Jump to content

Ps3, xbox 360, nintendo revolution

Finnemang
 Share

Vad är bäst ?  

227 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 648
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Han är också liksom Dexter88. Alltså så fort det kommer en positiv nyhet om Xb360 så skriver han skit långa inlägg och har tillslut gjort om hela till negtiv nyhet och positivt för ps3. Tack gode gud så har han stuckit eftersom alla var emot honom

Haha, tror du verkligen medlemmarna på GTAsajten vet vem Dexter88 är. -_-

Men sen är det ju Xbox-fanboysens på GR i ett nötskal. Så fort någon pratar bra om PS3 och illa om 360 så kallas dom fanboy.

Du har ju inte spelat den så du vet inte. Dom hakar upp sig på massa grejer tex. hur mycket man får plats på skivorna. Det är inte viktigt för oss gamers
Blu-Ray har en hel del mer fördelar än DVD. Man kan bränna och läsa samtidigt, snabbare överföringshastighet och man slipper byta skiva hela tiden. Tänk på nä PS2 först kom och spelen låg på CD (0,7GB). Nu ligger dom på dubbel-lagers DVD (8GB). Det är en ökning med ca 11,5 gånger. Tänk då om några år då spelen ligger på 70-90GB. Ska 360-spel ligga på 8-9 skivor då eller? :P
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag säger fördelarna med infon som kommit och  nackdelarna. Men jag har inte sagt att nån av dom är bäst som du gör.

nä det är synd att du inte säger vilken konsoll som du tror är bäst.... eller vänta, det har du redan gjort, jag vet att du är en fanboy av xbox och det är därför du kritiserar vad jag säger

Du tycker att jag är Sony-fanboy punkt slut.

Men om jag säger så här:

nämn en sak där vanlig dvd skiva kan vara bättre att ha än en blu-ray skiva.??

En sådan sak är självklar, där är blu-ray bättre alltså får sony ett stort +

Men om man tänker priset på maskinerna:

PS3= 4500-5000 i premiärpris

xbox360=3000-3500 i premiärpris

Visst x36:an är billigare men i ps3:an får du en hd-dvd och en blu-ray spelare

Dom finns inte ens inte ute på marknade i nuläget!! och dom får man i ps3:an

Sådana saker är knappast något som jag bara säger för att jag gillar sony bättre

nä absolut inte. Men dom två sakerna som jag sagt är mycket viktiga punkter.

Rent logiskt så blir spelen till ps3 mycket bättre än xbox 360 med tanke på att double layer rymmer 8.5 GB medans blu-ray har en kapacitet på ca 50 GB

För mig känns det som att xbox 360 blir lika "Lyckad" som Dreamcast blev

Dom som vet mycket om xbox 360 kritisera gärna min text eller kom med andra saker men det ska gärna vara stora saker som tex min jämföring av blu-ray och dvd inte ett inlägg där det står att menyerna i xbox 360 är bättre

Tack för mig

Redigerad av _lance_vance_
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den ända fördelen med DVD är priset, men om spelen kommer ligga på flera DVD:er så tror jag knappast priset kommer vara bättre. Sen är priset inte säkert än på konsollerna, rykten säger att 360 kommer kosta 399$ istället för 299$. Och Blu-Ray finns faktiskt redan ute i Japan, kostar 3000$, och vi får med det i PS3!

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den ända fördelen med DVD är priset, men om spelen kommer ligga på flera DVD:er så tror jag knappast priset kommer vara bättre. Sen är priset inte säkert än på konsollerna, rykten säger att 360 kommer kosta 399$ istället för 299$. Och Blu-Ray finns faktiskt redan ute i Japan, kostar 3000$, och vi får med det i PS3!!!

Kostar blu-ray 30.000 i kronor till pc !!!! ojojoj :P

Då behöver man inte säga att ps3:an är dyr längre :D

Fast när ps3:an släps kan priset kanske vara nere i 899$ men ändå!!! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den ända fördelen med DVD är priset, men om spelen kommer ligga på flera DVD:er så tror jag knappast priset kommer vara bättre. Sen är priset inte säkert än på konsollerna, rykten säger att 360 kommer kosta 399$ istället för 299$. Och Blu-Ray finns faktiskt redan ute i Japan, kostar 3000$, och vi får med det i PS3!!!

25 tusen spänn? Höh. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nä det är synd att du inte säger vilken konsoll som du tror är bäst.... eller vänta, det har du redan gjort, jag vet att du är en fanboy av xbox och det är därför du kritiserar vad jag säger

Du tycker att jag är Sony-fanboy punkt slut.

Men om jag säger så här:

nämn en sak där vanlig dvd skiva kan vara bättre att ha än en blu-ray skiva.??

En sådan sak är självklar, där är blu-ray bättre alltså får sony ett stort +

Men om man tänker priset på maskinerna:

PS3= 4500-5000  i premiärpris

xbox360=3000-3500 i premiärpris

Visst x36:an är billigare men i ps3:an får du en hd-dvd och en blu-ray spelare

Dom finns inte ens inte ute på marknade i nuläget!! och dom får man i ps3:an

Sådana saker är knappast något som jag bara säger för att jag gillar sony bättre

nä absolut inte. Men dom två sakerna som jag sagt är mycket viktiga punkter.

Rent logiskt så blir spelen till ps3 mycket bättre än xbox 360 med tanke på att double layer rymmer 8.5 GB medans blu-ray har en kapacitet på ca 50 GB

För mig känns det som att xbox 360 blir lika "Lyckad" som Dreamcast blev

Dom som vet mycket om xbox 360 kritisera gärna min text eller kom med andra saker men det ska gärna vara stora saker som tex min jämföring av blu-ray och dvd inte ett inlägg där det står att menyerna i xbox 360 är bättre

Tack för mig

Jamen du sa att PS3 kommer äga.

Edit:

List of RPGs that I know of for the XBox360...

*MGS/FASA - Shadowrun (FPRPG? Needs clarification)

*Webzen - Huxely (MMOFPS, has heavy RPG elements)

*MGS/Lionhead - Unnamed sequel to Fable (Action RPG)

*MGS/Bioware - Unnamed sequel to Jade Empire (Action RPG)

*Bioware - Unnamed RPG

*SquareEnix - Final Fantasy XI (MMORPG... though a port of a PS2 game)

*Silicon Knights - Too Human Trilogy (Action RPG)

*Bethesda - The Elder Scrolls 4 : Oblivion (FPRPG)

*MGS/Mistwalker - Blue Dragon (Turn Based RPG)

*MGS/Mistwalker - Lost Odyssey (Turn Based RPG?)

*Namco - Unnamed RPG

*Konami - Unnamed RPG

*From Software - [eM] eNCHANT arMs (Turn Based RPG?)

*Hudson - Far East of Eden - Ziria (Turn Based RPG)

*Banpresto - Super Robot Taisen (Strategy RPG)

*Idea Factory - Unnamed RPG

*Cavia - Unnamed RPG

*Success - Operation Darkness (Strategy RPG)

*Unknown MGS Studio - Unnamed MMORPG based on Marvel comics

*Obsidian Entertainment - Unnamed RPG (Unknown RPG type, code name "Project New Jersey" )

*Marvelous Interactive - Unnamed RPG

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jamen du sa att PS3 kommer äga.

Edit:

List of RPGs that I know of for the XBox360...

*MGS/FASA - Shadowrun (FPRPG? Needs clarification)

*Webzen - Huxely (MMOFPS, has heavy RPG elements)

*MGS/Lionhead - Unnamed sequel to Fable (Action RPG)

*MGS/Bioware - Unnamed sequel to Jade Empire (Action RPG)

*Bioware - Unnamed RPG

*SquareEnix - Final Fantasy XI (MMORPG... though a port of a PS2 game)

*Silicon Knights - Too Human Trilogy (Action RPG)

*Bethesda - The Elder Scrolls 4 : Oblivion (FPRPG)

*MGS/Mistwalker - Blue Dragon (Turn Based RPG)

*MGS/Mistwalker - Lost Odyssey (Turn Based RPG?)

*Namco - Unnamed RPG

*Konami - Unnamed RPG

*From Software - [eM] eNCHANT arMs (Turn Based RPG?)

*Hudson - Far East of Eden - Ziria (Turn Based RPG)

*Banpresto - Super Robot Taisen (Strategy RPG)

*Idea Factory - Unnamed RPG

*Cavia - Unnamed RPG

*Success - Operation Darkness (Strategy RPG)

*Unknown MGS Studio - Unnamed MMORPG based on Marvel comics

*Obsidian Entertainment - Unnamed RPG (Unknown RPG type, code name "Project New Jersey" )

*Marvelous Interactive - Unnamed RPG

inget som imponerar mig, förmånga spel som det bara står unnamed

eller jo final fantasy kanske blir något , fast det lär komma till ps3 också (inget som är konstaterat men Sony äger en del av SquareEnix eller hur det nu va)

Kom tillbaka med listan när 99% av spelen fåt ett namn och vad dom kommer att handla om

Jag menar det är ingen jämförelse av dom två konsollerna eller av dom tre, det kommer säkert så många till ps3 och revolution om det inte kommer många fler.

Vissa något som jämför konsollerna mera, som tex istället för att bara vissa xbox360 kommande RPG spel vissa ps3:ans och revolutions också.

Vet inte om det finns något till revulotion, men rev vinner nog den kampen(asså RPG kampen) Jag menar vad slår igentligen Zelda spelen !! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kostar blu-ray 30.000 i kronor till pc !!!! ojojoj :)

Då behöver man inte säga att ps3:an är dyr längre ;)

Fast när ps3:an släps kan priset kanske vara nere i 899$ men ändå!!! :lol:

Snarare 22000 kr, men vi som köper PS3 kan vara säkra på att vi inte behöver köpa en till spelare. Den läser Blu-Ray, HD-DVD, DVD och trodligtvis VMD. De som köper 360 vid november kan läsa DVD och ev. VMD.

(VMD är ett nytt format som kan läsas med vanlig DVD, men man måste byta decoder)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snarare 22000 kr, men vi som köper PS3 kan vara säkra på att vi inte behöver köpa en till spelare. Den läser Blu-Ray, HD-DVD, DVD och trodligtvis VMD. De som köper 360 vid november kan läsa DVD och ev. VMD.

(VMD är ett nytt format som kan läsas med vanlig DVD, men man måste byta decoder)

Det räckel väl bara spelen går in. :lol: exakt vilken månad släpps ps3 eller är det inte bestämt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det räckel väl bara spelen går in.  :lol:  exakt vilken månad släpps ps3 eller är det inte bestämt?

Spring 2006 sa dom på E3 så Mars,April,Maj

Det sägs att den kommer senare men den faktan tar jag med en nypa salt

Edit: Dom sa inte var det ska släppas i vår. asså Asien,Europa osv

men det lär komma till alla världsdelar inom samma månad

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol, PS2 sålde 65 ggr mer än xbox förra året i Japan. Det säger än hel del om M$ stöd där. :P

http://www.gamespot.com/news/2005/08/12/news_6130944.html

Xbox är anpassad för den västerländska marknaden och tilltalar inte folk i Asien lika mycket som konkurerande konsoller gör.

Spelen i Asien har en helt annan utformning och är oftast mer "vågade" än dom vi ser utvecklas i Europa och U.S.A, man vågar skapa orginella spel helt enkelt.

Till playstation 2 finns till exempel Metal gear solid och Final fantasy, två typiska exempel på "japanska spel", som troligen gör att just japanarna väljer att köpa en playstation 2.

Att sonys maskin är gjord på hemmaplan bidrar troligen också till att fler folk köper den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor