dibel Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Det verkar ju bli ganska jämt i prestanda mellan alla 3 Spelen och framförallt handkontrollen blir avgörande tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 (redigerad) Okej, förlåt mig om jag hadde fel med det här om prestandan, men har hört att det är så. Eftersom xbox har bättre prestanda än PS2 så tänkte jag att det stämde. EDIT: Har itne orkat kolal igenom dennat texten, men här gämför dom Xbox 360 vs PS3. http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html Redigerad 4 augusti, 2005 av P1rsson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Okej, förlåt mig om jag hadde fel med det här om prestandan, men har hört att det är så. Eftersom xbox har bättre prestanda än PS2 så tänkte jag att det stämde. EDIT: Har itne orkat kolal igenom dennat texten, men här gämför dom Xbox 360 vs PS3. http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html Där är ju 360:ns prossesor bättre än ps3:ans men inte mycket IGN kan väl inte ljuga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Hela Xboxen krossar PS3:an. PS3:an kommer att kunna ha snygg grafik, men Xboxen kommer kunna ha mycket snyggare. Skillnaden lär vara lika eller större än skillnaden mellan PS2 och Xbox (om man jämför grafik i gta-sa; PS2="low" Xbox="high"). Xbox360 kommer alltså kunna ha HDR (ljuseffekter, se banan lost coast för hl2), 4xMSAA (en sorts anti aliesing som är så mycket mer krävande) och massa shaders och ändå ha 22gb/s ledig bandbredd (den har totalt 248 eller något sånt), där PS3:an bara har 48gb/s totalt. (detta står i artikeln oven). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stardust Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Gillar ju PS, PS2 så rösten faller väl på PS3 Vote: PS3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Hela Xboxen krossar PS3:an. PS3:an kommer att kunna ha snygg grafik, men Xboxen kommer kunna ha mycket snyggare. Skillnaden lär vara lika eller större än skillnaden mellan PS2 och Xbox (om man jämför grafik i gta-sa; PS2="low" Xbox="high"). Xbox360 kommer alltså kunna ha HDR (ljuseffekter, se banan lost coast för hl2), 4xMSAA (en sorts anti aliesing som är så mycket mer krävande) och massa shaders och ändå ha 22gb/s ledig bandbredd (den har totalt 248 eller något sånt), där PS3:an bara har 48gb/s totalt. (detta står i artikeln oven). Orka vara en fanboy. Visst kan man favorisera en konsol lite grann och kanske bestämma sig för att köpa endast en av dem, men att sitta och snacka om vilken maskin som kommer bli krossad av vilken är bara barnsligt. När det kommer till kritan så handlar det om spelen och inget annat. PlayStation3 och X-Box360 har någorlunda lika grafik. X-Box kontra PS2 så ser man skillnaden; X-Box har bättre grafiska möjligheter, men vad gäller den nya generationen så kommer man inte kunna skilja de båda maskinernas performance åt särskilt mycket överhuvudtaget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 (redigerad) Sony lär nog vinna kampen Eftersom Dom som endast har Ps2 i hemmet lär köpa Ps 3 Dom som endast har xbox kommer förmodligen att köpa xbox360 Och dom som endast har gamecube kommer nog köpa revolution Dom som har alla tre eller två (ps2, gc, xb)av dom kommer nog att köpa just två eller alla tre (Ps3, Xb360, Revo). Säger inte att det blir så men det är vad jag tror Eftersom så många har ps2 så kommer nog ps2ägare köpa ps3 Redigerad 5 augusti, 2005 av _lance_vance_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Sony lär nog vinna kampen Eftersom Dom som endast har Ps2 i hemmet lär köpa Ps 3 Dom som endast har xbox kommer förmodligen att köpa xbox360 Och dom som endast har gamecube kommer nog köpa revolution Dom som har alla tre eller två (ps2, gc, xb)av dom kommer nog att köpa just två eller alla tre (Ps3, Xb360, Revo). Säger inte att det blir så men det är vad jag tror Nej. Jag vet många som har ps2 som ska köpa Xbox 360 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Nej. Jag vet många som har ps2 som ska köpa Xbox 360 jag sa tydligt att det bara var vad jag tror (jag blev lite ledsen när du började ditt inlägg men Nej :'( ) Men du värkar vara en xbox gillare eller? Tror inte att du hade sagt så annars, sant eller? själv är jag mycket neutral! så man kan välja rätt konsoll när dom släps Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 _lance_vance_ förmodade hur han trodde att försäljningen skulle gå, inte hur han tycker att det ska bli. Visst, Ceone, du kanske känner till PS2-spelare som skall köpa X-Box360, men overall så är det nog så som _lance säger. Själv tror jag att det blir en X-Box360 till jul och sedan en PS3 när den släpps, whenever that is... Även om jag bara har spelat X-Box sammanlagt kanske 1,5 timmar under mitt liv. Jag får helt enkelt vänja mig. Jag längtar så efter Shadowrun 2... Mmm... (Även om det nog blir lite av en besvikelse...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Sony lär nog vinna kampen Eftersom Dom som endast har Ps2 i hemmet lär köpa Ps 3 Dom som endast har xbox kommer förmodligen att köpa xbox360 Och dom som endast har gamecube kommer nog köpa revolution Dom som har alla tre eller två (ps2, gc, xb)av dom kommer nog att köpa just två eller alla tre (Ps3, Xb360, Revo). Säger inte att det blir så men det är vad jag tror Eftersom så många har ps2 så kommer nog ps2ägare köpa ps3 Där har du fel! Du har glömt "några". De som inte har ngn konsol överhuvud taget. Det är nämligen så, precis som du säger, att äger man bara en konsol, börjar man lätt favorisera den. Därför kommer de flesta att köpa sin nya konsol från samma företag som tillverkade den gamla konsolen. Men kampen med de nya konsolerna handlar inte om de som redan äger en, utan om de som inte har någon alls. Det är därför exakt vad som helst kan hända, så ta inte ut segern i förskott, Sony- älskare. Btw kommer PS3:ans handkontroll se ut sådär kommer iaf jag inte tänka en tanke åt att införskaffa den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 (redigerad) Btw kommer PS3:ans handkontroll se ut sådär kommer iaf jag inte tänka en tanke åt att införskaffa den. Men kör upp den då! Jisses, vad alla klagar på den, själv så tycker jag att den ser rätt ergonomisk ut och verkar vara skön att hålla i, återstår att se. Äsch nu ska jag äta och aldrig mer komma tillbaka till denna tråd, för att den är ju så jävla lättbegriplig: PS3 kommer att sälja mest. // I'm out. Redigerad 5 augusti, 2005 av Ronin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Men kör upp den då! Jisses, vad alla klagar på den, själv så tycker jag att den ser rätt ergonomisk ut och verkar vara skön att hålla i, återstår att se. Äsch nu ska jag äta och aldrig mer komma tillbaka till denna tråd, för att den är ju så jävla lättbegriplig: PS3 kommer att sälja mest. // I'm out. Håll i en banan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Håll i en banan Äsch... kunde inte låta blir att kontra det där som du nyss sa. Hör upp! Hur många gånger ändrade Xbox sin handkontroll? 3, kanske 4 gånger... hah! skrattretande. Sony vet vad dem gör... och det sista Sony skulle gjort är en dålig handkontroll till sin nya next-gen maskin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Äsch... kunde inte låta blir att kontra det där som du nyss sa. Hör upp! Hur många gånger ändrade Xbox sin handkontroll? 3, kanske 4 gånger... hah! skrattretande. Sony vet vad dem gör... och det sista Sony skulle gjort är en dålig handkontroll till sin nya next-gen maskin. Dom har ändrat sin kontroll en gång. Inte ändrat utan kommit med en ny. och det är kontroll S. Som står för small. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 (redigerad) Dom har ändrat sin kontroll en gång. Inte ändrat utan kommit med en ny. och det är kontroll S. Som står för small. Jo, och det finns 100 andra möjliga också, extra small skitar med mera. Det jag ville påpeka var att Sony alltid har gjort bättre handkontroller än Microsoft. Det jag säger är att PS3ans handkontroll kommer att käka Xbox360 handkontroll. Äditt: Kommer att käka den big-time Redigerad 5 augusti, 2005 av Ronin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Jo, och det finns 100 andra möjliga också, extra small skitar med mera. Det jag ville påpeka var att Sony alltid har gjort bättre handkontroller än Microsoft. Det jag säger är att PS3ans handkontroll kommer att käka Xbox360 handkontroll. Äditt: Kommer att käka den big-time Vem säger att SONYS kontroll är bättre än MICROSOFTS? Jag tycker kontroll S är skit härligt, bättre än sonys ps2. Men det är ju vad du tycker som gäller eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Vem säger att SONYS kontroll är bättre än MICROSOFTS? Jag tycker kontroll S är skit härligt, bättre än sonys ps2. Men det är ju vad du tycker som gäller eller hur? Nej, inte bara vad jag tycker. Det är många fler som tycker att Dual Shock 2 är skönare än Xbox handkontroll. Varför tror du att Logitech och andra företag gör gamepads till PCn som liknar Dual Shock 2 handkontrollen? Jo, för att den är bäst just nu, det är den folk vill ha, den säljer bäst. 'nuff said. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Nej, inte bara vad jag tycker. Det är många fler som tycker att Dual Shock 2 är skönare än Xbox handkontroll. Bara för fler folk gillar den betyder itne det att den är bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Bara för fler folk gillar den betyder itne det att den är bättre. Bara för fler folk gillar den betyder itne det att den är bättre.OMG Bara för fler folk gillar den betyder itne det att den är bättre. Läste du vad du skrev nyss? Att fler folk köper en vara beror på att den är bra. Vem fan vill ha nåt ruttet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts