Jump to content

Ps3, xbox 360, nintendo revolution

Finnemang
 Share

Vad är bäst ?  

227 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 648
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Där har du fel!

Du har glömt "några". De som inte har ngn konsol överhuvud taget.

Det är nämligen så, precis som du säger, att äger man bara en konsol, börjar man lätt favorisera den. Därför kommer de flesta att köpa sin nya konsol från samma företag som tillverkade den gamla konsolen. Men kampen med de nya konsolerna handlar inte om de som redan äger en, utan om de som inte har någon alls. Det är därför exakt vad som helst kan hända, så ta inte ut segern i förskott, Sony- älskare.

Btw kommer PS3:ans handkontroll se ut sådär kommer iaf jag inte tänka en tanke åt att införskaffa den. -_-

läste din text he , ett litet fel bara ? sony älskare skrev du

Ja tyckte att jag någon stans skrev att jag var neutral eller? -_-

Men din idée kan kanske vara san, men finns det värkligen många som inte har en spel konsoll? Jag menar dom som inte har är förmodligen dom som inte har pengar till det och varför skulle dom ha råd till en helt ny maskin ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OMG

Läste du vad du skrev nyss?

Att fler folk köper en vara beror på att den är bra. Vem fan vill ha nåt ruttet?

Ruttet? Detta har inte med kontrollerna att göra men det är ett exempel:

Fler folk köper Ford men inte Ferraris. Varför? Jo Ford har billigare bilar. Men ferrari är betydligt bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ruttet? Detta har inte med kontrollerna att göra men det är ett exempel:

Fler folk köper Ford men inte Ferraris. Varför? Jo Ford har billigare bilar. Men ferrari är betydligt bättre.

Riktigt ruttet exempel där.

Ford och Ferrari är en jävla prisskillnad som skiljer hästlängder kombinerat med ljusår.

Nu snackar vi om konsoller/kontroller och prisskillnaden är inte så jävlig där.

Det är samma sak som om jag skulle jämföra Xboxet med en super High-Tech dator från NASA som ligger på 1 000 000 000 000 000 Terraflopps och har ett världsledande grafikkort som klarar av att lira BF2 med högsta grafik med 1 000 000 spelare på 1 000 000 olika skärmar samtidigt på samma dator.

Folk köper Xboxet, men superdatorn från NASA är betydligt bättre.

Man köper inte dåliga saker. Och man jämför inte med dåliga exempel!

... tack för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, och det finns 100 andra möjliga också, extra small skitar med mera.

Det jag ville påpeka var att Sony alltid har gjort bättre handkontroller än Microsoft. Det jag säger är att PS3ans handkontroll kommer att käka Xbox360 handkontroll.

Äditt: Kommer att käka den big-time

Snälla nån.

Microsoft började med en stor handkontroll till xbox, sen kom en storlek S.

Vad som är skönt eller inte kan inte du avgöra, utan bara själv tycka.

Sen om dina kompisar tycker det är skönare med Sonys kontroller ser jag inget intresse av att veta eftersom det är vad just dina kompisar tycker.

EDIT: Ronin: Men i denna tråden gämförs konsollerna.

Redigerad av P1rsson
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att fler folk har ps2 är att den kom 1000000år innan xbox kom ut. Nu är det tvärtom. Dessutom knappt nån skillnad i prestandarn.

Hehe va det inte två år skillnad ?

Ändå sålde ps2 60 - 70 miljoner fler konsoller

Edit: 99% av alla som äger ps2 kommer köpa ps3

Edit2: kanske de va tre år då :ph34r:

Edit3:(Detta blir min sista edit) Det är väll Xbox problem inte Sonys att den släptes tidigare ^_^

Redigerad av _lance_vance_
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men då ska du väll ha ps3 eller? Där behöver man inte köpa något Live bara en kamera (såndär webbkamra för ps3) om man nu vill hosta en egen show :ph34r:

Xbox Gold är bättre. Där man kan ladda ner mods,bilar, banor mm. på en 20gb hårdisk. (vilket man har ingenting på ps3 och måste köpa minneskort) 32mb.... Man får ett eget namn som du heter på alla spel som ingen kan heta. Du får en headset. plus 3 demos.

Och det bästa av allt: Ett stort utbud av onlinespel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor