som dog istället, den stog på högkant för de hade hackat lite på sista tiden, och så tippade den och på något sätt så repades skivan däri så illa att den dog, de gör inte mig nått för de va ett skit spel, men de e ju inget kul när de händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Nån som vet om det finns en trailer till spelet motorstom (ps3 spel) ??? Gamespot Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Danne Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Men kolla på dne här bilden så ser man att PS3 är mindre.nu tänker ni att den inte rätt storlek men kolla på internet uttaget är lika stora http://img292.imageshack.us/img292/2493/sizes22en0aw.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 (redigerad) Men kolla på dne här bilden så ser man att PS3 är mindre.nu tänker ni att den inte rätt storlek men kolla på internet uttaget är lika stora Fast PS3 är större från fram till baksidan. Haha, synd att inte vanliga xboxen är med, får väl inte plats. Redigerad 14 augusti, 2005 av RadiuZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Danne Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Fast PS3 är större från fram till baksidan. Haha, synd att inte vanliga xboxen är med, får väl inte plats. Jag mena höjden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts