Jump to content

Ps3, xbox 360, nintendo revolution

Finnemang
 Share

Vad är bäst ?  

227 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 648
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ceone, dina uttalanden är bara barnsliga. Kan vi alla inte bara inse att en konsol inte är bättre än alla andra på alla områden. Det finns olika spel, olika funktioner osv. Det är dessutom väldigt onödigt att helt utdöma en konsol innan den släppts. Fanboys är bara till ondo. Det ska inte vara ett konsolkrig, det ska vara många konsoler att spela. Företagen kommer att konkurrera med lägre priser hela tiden, men att spelarna sitter på forum och kastar skit på det företag de av någon anledning bestämt sig för att inte tycka om är så onödigt.

Ceone, du har kommit fram till att X-Box var bättre än PS2, bland annat för att PS2:an har sämre grafik. Den nya generationens maskiner kommer inte skilja i grafik särskilt mycket överhuvudtaget. Kan du inte sudda ut dina förutfattade meningar och testa maskinen innan du börjar kritisera den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ceone, dina uttalanden är bara barnsliga. Kan vi alla inte bara inse att en konsol inte är bättre än alla andra på alla områden. Det finns olika spel, olika funktioner osv. Det är dessutom väldigt onödigt att helt utdöma en konsol innan den släppts. Fanboys är bara till ondo. Det ska inte vara ett konsolkrig, det ska vara många konsoler att spela. Företagen kommer att konkurrera med lägre priser hela tiden, men att spelarna sitter på forum och kastar skit på det företag de av någon anledning bestämt sig för att inte tycka om är så onödigt.

Ceone, du har kommit fram till att X-Box var bättre än PS2, bland annat för att PS2:an har sämre grafik. Den nya generationens maskiner kommer inte skilja i grafik särskilt mycket överhuvudtaget. Kan du inte sudda ut dina förutfattade meningar och testa maskinen innan du börjar kritisera den?

Tråden heter PS3,xb360,rev. Alltså ska man debattera om konsollerna säga vad som är bäst och sånt. Jag har läst mycket nyheter fördelar och nackdelar. Om du inte vill att vi debatterar så behöver du inte läsa denna topicen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

W0rd!

Ceone, det är klart att man ska debattera, men total smutskastning är onödig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer det att 360 kommer att använda sig av vanliga doublelayer dvd skivor 8.5 GB. Till sinna spel?

Någon som vet om det stämmer?

Ingen aning, men jag vet iaf att Revolution ska ha BlueRay eller vafan de heter. :o

*edit* Jag hade fel... Nrev- spelen ska ligga på dvd- skivor

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med smutskastning kanske han menar att du enbart gillar x36 och absolut inte vill säga något negativt om den även om du nämner negativa saker om ps3

Smutskastningen är dina inlägg där du inte skriver med 100% saning och favoriserar en viss spel konsoll

Det är så jag uppfattar det

Om du hejar på ett lag så självklart skriver du inte dumma/negativa saker om det. På så sätt gör jag om xbox360. Jag säger bara vad jag läst på hemsidor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja? Jag har inte sagt att 360 kommer vara felfri konsoll

Då vill jag att du listar vad som du tycker är negativt samt positivt med dom olika konsollerna; Revolution, Xbox360 och Playstation 3.

Min lista:

Revolution:

+ Troligen något billigare än dom andra konsollerna

+ Går att spela alla tidigare spel som släppts till nintendoenheter genom historien

+ Grafiken

+ Gratis online stöd

+ Snygg

- Har inte något att säga här eftersom jag vet så lite om konsollen än så länge

Xbox 360

+ Spelen

+ Grafiken

+ Bytbart "skal"

+ Man kan spela alla tidigare släppta titlar till Xbox (tror jag)

- Priset

- Att det kostar att spela online

- Fanboysen

Playstation 3

+ Något högre prestanda än övriga konsoller

+ Spelen

+ Grafiken

+ Snygg

+ Innbyggt onlinestöd

- Priset

- Måste köpa hårddisken separat (har jag hört)

- Designen på handkontrollen är ful, men jag tvivlar inte på att den är skön att hålla

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer det att 360 kommer att använda sig av vanliga doublelayer dvd skivor 8.5 GB. Till sinna spel?

Någon som vet om det stämmer?

Det stämmer. Hört rykten om att man måste installera spelen på hdd för att kompensera för det lilla utrymmet. Vet inte om det stämmer.

Lite fakta om Blu-Ray Ey' ey' ey'

En blu-rayspelare kostar i dagens läge 3000$, så om man får den i PS3 för under 5000-6000 kr så kan man säga att man gjort ett kap. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du hejar på ett lag så självklart skriver du inte dumma/negativa saker om det. På så sätt gör jag om xbox360. Jag säger bara vad jag läst på hemsidor.

Det där gör dig till en fanboy. Som fanboy är spelvärlden så mycket mindre.

- Har du kört nya <Insert Game Here>?

- Nej, det är bara till PlayStation, och PlayStation suger hästpung. Det vet jag fast jag inte spelat något på den.

Min son, du ska få höra en liten historia. Jag brukade vara hardcore Nintendo-fantast under N64-tiden. Jag hatade PlayStation och skulle aldrig kunna tänka mig att köpa Sonys konsol. Plötsligt en dag så fick jag för mig att jag skulle spela PlayStation, ändå, genom att köpa den och en massa sköna spel. Detta krävde att jag sålde 64:an, vilket jag gjorde.

Med PlayStation i min ägo upptäckte jag den underbara spelserien Final Fantasy. Jag lärde känna Spyro och Crash och fick de mest nervpirrande spelstunderna med Silent Hill. Detta hade jag gått miste om om jag hållit mig 100% till Nintendo. Idag har jag en ny N64. PS2:an jag köpte något halvår efter release har jag nyligen sålt för att ge plats åt en next-gen-konsol. Jag har inte spelat mycket X-Box överhuvudtaget, men har nu valt att skaffa en 360 då den släpps.

Jag hoppas på att X-Boxen kan ge mig nya upplevelser som jag varken fått av N64 eller PS2. Inte bättre, men fler underbara stunder. Så länge man kan uppskatta alla spelmaskiner så får man den bästa spelupplevelsen i slutändan.

Jag vill mer än gärna debattera, men att bara sitta och tjattra om huruvida fult PS2 är, eller att PS3 kommer vara helt värdelös för att priset är 500 spänn mer känns inte konstruktivt. På releasen av Rev, 360 och PS3 så kommer någon maskin ha överhanden, så har det alltid varit, men det betyder inte att de andra är dödsdömda. Såhär innan vi spelat någon av maskinerna så kan vi endast diskutera om systemspecifikationer, design och flaggskeppsspel, det är sant, men inte ska man behöva kasta bajs på varandra hela tiden?

Jag tror att X-Box360 blir en bra spelmaskin.

Jag tror att PlayStation3 blir en bra spelmaskin.

Jag tror att Nintendo Revolution blir en bra spelmaskin.

Lite av varje skapar en perfekt helhet.

Think about it.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det här med vilken konsoll som är snabbast tex Ghz, 4.2 gb/s memory

Ja allt dedär

Xbox säger att sony jämförelse är dålig och att det inte stämmer (syftar på det som kuduragi visade på E3:an) Sen vissar Xbox en ny jämförelse där dom är bäst i allt och att ps3:an är oerhört sämre i 99 % av allt Här

Vad ska man gå efter båda två verkar tala saning , vissa säger ps3 och andra x36

Kan inte någon förklara eller vissa eller något?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det här med vilken konsoll som är snabbast tex Ghz, 4.2 gb/s memory

Ja allt dedär

Xbox säger att sony jämförelse är dålig och att det inte stämmer (syftar på det som kuduragi visade på E3:an) Sen vissar Xbox en ny jämförelse där dom är bäst i allt och att ps3:an är oerhört sämre i 99 % av allt Här

Vad ska man gå efter båda två verkar tala saning , vissa säger ps3 och andra x36

Kan inte någon förklara eller vissa eller något?

Vad jag tror, så är det ungefär samma skit i olika plastlådor...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det stämmer. Hört rykten om att man måste installera spelen på hdd för att kompensera för det lilla utrymmet. Vet inte om det stämmer.

Lite fakta om Blu-Ray Ey' ey' ey'

En blu-rayspelare kostar i dagens läge 3000$, så om man får den i PS3 för under 5000-6000 kr så kan man säga att man gjort ett kap. :D

De borde jämföra mot HD-DVD som Blu-Ray iofs. knäcker :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor