Jump to content

Ps3, xbox 360, nintendo revolution

Finnemang
 Share

Vad är bäst ?  

227 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 648
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Metal gear solid? japansk spel? är splinter cell ett japansk spel då också?

Nej nej. Splinter Cell är ett typiskt västerländskt spel. En hemlig agent som kryper omkring i mörker och bekämpar terrorister. Han får sitt uppdrag, han går in, han avslutar sitt uppdrag. MGS är japanskt det märks väl. Snake har känslor och frågor. Och pratar med karaktärerna han möter. Det är en stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ingen lägga fram lite fakta på bordet, som visar vilken konsoll som är bäst?

Här har du jämföring av Ps3 och xbox 360...(på papper) HÄR

Och här har du microsofts jämförelse som självklart är till microsofts fördel HÄR

Sen finns det mycket mycket mer info, här är lite av vad jag tror/tycker

Bra saker om ps3:an

-Blu-ray som sony har till sin maskin är lite bättre än vanlig DVD som microsoft

ska ha till sin xbox 360.

-Spelutbudet (Playstation har mycket fin utbud på spel)

-Ps3:an har kortläsare som läser SD , compact flash ...... och några till.

-Gratis online spelande.

Dåliga saker om ps3:an

-kontrollen (vet inte om den är så jättedålig men den ser lite dålig ut).

-Priset: 5000kr emot xbox 360s 3500kr ( jag tror att det är premiärpriserna)

-Hårddisk såld separat från systemet (asså håddisken säljs som minneskorten

gjorde på ps2:an).

Bra saker om xbox 360

-Man får en hårddisk på 20 GB med när man köper konsollen.

-kostar inte så mycket 3500kr

-Lite och fin ,maskin

dåliga saker

-Live Gold kostar 600 kr om ÅRET!! (det finns gratis verision men den ska tydligen vara mycket sämre i allt)

-Spelen, xbox 360 har inga jätte bra spel Tycker jag

- utrymme för att göra bra spel är inte så bra (asså vanlig DVD skiva är inte det bästa)

Både Ps3:an och xbox 360 är bra maskiner , och stor skillnad är det inte, i slutända [HAR] Sony dom stora fördelarna, och Sony har dom bästa förutsättningarna för att bli Vinnare av denna kamp(med tanke på så många trogna Ps och PS2 älskare det finns. Men om Xbox 360 kommer sälja bra och ps3:an dåligt (inte jättestor chans) så kan det gå hursomhälst.

Men glöm inte bort att REVOLUTION också är med i leken, och kanske så Vinner dom Allt och alla (det finns så lite info om REV så därför är den inte med i min jämförelse)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra saker om ps3:an

-Blu-ray som sony har till sin maskin är lite bättre än vanlig DVD som microsoft

ska ha till sin xbox 360.

-Spelutbudet (Playstation har mycket fin utbud på spel)

-Ps3:an har kortläsare som läser SD , compact flash ...... och några till.

-Gratis online spelande.

Dåliga saker om ps3:an

-kontrollen (vet inte om den är så jättedålig men den ser lite dålig ut).

-Priset: 5000kr emot xbox 360s 3500kr ( jag tror att det är premiärpriserna)

-Hårddisk såld separat från systemet (asså håddisken säljs som minneskorten

gjorde på ps2:an).

Bra saker om xbox 360

-Man får en hårddisk på 20 GB med när man köper konsollen.

-kostar inte så mycket 3500kr

-Lite och fin ,maskin

dåliga saker

-Live Gold kostar 600 kr om ÅRET!! (det finns gratis verision men den ska tydligen vara mycket sämre i allt)

-Spelen, xbox 360 har inga jätte bra spel Tycker jag

- utrymme för att göra bra spel är inte så bra (asså vanlig DVD skiva är inte det bästa)

Håller med dig på alla punkter utom spelutbudet till xb360. Själv tycker jag det kommer många intressanta titlar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken bra fördel microsoft har den är FIN sen så kommer faktiskt PS3 vara mindre än 360

W-O-R-D Håller med till 100%!!! (:!!!:) !!! Nån som vet om det finns en trailer till spelet motorstom (ps3 spel) ??? varför kan jag inte skriva W-O-R-D då blir det ju Håller med till 100%! ?

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken bra fördel microsoft har den är FIN sen så kommer faktiskt PS3 vara mindre än 360

Håller med till 100%! ahha wo-rd funkar inte hehe. Men ärligt nu ,jag kunde inte komma på mer än två bra saker :o

Så det fick bli liten, fin ,maskin.

Edit: om man skriver håller med till 100% så kanske det blir W.O.R.D :o Eller ;)

----------------------------------------------------------------------------

Men Ps3 är väll store än vad xbox 360 är?

Jag menar med allt som finns under huven på den maskinen

eller är jag helt ute och bild_crescent_04_532873_0.gifar

något som kan lösa mitt "korsord" :angry:

Redigerad av _lance_vance_
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ps3 kommer bli större än xbox 360 måtten:

[mm]

xb360: 309 x 83 x 258

ps3: 350  x 85

Dock står det inte bredden till ps3.

fast xbox 360 blir störe på ett sätt

vidare till min bild

Som ni ser så är bilden om man ställer konsollerna på "alla fyra"

Vertikalt(eller vad det nu kan ha för namn) är inte det smartaste sättet att ställa en maskin , tippar den så är det med 80% en spelkonsoll mindre i världen.

men i allafal, om ni tänker att ni ska plasera ut maskinen i hemmet, kan det inte vara bättre om maskinen varit avlång som ps3:an är? kanske/ kanske inte :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vertikalt(eller vad det nu kan ha för namn) är inte det smartaste sättet att ställa en maskin , tippar den så är det med 80% en spelkonsoll mindre i världen.

Helt rätt, men för mig var det ett spel som dog istället, den stog på högkant för de hade hackat lite på sista tiden, och så tippade den och på något sätt så repades skivan däri så illa att den dog, de gör inte mig nått för de va ett skit spel, men de e ju inget kul när de händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men kolla på dne här bilden så ser man att PS3 är mindre.nu tänker ni att den inte rätt storlek men kolla på internet uttaget är lika stora

Fast PS3 är större från fram till baksidan.

Haha, synd att inte vanliga xboxen är med, får väl inte plats. :o

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor